ua en ru

Пасажиропотік Київського метрополітену в 2012 р. досяг чотирирічного максимуму, але не вийшов на докризовий рівень

Автор: RBC.UA
КП "Київський метрополітен" у 2012 р. збільшило пасажирські перевезення на 2,5% - до 526,7 млн пасажирів.

КП "Київський метрополітен" у 2012 р. збільшило пасажирські перевезення на 2,5% - до 526,7 млн пасажирів. Про це повідомляє прес-служба Київського метрополітену.

З числа перевезених метрополітеном 526,7 млн пасажирів, 395,3 млн пасажирів (75,05%) - це платні перевезення, а 131,4 млн пасажирів - пільгові перевезення (24,95%).

У 2007 році було перевезено 641,8 млн пасажирів, в 2008 році - 663,9 млн пасажирів. За 2009 рік перевезено 502,9 млн пасажирів, за 2010 рік - 504,3 млн пасажирів, за 2011 рік - 519,0 млн пасажирів. Таким чином, рівень пасажиропотоку в 2012 р. поки не вийшов на докризовий рівень 2008 р. і навіть близько до нього не підібрався, хоча і став чотирилітнім максимумом. Цей показник відображає цілий комплекс соціально-демографічних чинників, що визначають розвиток міста Києва. У 2013 р. Київський метрополітен планує перевезти 527 млн пасажирів, тобто керівництво підприємства не бачить основ для росту.

Читайте також: Збиток "Київського метрополітену" в 2012 р. виріс до 345 млн грн

За підсумками господарської діяльності комунального підприємства "Київський метрополітен" в 2012 році збиток склав 345 млн грн, що на 7,6% більше збитку в 2011 р. на рівні 320,7 млн грн. Причинами складної фінансової ситуації в КП "Київський метрополітен" називають недофінансування потреб і невідшкодування витрат на перевезення пільговиків з державного і місцевого бюджетів, а також невідповідність діючого тарифу на проїзд в метрополітені собівартості перевезень.

Доходи Київського метрополітену за 2012 р. від перевезень склали 744,6 млн грн. Це складає 77,6% від загальних доходів метрополітену в 958,6 млн грн за 2012 р. Також помітну частку в доходах підприємства зайняли бюджетні асигнування за пільговий проїзд з державного бюджету - 101,1 млн грн, або 10,55%. Далі слідують інші доходи - 56,5 млн грн (6,05%) і отримані бюджетні асигнування за пільговий проїзд з міського бюджету - 26,2 млн грн (2,73%).

Читайте також: У бюджеті Києва на 2013 р. закладено 600 млн грн на будівництво метро на Троєщину і Теремки, - КМДА

Витрати КП "Київський метрополітен" в 2012 р. склали 1,3 млрд грн, з яких найбільша частина довелася на на оплату праці - 490,1 млн грн (37,69%). Також значні витрати були пов'язані з фінансовими та іншими витратами - 180,5 млн грн (13,88%), відрахуваннями до державних і соціальних фондів - 180,4 млн грн (13,87%), і амортизацією - 168,9 млн грн (12,99%).

У планах Київського метрополітену - будівництво 30 нових станцій до 2025 р. На цей рік заплановано відкриття станції "Теремки". За словами глави КМДА Олександра Попова, відкриття станції "Теремки" може бути відкладене до Дня Незалежності, 24 серпня. У бюджеті Києва на 2013 р. закладено 600 млн грн на будівництво метро на Троєщину і Теремки. На ремонтні роботи в метрополітені закладено 515 млн грн.

Читайте також: Вартість проїзду в метро Києва не підвищиться, - Крамаренко

КМДА регулярно заявляє, що Київський метрополітен нерентабельний насамперед через дуже низьку вартість проїзду, проте в той же час чиновники міської адміністрації кілька разів публічно завіряли, що найближчим часом ця вартість не підвищиться. Економічно обгрунтований тариф на проїзд в метро, за підрахунками КМДА - 3-3,05 грн, тоді як сьогоднішній тариф складає 2 грн.

У 2012 р. в Київському метрополітені відбулися 82 випадки травмування пасажирів. Причиною 42 з них стала особиста необережність пасажирів - люди оступаються, слідуючи по платформі або сходам станції, втрачають рівновагу на ескалаторах, сходах і платформах, і тому подібне. До 30 травматичних випадків призвело порушення пасажирами правил користування метрополітеном. Через погіршення самопочуття за звітний період травмувалося 8 пасажирів, ще двоє отримали травми з інших причин.

Читайте також: Безкоштовний Wi-Fi в Київському метрополітені з'явиться навесні 2013 р., - КМДА

Транспортна мережа Київського метрополітену на даний момент складається з 3 ліній, 50 станцій з експлуатаційною довжиною ліній 65,18 км. Питома вага пасажироперевезень Київським метрополітеном в загальному обсязі перевезень всіма видами міського пасажирського транспорту складає більше 50%. За день метрополітен перевозить в середньому 1,3 млн осіб.