Верховна Рада Україна (ВР) прийняла в другому читанні і як закон урядовий законопроект № 10006 від 7 лютого 2012 р. про особливості закупівель в окремих сферах господарської діяльності. Закон передбачає, що якщо закупівля буде проводиться за гроші підприємств, що транспортують і постачають природний газ, електроенергію, воду, що надають послуги поштового зв'язку, електротранспорту, аеропортів та автостанцій, то поріг при закупівлі за гроші підприємств буде підвищуватися до 2,5 млн грн і 5,5 млн грн відповідно.
Верховна Рада Україна (ВР) прийняла в другому читанні і як закон урядовий законопроект № 10006 від 7 лютого 2012 р. про особливості закупівель в окремих сферах господарської діяльності. "За" ухвалення відповідного рішення проголосували 260 народних депутатів з мінімально необхідних 226.
Закон передбачає, що якщо закупівля буде проводиться за гроші підприємств, що транспортують і постачають природний газ, електроенергію, воду, що надають послуги поштового зв'язку, електротранспорту, аеропортів та автостанцій, то поріг при закупівлі за гроші підприємств буде підвищуватися до 2,5 млн грн і 5,5 млн грн відповідно.
Крім того, без конкурсних торгів здійснюватимуться закупівлі в дочірніх компаній; імпорт нафти і газового конденсату для виробництва готових нафтопродуктів; товарів для перепродажу з 2013 р.
У випадку, якщо держзакупівля здійснюватиметься за бюджетні кошти, тендерний поріг складе для товарів і послуг 100 тис. грн, для робіт - 1 млн грн (для закупівлі товарів у будівельній галузі - 300 тис. грн).
Нагадаємо, урядовий закон № 10006 був зареєстрований від 7 лютого 2012 р.
Як відомо, на початку травня в Україні набув чинності закон, що дозволяє "Нафтогазу" купувати газ без тендерів. Закон виводить зі сфери дії закону "Про здійснення держзакупівель" операції із закупівлі та реалізації природного газу, які здійснюються суб'єктом, уповноваженим Кабміном на формування ресурсу природного газу для споживачів України, "Нафтогазом", у тому числі для потреб населення.
Водночас, як заявив міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко, зміни законодавства щодо закупівлі газу не поширюються на чинний газовий контракт з Російською Федерацією. Як відзначають в Міненерговугілля, цей закон необхідний для оперативної закупівлі вуглеводнів на енергетичних майданчиках в Європі для формування резервів в Україну і дозволить здешевити вартість газу для українських споживачів. Однак, на думку експертів, закон знизить прозорість у держзакупівлях природного газу.
Як повідомлялося, днями ВР вивела зі сфери дії закону про держзакупівлі товари літакобудівної галузі.
17 травня ВР прийняла в першому читанні закон, який виводить зі сфери держзакупівель товари, роботи і послуги, які здійснюються підприємствами оборонно-промислового комплексу.
Нагадаємо, 13 березня ц.р. президент України Віктор Янукович заявив у ВР, що закон про державні закупівлі в Україні потребує вдосконалення. У квітні прем'єр-міністр Україна Микола Азаров доручив Міністерству економічного розвитку і торгівлі України проаналізувати держзакупівлі і запропонувати механізм концентрації ресурсів у національній економіці. Глава Мінекономрозвитку Петро Порошенко затвердив план дій, в якому визначив першочерговим завданням створення "прозорої, спрощеної та зрозумілої системи державних закупівель".
За даними Державної служби статистики (Держстат), на здійснення держзакупівель за 2011 р. використано 135 млрд 885,3 млн грн. Ця сума коштів на 75,5% перевищує суму, витрачену на держзакупівлі за 2010 р., яка складала 77 млрд 396,1 млн грн. Експерти Рахункової палати відзначали, держзакупівлі в 2010 р. і I половині 2011 р. здійснювалися неефективно.
Розробляти вдосконалений механізм держзакупівель Мінекономрозвитку допомагає Європейський банк реконструкції та розвитку. У травні ВР ухвалила законопроект про внесення змін до законодавства про державні закупівлі, виконавши вимогу Єврокомісії і Світового банку. Були уточнені підстави для застосування процедури закупівлі в одного учасника та встановлено новий механізм застосування процедури закупівлі в одного учасника, згідно з яким немає необхідності отримувати погодження уповноваженого органу у сфері держзакупівель.