ua en ru

Будівництво метро на Троєщину в Києві: підготовчі роботи розпочнуться до 25 травня

Автор: RBC.UA
Підготовчі роботи з будівництва гілки метрополітену на столичний житловий масив Троєщина "Київметробуд" розпочне напередодні Дня Києва. Про це сьогодні, 30 квітня, повідомив виконувач обов'язків заступника голови КМДА Анатолій Голубченко, передає кореспондент РБК-Україна.

Підготовчі роботи з будівництва гілки метрополітену на столичний житловий масив Троєщина "Київметробуд" розпочне напередодні Дня Києва. Про це сьогодні, 30 квітня, повідомив виконувач обов'язків заступника голови КМДА Анатолій Голубченко (на фото), передає кореспондент РБК-Україна.

Читайте також: У Києві дороги ремонтуватимуть і на травневі свята

"Ми почнемо підготовчі роботи. Буде починати "Київметробуд". Тендера не було, і ми не призначали, оскільки ці роботи укладаються до тендерної суми. Я сподіваюся, що десь 25 травня, на День Києва, ми почнемо будувати нову четверту гілку метро на Троєщину від станції "Глибочицька" на правому березі прямо біля мосту", - уточнив Голубченко.

Раніше повідомлялося, що у квітні в Києві мав відбутися інвестиційний конкурс на будівництво метро на Троєщину. "Загальна вартість будівництва складає 2 млрд дол., а на першому етапі (будівництво із Троєщини на Поділ) нам потрібно близько 800-900 млн дол.", - заявляв заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.

За його словами, до проекту були внесені деякі зміни, згідно з якими будівництво розділене на кілька черг. "Щоб у першу чергу запустити процес будівництва з Троєщини на Поділ. А у другу чергу йти по правому берегу - від Лук'янівки і до того ж Подолу і Подільсько-Воскресенського мосту", - зазначав Крамаренко.

Читайте також: Всі аварійні розриття будуть закриті до Дня Києва, - КМДА

У цілому, як раніше уточнював голова КМДА Олександр Попов, проект метро на Троєщину передбачає будівництво 12 нових станцій. Також Попов зазначав, що КМДА має намір залучити до фінансування будівництва метро на Троєщину кошти від податку на дохід фізичних осіб (ПДФО).

"Це швидкі гроші, і вони стабільно будуть фінансувати проект, паралельно прийняли зміни до Бюджетного кодексу, в якому частина ресурсу, який зараз з міста вилучається до держбюджету, - це 50% ПДФО - поверталася в місто на будівництво четвертої гілки метро. Це 8 млрд грн на рік, навіть якщо це буде 3-4 млрд, це дасть нам можливість мати чіткий ресурс для повернення тих коштів, які ми отримаємо на етапі будівництва. І таким чином, проект буде скомпоновано повністю, від початку його фінансування і до його завершення", - заявляв у середині березня Попов.

Раніше передбачалося, що проект будівництва ділянки метро на Троєщину в Києві буде розроблятися за рахунок коштів на покриття ризиків.

Читайте також: КМДА заборонила мобільні кав'ярні на газових балонах (фото)

Як відомо, у бюджеті Києва на 2013 р. закладено 600 млн грн на будівництво метро на Троєщину і Теремки (по 300 млн грн для кожного з напрямків). Додамо, що КМДА розглядає можливість відкриття станції метро "Теремки" на День Конституції 28 червня.

Нагадаємо, наприкінці минулого року Кабінет міністрів України своєю постановою №1185 від 19 грудня виділила 220 млн грн на будівництво столичного метро до житлових масивів Троєщина і Теремки.

Додамо також, що у столиці на розвиток транспортної інфраструктури у 2013 р., згідно з програмою соціально-економічного розвитку Києва, передбачено 949 млн грн. За словами Руслана Крамаренка, по 300 млн грн буде направлено на будівництво транспортної розв'язки на Поштовій площі та станції "Теремки", 150 млн грн - на будівництво Подільського мостового переходу, 56,6 млн грн - на реконструкцію вул. Васильківської.

Читайте також: У Києві з лютого по квітень демонтували близько 2 тис. кіосків, - Голубченко

У вересні минулого року повідомлялося про те, що КМДА і "Внєшекономбанк" домовилися про фінансування 4-ої гілки метрополітену на 12 млрд грн. Згідно з угодою, російська сторона повинна забезпечити для Києва фінансування будівництва 4-ої гілки метрополітену і сприяти комплексним змінам для вдосконалення транспортної системи всієї лівобережної частини Києва.

Будівництво четвертої гілки Київського метрополітену в напрямку житлового масиву Вигурівщина-Троєщина є одним із пріоритетних завдань у "Стратегії розвитку міста Києва до 2025 р.". Цей проект був представлений інвесторам торік на першому Київському інвестиційному форумі. Зазначимо, що до 2025 р. в Києві планується побудувати 30 нових станцій метро.

Нагадаємо, наприкінці грудня 2011 р. Кабінет міністрів України схвалив концепцію державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2011-2020 рр., орієнтовний обсяг фінансування якої може скласти 62 млрд 815,64 млн грн. Концепція передбачає розвиток метрополітену в таких, зокрема, містах, як Київ, Харків, Дніпропетровськ і Донецьк.

Читайте також: КМДА планує завершити всі роботи на Поштовій площі до кінця жовтня

Четверта лінія метрополітену дозволить вирішити транспортну проблему для близько 500 тис. жителів лівобережних районів Києва (Деснянського та Дніпровського), зокрема, житлових масивів Воскресенка, Райдужний, Вигурівщина-Троєщина, і забезпечить швидкий транспортний зв'язок цих районів із правобережною частиною міста.

Транспортна мережа Київського метрополітену на даний момент складається із 3 ліній, 50 станцій з експлуатаційною довжиною ліній 65,18 км. Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном у загальному обсязі перевезень усіма видами міського пасажирського транспорту становить понад 50%. За день метрополітен перевозить у середньому 1,3 млн осіб.

Пасажиропотік Київського метрополітену у 2012 р. досяг чотирирічного максимуму - 526,7 млн пасажирів, але не вийшов на докризовий рівень.

Читайте також: У Києві оголошено інвестконкурс на будівництво оглядового колеса вартістю 22,4 млн грн

Торік збиток КП "Київський метрополітен" склав 345 млн грн, що на 7,6% більше збитку у 2011 р. на рівні 320,7 млн грн. У І кварталі 2013 р. збиток столичної підземки зріс на 18,1%, склавши 106,8 млн грн.