ua en ru

Світовий автопром сподівається, що в 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку (фото)

Автор: RBC.UA
У Детройті 14 січня відкривається Міжнародна автомобільна виставка Detroit Motorshow 2013. Аналітики очікують, що вона дасть важливий сигнал для всієї галузі: американський ринок буде рости, хоча і помітно слабкіше, ніж раніше. У глобальному плані це означає, що Америка компенсує падіння авторинку Європи, яке в цьому році продовжиться.

У Детройті 14 січня відкривається Міжнародна автомобільна виставка Detroit Motorshow 2013. Аналітики очікують, що вона дасть важливий сигнал для всієї галузі: американський ринок буде рости, хоча і помітно слабкіше, ніж раніше. У глобальному плані це означає, що Америка компенсує падіння авторинку Європи, яке в цьому році продовжиться.

Новини з Детройта носять, без сумніву, позитивний характер, хоча обрадують далеко не всіх автовиробників. Так, Peugeot Citroen за океаном і раніше нікому не відомий, а частки Mitsubishi і Suzuki на ринку США за останні роки скоротилися так сильно, що ніякої істотної ролі на ньому ці бренди вже не грають. В аналогічній ситуації перебувають Opel і Ford.

Однак є привід для радості у гігантів світового автопрому. Так, Volkswagen і Toyota не без підстави сподіваються, що в 2013 році продажі в Америці заповнять їх втрати на ринках Німеччини і Японії. Toyota це дозволить зберегти свої позиції світового лідера. При цьому японський концерн має в запасі сильний козир в особі бренду Subaru. Скажімо, якщо в 2005 році в США було продано менше 200 тис. авто даної марки, то за підсумками 2012 року цей показник перевищив 320 тис. Словом, після того як Subaru перейшов від GM під крило Toyota, бренд цей розвивається в США просто прекрасно.

Читайте також: Найбільш очікувані автомобільні опції 2013 р

Головними невдахами на американському ринку є місцеві автоконцерни. Так, GM і Ford разом втратили в 2012 році 3% вітчизняного ринку. У підсумку, в минулому році частка GM тут виявилася для компанії найменшою за останні 50 років. GM, зрозуміло, докладе всіх зусиль для відновлення своїх позицій, проте рецепти для цього концерн застосовує старі, внаслідок чого можна припустити, що, скажімо, спад інтересу до Cadillac продовжиться і в 2013 році. За минулий рік було продано менше 150 тис. авто цієї марки, а це приблизно половина обсягу продажів в США BMW-Mini, Mercedes-Smart або ж, скажімо, Lexus. А адже ще в 2005 році Cadillac реалізував в США 235 тис. нових автомобілів.

У 2012 році на американському ринку було продано 14,5 млн легкових автомобілів (зростання майже на 14%), що забезпечило США місце світового лідера, залишивши Китай на другому місці. В цілому це порадувало європейських виробників, в першу чергу автоконцерни Німеччини. Найбільшого успіху домігся Volkswagen, який збільшив свою частку на ринку США вперше до 3%. Вирішальну роль зіграла агресивна цінова політика концерну. Так, початкова базова ціна випускається в США Passat склала 20 590 дол проти 22 055 дол за його основного конкурента - Toyota Camry. Можна очікувати, що VW продовжить зміцнювати свої позиції на ринку США і в 2013 році, хоча і не такими швидкими темпами.

Читайте також: Hyundai Motor Group планує збільшити продажі автомобілів в 2013 р. на 4% - до 7,41 млн од

У німецьких автовиробників існує чималий потенціал для зростання, адже, скажімо, загальна частка всіх німецьких концернів на ринку США поки лише 8,6% (1,26 млн проданих авто), а одна лише група компаній Hyundai-Kia має 8,8%. До 2015 року автоконцерни з ФРН цілком можуть зайняти 10% ринку США, тобто продати 1,6 млн автомобілів.

Читайте також: Ford очікує за підсумками 2012 р. зростання продажів машин на 7% - до 2,2 млн од

Американський ринок в році знову виявиться сильнішим китайського. Правда, його зріст настільки значним уже не буде і складе приблизно 660 тис. автомобілів (4,5%). Таким чином, загальна кількість реалізованих на американському ринку легкових авто досягне 15,2 млн. В якості позитивного моменту слід зазначити, що авторинок США поступово повертається до свого колишнього «рівня насичення» - близько 16 млн продаваних автомобілів. Темпи зростання китайського авторинку, правда, будуть сильніше, що дозволить КНР скоротити своє відставання від лідера.

Автошоу в Детройті традиційно є першим в році великим заходом подібного роду, який дає уявлення про новинки автомобільного світу в новому році. Історія NAIAS налічує понад століття, - перший автосалон в Детройті відбувся в 1907 році.

Очікується, що Ford і Honda продемонструють прототип спортивного міського кросовера, а також нового покоління моделі MDX дочірнього люксового бренду Acura.І

талійська марка Maserati привезе в Детройт шосте покоління моделі Quattroporte, за допомогою якої фірма має намір конкурувати BMW 7-Series і Mercedes-Benz S-Class.

Німецький автогігант Volkswagen покаже в Детройті прототип семимісного кросовера, про плани випуску якого стало відомо в жовтні 2012 року. Новинка буде призначена для ринку США і Росії.

Одним з ключових дебютів виставки стане нове покоління легендарного спорткара Chevrolet Corvette. Це вже сьома інкарнація моделі, яка вперше з'явилася в 1953 році. Новинка буде оснащена 450-сильним мотором V8, за допомогою якого суперкар зможе розігнатися до першої "сотні" менш ніж за чотири секунди. Chevrolet також представить в Детройті нові версії пікапів Silverado і Sierra. Новинки отримали агресивний дизайн, а також велика кількість комп'ютерних систем і комплексів пасивної безпеки.

Cadillac продемонструє гібридне купе ELR, яке являє собою виробничу версію показаного в Детройті в 2009 році концепту Converj. Новинка побудована на базі найуспішнішого на ринку США гібрида Chevrolet Volt.

Крім того, Chrysler проведе прем'єру оновленої версії Jeep Cherokee. Модель отримає оновлений аеродинамічний обвіс, нові деталі інтер'єру. Лінійка силових агрегатів позашляховика поповниться новим дизельним двигуном, який працюватиме в парі з восьмиступінчастим "автоматом" ZF, який вже встановлюється на інші моделі Chrysler.