Антимонопольний комітет України (АМКУ) порушив справу щодо ПрАТ "Київстар" та ПрАТ "МТС-Україна" у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку.
Антимонопольний комітет України (АМКУ) порушив справу щодо ПрАТ "Київстар" та ПрАТ "МТС-Україна" у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку, повідомляє прес-служба АМКУ.
Читайте також: АМКУ почав розслідування діяльності великих торговельних мереж у Києві
Як відомо, у червні цього року комітет надав вказаним компаніям обов'язкові для розгляду рекомендації.
Підставою для цього стало необгрунтоване підвищення операторами вартості окремих послуг мобільного зв'язку.
Читайте також: АМКУ: Рентабельність "Київстару" становить 98%, а "МТС" - більше 50%
"Аналіз наданої операторами інформації про виконання рекомендацій комітету не підтвердив інформації про зниження цін на зазначені послуги. В той же час, у серпні ціни на окремі послуги навіть збільшилися", - йдеться в повідомленні АМКУ.
На даний час Антимонопольний комітет України проводить розслідування у справі.
Як повідомлялося 1 червня, прем'єр-міністр Микола Азаров заявив про плани дати доручення АМКУ перевірити операторів стільникового зв'язку у зв'язку з підвищенням цін на тарифи.
Читайте також: "Київстар" і МТС погодилися знизити тарифи
Нагадаємо, в червні ц.р. АМКУ направив двом найбільшим операторам мобільного зв'язку у країні - "Київстару" і МТС - офіційні листи з рекомендаціями знизити тарифи.
Зростання цін у "Київстарі" і МТС розцінили обгрунтованим і пояснили насамперед інфляцією. "У нас ростуть витрати на утримання мережі: плата за електроенергію, збори за радіочастотний ресурс, зарплати", - зазначив тоді президент "Київстару" Ігор Литовченко.
Читайте також: "Київстар" і МТС досягли домовленості щодо умов взаємного з'єднання мереж
Однак, незважаючи на зростання витрат, фінпоказники операторів ростуть, звертав увагу аналітик ІК Concorde Capital Олександр Паращій. Так, в I кварталі 2012 р. виручка МТС виросла на 7,8%, до 2,2 млрд грн, а OIBDA - на 15,3%, до 1,05 млрд грн. У компанії запевняли, що головні чинники зростання - "якісна абонбаза з найвищим на ринку рівнем споживання голосових і додаткових послуг внаслідок реалізації програми по утриманню і розвитку абонентів, а також високий рівень підключень нових абонентів".
"Київстар", втім, знизив показник EBITDA на 2%, до 1,57 млрд грн, однак збільшив дохід на 3%, до 3,08 млрд грн. "Висока операційна рентабельність на рівні 50% навряд чи стане гідним доказом у суперечці з АМКУ", - сказав Паращій.
Читайте також: Українців можуть зобов'язати купувати SIM-карти тільки з паспортом (відео)
До того ж новими тарифами "Київстар" і МТС намагаються стимулювати абонентів якомога менше дзвонити на номери інших операторів і здійснювати більше внутрішньомережевих дзвінків, що може бути сприйняте АМКУ як антиконкурентні дії, вважає аналітик.
Раніше до масштабного одночасного підвищення тарифів оператори вдавалися тільки під час кризи - у 2009 році. Тоді в компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їх капітальні та операційні витрати сильно виросли.
Нагадаємо, у липні кількість абонентів стільникового зв'язку в Україні в місячному обчисленні збільшилося на 1% - до 55 млн 427 тис. 662.
Згідно з даними Держстату, в Україні кількість абонентів мобільного зв'язку за І півріччя 2012 р. зросла на 3,01 тис. - до 56,6 млн.
За даними консалтингової компанії Advanced Communications & Media (AC & M), в Україні кількість абонентів стільникового зв'язку у II кварталі 2012 р. збільшилося на 1,6% - до 54,867 млн.