В Україні 27 травня набув чинності закон № 4677-VI "Про внесення змін підрозділи 5 розділу ХХ" Перехідні положення "Податкового кодексу України про коригування ставок акцизного податку". Текст закону опублікований у виданні "Голос України".
В Україні 27 травня набув чинності закон № 4677-VI "Про внесення змін підрозділи 5 розділу ХХ" Перехідні положення "Податкового кодексу України про коригування ставок акцизного податку". Текст закону опублікований у виданні "Голос України". Відповідно до закону, діюча ставка акцизного збору буде виступати коректором світової ціни нафти для споживачів України до кінця поточного року.
Сьогодні акциз на бензин складає 198 євро/т, на дизпаливо з вмістом сірки не більше 0,005% - 46 євро/т; з вмістом сірки більше 0,005%, але не вище 0,035% - 68 євро/т; з вмістом сірки більше 0,035%, але не вище 0,2% - 75 євро/т; з вмістом сірки більше 0,2% - 98 євро/т. До цієї ставки акцизу кожну декаду буде додаватися або відніматися залежно від середньої вартості нафти Brent (DTD), на біржі ICE (Лондон) за попередню декаду, коригуюча сума, яка не може бути більше 50% базової ставки. При середній ціні на нафту 105-125 дол./бар. коригуюча сума розраховуватися не буде, тобто буде діяти поточна ставка акцизного збору.
При середній ціні нафти менше 105 дол./бар. акциз буде рости - до діючих ставок буде додаватися коригуюча сума, що розраховується як різниця між 105 дол і біржовою ціною (з урахуванням курсу "долар США-євро" за відповідну декаду і кількості барелів на тонні - 7,62 бар./т).
При середній ціні нафти вище 125 дол./бар. акциз буде знижений - з нього буде відніматися коригуюча сума, що розраховується як різниця між 125 дол і біржовою ціною (з урахуванням курсу "долар США-євро" за відповідну декаду і кількості барелів на тонні - 7,62 бар./т).
У той же час ставки акцизного податку на бензин авіаційний, паливо для реактивних двигунів та скраплений газ коригуванню не підлягають.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі, повинен розміщувати щодекадно не пізніше 13:00 першого робочого дня поточної декади на власному офіційному сайті в спеціальному розділі інформацію про результати обчислення коректує суми та середньої ціни одного бареля нафти, що склалася на біржі ICE за попередню декаду. Також ця інформація подається Міністерству фінансів України, центральному органу державної податкової служби та центральному органу виконавчої влади в галузі митної справи.
Данний закон Президент України Віктор Янукович підписав 25 травня 2012 р., а парламент затвердив 15 травня ц.р.
Як повідомлялось, на сьогоднішній день на ринку нафтопродуктів Україні склалася сприятлива ситуація для зниження цін у мережах АЗС. Так, роздрібні ціни на світлі нафтопродукти і зріджений газ на АЗС Києва 28 травня 2012 р. несуттєво знизилися, а на крупнооптовому сегменті ринку вартість палива змінилася різноспрямовано.
На думку міністра інфраструктури України Бориса Колеснікова, доходи від акцизу на бензин повинні залишатися в міських бюджетах. Міністр вважає, що потрібно чітко при сплати акцизу на бензин визначати долю міст. "Ми над цим працюємо, щоб гроші взагалі не надходили в центральний бюджет, а відразу залишалися. І кожне місто, чим більше він продасть, тим більше він отримає грошей. Це буде, на нашу думку, саме справедливе і раціональне використання цих коштів", - сказав Колесніков.
Як вважають в Експертно-аналітичної групи (ЕАГ) з опрацювання питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів та розвитку нафтопереробної промисловості, динаміка цін на бензин та дизельне пальне в Україні має слідувати вартості нафтопродуктів на світових, європейських ринках як при зростанні, так і при падінні.
Торік 7 квітня для стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів Верховна Рада підтримала ініційований Міненерговугілля законопроект про зниження на три місяці (до 1 серпня) ставок акцизного збору на 50 євро/т бензину і на 30 євро/т для дизельного палива, до 132евро/т і 60 євро/т відповідно. Закон набув чинності 20 квітня 2011 р. Пізніше дію зниження ставок акцизу було продовжено до 1 вересня 2011 р. Тоді Президент України Віктор Янукович зазначив, що Україна втратила 500 млн грн у результаті зниження акцизів на паливо.