Покупці залишилися байдужими до нових настільних персональних комп'ютерів (ПК) і ноутбуків з операційною системою (ОС) Windows 8 в період Різдва, повідомила аналітична компанія Gartner.
Покупці залишилися байдужими до нових настільних персональних комп'ютерів (ПК) і ноутбуків з операційною системою (ОС) Windows 8 в період Різдва, повідомила аналітична компанія Gartner в понеділок, передає Reuters.
Читайте також: Продажі Windows 8 за перший місяць склали 40 млн копій
Зазвичай після випуску нової ОС від Microsoft популярність комп'ютерів різко збільшується, в першу чергу за рахунок тих клієнтів, які відкладали апгрейд обладнання до того моменту, як нова Windows з'явиться на полицях магазинів.
У четвертому кварталі 2012 року продажі ПК і ноутбуків скоротилися на 4,3%, хоча багато спостерігачів очікували, що поява чергової версії популярної ОС стимулює попит на техніку з заздалегідь встановленим програмним забезпеченням. Загальносвітові поставки персональних комп'ютерів скоротилися до 90,3 мільйона одиниць, свідчать дані Gartner.
Читайте також: Продажі Windows Phone в 2012 р. виросли на 300%, - Microsoft
На цій підставі аналітики вважають, що споживчі переваги в цьому секторі не тільки коливаються разом зі світовою економікою, але й відчувають глибокі внутрішні зміни. До аналогічних висновків в п'ятницю прийшли в дослідницької компанії IDC. Фахівці все більше підозрюють, що більшість повністю перейде на планшетники, а ПК буде використовуватись майже виключно на роботі.
"Планшетники різко змінили ситуацію для ПК, не стільки зрізавши їхні продажі, скільки змінивши уподобання споживачів, охочих замінити свої застаріваючі комп'ютери", - зазначив аналітик Gartner Мікако Китагава.
Читайте також: Продажі ПК на базі операційних систем Microsoft в листопаді впали на 21%
Варто відзначити, що за даними компанія NPD Group, яка щотижня проводить опитування рітейлерів, які пропонують клієнтам пристрої на базі Windows 8, за листопад 2012 р. продажі персональних комп'ютерів на базі операційних систем Microsoft впали на 21% (продажі ноутбуків пішли в мінус на 24%, звичайних ПК - на 9%). І після початку продажів нової ОС Windows 8 різкої зміни динаміки експерти не спостерігали.
Варто відзначити, що дослідники NPD Group не приводять інформації про популярність Windows 8 в корпоративному середовищі, адже саме цей сегмент ринку в останній час був найменш депресивним. Не враховували експерти і продані планшетні комп'ютери Microsoft Surface. Нагадаємо, що компанія Стіва Балмера і Білла Гейтса оприлюднила ціну "просунутої" версії цього гаджета з повною версією Windows 8. Стартова ціна - 899 дол., тобто Surface Pro дорожче iPad, але дешевше MacBook Air.
Читайте також: Google випустила версію пошукача і браузера для Windows 8
Низькі показники продажів навіть під час святкового сезону - тривожний сигнал не тільки для Microsoft, але і для виробників ПК, таких як Dell, HP і Lenovo. Зокрема, Hewlett-Packard в минулому кварталі повернув собі звання найбільшого постачальника ПК, відтіснивши китайську Lenovo Group на друге місце. Однак поставки гіганта Силіконової долини не показали зростання в річному численні.