Кабмін схвалив концепцію державної програми будівництва і розвитку метрополітену вартістю 62,8 млрд грн
Кабінет міністрів України схвалив концепцію державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2011-2020 роки, орієнтовний обсяг фінансування якої може становити 62 млрд 815,64 млн грн. Відповідне розпорядження прийнято на засіданні уряду 28 грудня, повідомляє прес-служба уряду.
Концепція передбачає розвиток метрополітену у таких зокрема містах, як Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк. Слід зазначити, що зараз в Україні функціонує метрополітен у трьох містах: Києві Харкові, Дніпропетровську.
Зазначається, що потреба у будівництві нових ліній метрополітену обумовлена низкою проблем, зокрема збільшенням території міст і чисельності населення, відсутністю можливості реконструкції вуличної мережі, особливо у центральній частині міст, великими транспортними заторами тощо.
Згідно розпорядження, Міністерство інфраструктури разом із заінтересованими органами виконавчої влади, Дніпропетровською, Донецькою та Харківською облдержадміністраціями, Київською міською держадміністрацією мають розробити у тримісячний строк проект державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2011-2020 роки та подати його на розгляд уряду.
Нагадаємо, 27 грудня п.р. у Києві офіційно відкрили станцію метро "Виставковий центр".
Голова ЗАТ "Метробуд" Володимир Петренко повідомив, що на будівництво станції метро витратили 750 млн грн. Також він зазначив, що при будівництві було зекономлено 160 млн від початкової кошторису.
В урочистому заході брав участь прем'єр-міністр України Микола Азаров. Він зазначив, що "Виставковий центр" - це четверта станція метро, побудована за півтора року. Наступного року, за словами прем'єра, планується відкрити ще 2 станції "Іподром" і "Теремки".
Нагадаємо, останніми відкритими станціями метро в Києві були "Деміївська", "Голосіївська" і "Васильківська". У грудні минулого року на Куренівсько-Червоноармійській лінії введена в експлуатацію ділянка довжиною 3,79 км. Провізна можливість нових станцій (проектна) склала 33,7 тис. пасажирів на годину.
Перед цим, 23 травня 2008 р., були відкриті станції "Бориспільська" і "Червоний Хутір", 4 березня 2006 р. - станція "Вирлиця".
Зазначимо, влітку цього року голова КМДА Олександр Попов заявляв, що в 2011 р. планується здати в експлуатацію станцію "Виставковий центр", а завершення робіт і здача в експлуатацію станцій "Іподром" і "Теремки" заплановано в 2012 р.
"Вирішили, що треба забезпечити все ж подальший розвиток метрополітену в бік Троєщини. І в цьому році буде відкрита одна станція. У наступному році ми плануємо ще дві... Я просто хотів би нагадати... у нас сьогодні одна станція - це приблизно 700 млн грн. Тобто дуже витратно. Враховуючи загалом стан справ в країні і в Києві, то безумовно ми змушені вибирати. І наступний напрямок, що для нас дуже важливий, - це безумовно метро на Троєщину", - зазначив Попов.
За словами голови КМДА, що стосується станції метро "Львівська брама", то її будівництво може початися в 2013 р. і завершитися в 2015 р., "це буде коштувати 150 млн грн".
За словами Попова, у Києві до 2018 р. включно планується будівництво декількох десятків нових станцій і двох нових ліній київського метрополітену.
Зазначимо, 16 грудня Азаров повідомляв, що "у майбутньому планується продовжити лінію метро до Одеської площі і дійти до району Теремки. Це займе приблизно 1,5-2 роки. А потім метробудівники перейдуть на будівництво лінії метро, спрямованої на Троєщину".
