У 2012 р. світовий автопром виробив більше 84 млн автотранспортних засобів або на 5,3% більше, ніж роком раніше. У цьому обсязі виробництво легкових автомобілів зайняло 75% і продемонструвало аналогічний загальному тренд розвитку.
За даними Світової організації автовиробників OICA, що знаходяться у розпорядженні асоціації "Укравтопром" і поширені її прес-службою, у 2012 р. світовий автопром виробив більше 84 млн автотранспортних засобів або на 5,3% більше, ніж роком раніше. У цьому обсязі виробництво легкових автомобілів зайняло 75% і продемонструвало аналогічний загальному тренд розвитку.
Більше половини (56%) легкових автомобілів було вироблено в азіатсько-тихоокеанському регіоні. Збільшивши в 2012 р. виробництво на 8,2% і досягнувши показника 35 млн 146 тис. 789 легкових автомобілів, азіатсько-тихоокеанський регіон збільшив свою вагу у світовому виробництві легкових автомобілів ще на 2%.
Лідером у виробництві легкових автомобілів, як у своєму регіоні, так і у світовому масштабі, залишається Китай. У 2012 р. майже кожен четвертий легковий автомобіль, вироблений на планеті, був вироблений у КНР - 15 млн 523 тис. 658 шт. При цьому легковий дивізіон китайського автопрома зберіг і позитивну динаміку свого розвитку (+7,2%).
Читайте також: Продажі автомобілів в Європі в січні досягли мінімуму з 1990 р
Друге місце, як азіатсько-тихоокеанського, так і світового рейтингу країн, що виробляють легкові авто, займає Японія. У країні в минулому році було вироблено 8 млн 554 тис. 219 легкових автомобілів, що склало майже 14% світового виробництва. При цьому японські виробники продемонстрували зростання виробництва в 19,5%.
На території Європи, включаючи Туреччину і СНД, торік було вироблено 17 млн 382 тис. 025 легкових автомобілів. Криза в ЄС, яка спровокувала падіння виробництва в країнах Євросоюзу на 7%, сформувала пан'європейськоє падіння виробництва легкових авто майже на 5%. Звідне виробництво країн СНД виросло за рік на 13,7% до 2 млн 183 тис. 456 легкових автомобілів. Найбільшим виробником в європейському регіоні залишається Німеччина - 5 млн 388 тис. 456 легкових автомобілів. Російська Федерація охопила 11% загальноєвропейського виробництва легкових автомобілів і зайняла другу позицію європейського рейтингу, змістивши Францію на третє місце.
Читайте також: Женевський автосалон - стартувало легендарне автошоу (фото, відео)
Виробництво легкових автомобілів в Україні в 2012 р., згідно даним Держстату, зменшилося на 28,5% - до 69,7 тис. шт. Виробництво автомобілів вантажних зменшилося на 7,1% - до 2 млн 936 тис. т. Виробництво автобусів зменшилося на 14,4% - до 3 тис. 206 шт. Виробництво причепів і напівпричепів зменшилося на 15,9% - до 19,7 тис. шт.
Читайте також: Volkswagen закінчив 2012 р. з 21,72 млрд євро чистого прибутку
Третє місце в конкуренції регіонів зайняла Північна Америка. Консолідований показник виробництва легкових автомобілів в країнах NAFTA склав 6 млн 956 тис. 158 легкових автомобілів. Таким чином, північноамериканські автовиробники поліпшили свій попередній результат на 23,7%. Варто зазначити, що лідер регіону - США, на частку якого припадає до 60% північноамериканського виробництва пасажирських авто, задекларував збільшення виробництва на 37,9%.
Із заводів Південної Америки торік вийшли 3 млн 203 тис. 192 легкових автомобіля. Тут лідерство залишається за Бразилією, її частина у загальному південноамериканському виробництві - 82%, а приріст виробництва склав +4,1%.
Читайте також: Найбільш очікувані автомобільні опції 2013 р
Трохи покращали показники виробництва на Африканському континенті - плюс 1,5%. Позитивна динаміка африканського автопрому була сформована в Марокко, де виробництво легкових автомобілів збільшилося на 89,2%, досягнувши показника 103 тис. 364 шт. Всього на території Африки в 2012 р. було вироблено 381 тис. 377 легкових автомобілів.
Нагадаємо, обсяг продажів легкових автомобілів в країнах Європейського союзу (ЄС) в січні 2013 р. знизився на 8,7% в порівнянні з січнем 2012 р. і склав 885 тис. 159, досягнувши історичного мінімуму, зафіксованого за підсумками січня з початку публікації відповідної звітності в 1990 р. Показник демонструє зниження впродовж 16-го місяця підряд. Показники за минулий рік також не вселяють особливого оптимізму. Жителі континенту в 2012 р. придбали всього 12,5 мільйона машин. Це абсолютний мінімум з 1995 року. Гірше за всю справу йшли в Греції і Португалії, там падіння склало близько 40 відсотків. Отже нинішня динаміка є продовженням вже окреслених раніше кризових процесів.
Читайте також: Світовий автопром сподівається, що в 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку (фото)
В цілому ситуація на європейському ринку автомобілів відображає ту економічну кризу, яка накотилася на континент. Світові автовиробники вкрай незадоволені показниками попиту на їхню продукцію в Європі, у зв'язку з чим вони сподіваються, що в 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку. Відзначимо, знижуються також продажі автомобілів в Японії, тому ставка на американський ринок стає ще більш значущою.