Світова організація торгівлі (СОТ) опублікувала 800-сторінковий вердикт у справі "Boeing проти Airbus", уклавши, що американський літакобудівний концерн користувався незаконними субсидіями від влади Сполучених Штатів. Проте масштаб незаконного субсидування Boeing визнаний значно меншим, ніж аналогічна держпідтримка Airbus, випливає зі звіту комісії СОТ.
Світова організація торгівлі (СОТ) опублікувала 800-сторінковий вердикт у справі "Boeing проти Airbus", уклавши, що американський літакобудівний концерн користувався незаконними субсидіями від влади Сполучених Штатів. Проте масштаб незаконного субсидування Boeing визнаний значно меншим, ніж аналогічна держпідтримка Airbus, випливає зі звіту комісії СОТ.
СОТ прийшла до висновку, що незаконні субсидії на користь Boeing склали щонайменше 5,3 млрд дол. за період 1989-2006 рр. У тому числі держпідтримка Boeing, несумісна з правилами СОТ, включала науково-дослідні гранти від аерокосмічного управління NASA на загальну суму близько 2,6 млрд дол.
Відразу після публікації вердикту Boeing оприлюднив прес-реліз, в якому заявив, що арбітраж СОТ відхилив майже 80% фінансових претензій Євросоюзу з приводу держсубсидій Boeing в США. На думку американського концерну, позиція СОТ "розкриває величезну перевагу Airbus від незаконних субсидій європейських урядів". Boeing нагадує, що в червні минулого року СОТ оцінила незаконні урядові субсидії, отримані Airbus, більш ніж в 20 млрд дол. У результаті цих порушень американська авіаіндустрія позбулася мільярдів доларів експортної виручки і розлучилася з десятками тисяч робочих місць, вважає Boeing.
У свою чергу Airbus (входить в європейський концерн European Aeronautics Defence and Space Company, EADS) оцінює свою втрачену виручку від незаконних субсидій Boeing в 45 млрд дол. в період 2002-2006 рр. Після публікації вердикту в Airbus заявили, що задоволені останнім рішенням СОТ.
Між тим, за даними ЗМІ, Євросоюз готується оскаржити ряд статей вердикту, а прес-служба Airbus заявила, що підтримає ЄС в можливих апеляціях. Це означає, що суперечка між Boeing і Airbus, що триває вже шість років з приводу урядових субсидій, має всі шанси на продовження.