Нагадаємо, начальник КП "Київський метрополітен" Володимир Федоренко раніше заявляв, що заплановано будівництво двох ліній київського метрополітену: Подільсько-Вигурівська лінія (на який передбачено будівництво 12 станцій) від аеропорту Жуляни на Троєщину до вулиці Милославської через новий Подільський міст і Лівобережна лінія (12 станцій) від Троєщини до житлового масиву Осокорки. "Проект даних ліній завершено. Кошторисна вартість в цінах 2009 р. складає: Подільсько-Вигурівська лінія - 10,2 млрд грн, Лівобережна лінія буде дешевше, тому що буде більше наземною (більша частина станцій буде проходити на землі) - близько 6,5 млрд грн", - зазначив Федоренко.
Крім цього заплановано продовження Сирецько-Печерської лінії в бік Виноградаря, (проекту поки немає), на якій передбачено будівництво 4 станцій після станції "Сирецька" - в одну сторону, і в інший кінець Сирецько-Печерської лінії в бік Дарницького вокзалу - будівництво 3 станцій, після станції "Червоний хутір".
До відкриття станції "Виставковий центр" транспортна мережа Київського метрополітену складалася з 3 ліній, 49 станцій з експлуатаційної довжиною ліній 63,7 км. Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном в загальному обсязі перевезень усіма видами міського пасажирського транспорту в 2009 р. склала 53,3%. За день метрополітен перевозить в середньому 1,3 млн людей. У минулому році їм було перевезено 504,3 млн осіб.
Перша пускова ділянка першої лінії метро - Святошинсько-Броварської - була відкрита в листопаді 1960 р. Лінії метрополітену перетинають всі 10 районів міста, однак покриття дуже нерівномірне: у Шевченківському районі - 11 станцій, у Печерському - 9, у Дарницькому - 7, у Голосіївському - 5, в Оболонському і Дніпровському - по 4, у Подільському і Святошинському - по 3, в Солом'янському 2 і, нарешті, у Деснянському - тільки одна.
Виконання завдань програми дасть можливість: у Києві - збільшити на 37,6 кілометри експлуатаційну протяжність ліній метрополітену, забезпечивши зростання показника протяжності ліній до оптимального рівня -30 кілометрів на 1 млн. жителів, ввести в експлуатацію 26 станцій, чотири пересадочних вузла, два входи ( виходу) на діючих станціях, другу чергу електродепо "Харківське", три електродепо, майстерні з ремонту ескалаторів, шлях завдовжки 1,2 кілометра для обкатки вагонів і тягово-знижувальну підстанцію;
у Дніпропетровську - ввести в дію другу пускову ділянку метрополітену протяжністю 4,01 кілометра від станції "Вокзальна" до станції "Жовтнева" (ділянка налічує три станції), що дозволить забезпечити з'єднання центру міста із залізничним вузлом;
в Донецьку - відповідно до потреб міста у транспортуванні пасажирів через центральну його частину до залізничного вокзалу і Міжнародного аеропорту "Донецьк" продовжити спорудження Пролетарсько-Київської лінії метрополітену, переглянувши послідовність будівництва і введення в експлуатацію її ділянок, здійснивши коригування проектно-кошторисної документації та визначивши першим пусковим комплексом лінії ділянку протяжністю 13,8 кілометра від станції "Політехнічний інститут" до станції "Міжнароднійаеропорт" Донецьк "з електродепо" Жовтневе "та інженерним корпусом (термін завершення будівництва - 2020 рік), а другим пусковим комплексом - ділянка протяжністю 9,2 кілометри від станції "Політехнічний інститут" до станції "Пролетарська" з електродепо "Пролетарське";
в Харкові - ввести в експлуатацію чотири ділянки Олексіївської і Салтівської лінії метрополітену загальною протяжністю 7,88 кілометра (від станції "Олексіївська" до станції "Проспект перемоги", від станції "Метробудівників імені Г. І. Ващенка" до станції "Одеська", від станції "Історичний музей" до станції "Площа Урицького" і від станції "Героїв праці" до станції "Дружби народів"), п'ять станцій та електродепо; почати будівництво ділянки між станціями "Героїв праці-2" і "Індустріальна-2" протяжністю 9 , 5 кілометри, яка налічуватиме п'ять станцій