Обсяг продажів легкових автомобілів в країнах Європейського союзу (ЄС) в січні 2013 р. знизився на 8,7% в порівнянні з січнем 2012 р. і склав 885 тис. 159, досягнувши історичного мінімуму, зафіксованого за підсумками січня з початку публікації відповідної звітності в 1990 р. Показник демонструє зниження впродовж 16-го місяця підряд, повідомляється в опублікованому сьогодні звіті Європейської асоціації автовиробників (ACEA).
Обсяг продажів легкових автомобілів в країнах Європейського союзу (ЄС) в січні 2013 р. знизився на 8,7% в порівнянні з січнем 2012 р. і склав 885 тис. 159, досягнувши історичного мінімуму, зафіксованого за підсумками січня з початку публікації відповідної звітності в 1990 р. Показник демонструє зниження впродовж 16-го місяця підряд, повідомляється в опублікованому сьогодні звіті Європейської асоціації автовиробників (ACEA).
У січні 2013 р. ситуація з продажами автомобілів в Європі в основному була гнітючою: продажі знижувалися на всіх основних ринках, за винятком Великобританії, де показник продемонстрував зростання на 11,5% - до 143 тис. 643. Обсяг продажів знизився в Німеччині (на 8,6% - до 192 тис. 90 автомашин), у Франції (на 15,1% - до 124 тис. 798 одиниць), Італії (на 17,6% - до 113 тис. 525) і в Іспанії (на 9,6% - до 49 тис. 671).
Читайте також: Найбільш очікувані автомобільні опції 2013 р
У січні 2013 р. обсяг продажів концерну Volkswagen (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) склав 215 тис. 861 автомобіль (-5,2% до аналогічного періоду роком раніше), концерну PSA Peugeot Citroen - 101 тис. 680 автомобілів (-16,3%), концерну Ford - 60 тис. 36 автомобілів (-25,5%), General Motors (Opel, Chevrolet, Vauxhall) - 68 тис. 179 автомобілів (-5,5%), Renault (Renault, Dacia) - 76 тис. 206 автомобілів (-5,6%), Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) - 59 тис. 704 автомобілі (-12,3%), BMW (BMW, Mini) - 54 тис. 651 автомобіль (+6,6%), Daimler (Mercedes-Вenz, Smart) - 49 тис. 224 автомобілі (+3,7%), Volvo Car Corp. - 15 тис. 253 автомобілі (-17,8%), Toyota Group (Toyota, Lexus) - 37 тис. 715 автомобілів (-16,8%), Nissan - 32 тис. 957 автомобілів (-6,0%), Hyundai - 31 тис. 722 автомобілі (-2,0%), Suzuki - 10 тис. 299 автомобілів (-18,9%), Mazda - 9 тис. 241 автомобіль (+11,4%), Honda - 9 тис. 414 автомобілів (+10,3%), KIA - 23 тис. 174 автомобілі (+7,2%), Mitsubishi - 4 тис. 518 автомобілів (-37,4%), Jaguar Land Rover (Land Rover, Jaguar) - 11 тис. 477 автомобілів (+19,0%).
Показники за минулий рік також не вселяють особливого оптимізму. Жителі континенту в 2012 р. придбали всього 12,5 мільйона машин. Це абсолютний мінімум з 1995 року. Гірше за все справи йшли в Греції і Португалії, там падіння склало близько 40 відсотків. Отже нинішня динаміка є продовженням вже сформованих раніше кризових процесів.
Читайте також: Продажі Volkswagen у 2012 р. виросли на 11,2% - до рекордного показника в 9,07 млн автомобілів
В цілому ситуація на європейському ринку автомобілів відображає ту економічну кризу, яка накотилася на континент. Світові автовиробники вкрай незадоволені показниками попиту на їхню продукцію в Європі, у зв'язку з чим вони сподіваються, що в 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку. Відзначимо, знижуються також продажі автомобілів в Японії, тому ставка на американський ринок стає ще більш значущою. На нього, зокрема, розраховують Volkswagen і Toyota. Головними невдахами на американському ринку є місцеві автоконцерни. Так, GM і Ford разом втратили в 2012 році 3% вітчизняного ринку. У результаті, в минулому році частка GM тут виявилася для компанії найменшою за останніх 50 років. У німецьких автовиробників існує чималий потенціал для зростання, адже, скажімо, загальна частка всіх німецьких концернів на ринку США поки лише 8,6% (1,26 млн проданих авто), а одна лише група компаній Hyundai-Kia має 8,8%. До 2015 року автоконцерни з ФРН цілком можуть зайняти 10% ринку США, тобто продати 1,6 млн автомобілів.
Читайте також: Світовий автопром сподівається, що в 2013 р. американський попит компенсує падіння європейського ринку (фото)
Не слід також забувати про китайський авторинок. Багато в чому саме за рахунок нього фінансові показники Volkswagen в 2012 р. були на хорошому рівні. Продажі німецького концерну в 2012 р. виросли на 11,2% - до рекордного показника в 9,07 млн автомобілів. Чистий прибуток німецького автомобільного концерну Volkswagen Group (доступний для розподілу серед акціонерів) за 9 місяців 2012 р. виріс на 50,7% - до 20 млрд 62 млн євро проти 13 млрд 306 млн євро за аналогічний період роком раніше.