У Швейцарії сьогодні для широкої публіки відкривається ювілейний, 80-й за рахунком, Женевський автосалон. Відвідувачі зможуть побачити новинки автомобільного світу із сьогоднішнього дня і до закриття салону 14 березня ц.р.
У Швейцарії сьогодні для широкої публіки відкривається ювілейний, 80-й за рахунком, Женевський автосалон. Відвідувачі зможуть побачити новинки автомобільного світу із сьогоднішнього дня і до закриття салону 14 березня ц.р.
Автосалон відкрився ще 2 березня, проте за традицією, що склалася, в перші два дні відвідувати його могли тільки представники преси. Проте провідні світові автоконцерни вже встигли за цей час презентувати свої нові моделі, а також оновлені версії старих.
Німецький Volkswagen привіз до Швейцарії свій позашляховик Touareg нового покоління, Audi - свій найкомпактніший автомобіль в лінійці, хетчбек A1, американський Ford - Focus нового ж покоління.
Не відстають і японські виробники: Nissan презентував оновлену Micra, Toyota - кроссовер RAV4 наступного покоління, нову версію Mazda 6 також представили в рамках Женевського автосалону. І це далеко не всі новинки для масового ринку нинішньої виставки, не говорячи вже про різні прототипи, концепт-кари і новинки спортивних автомобілів від Ferrari, Bugatti, Porsche та інших виробників вельми небюджетних машин.
Автомобілі на гібридних двигунах і електрокари на нинішньому автосалоні не в сильній шані. Як правило, вони майже завжди виявляються в центрі уваги на автовиставках і вважаються вельми перспективними. Проте дорожнеча технологій примушує виробників в умовах кризи зосередитися на підвищенні ефективності звичайних бензинових двигунів, зменшенні розміру машин і випуску дизельних версій.
У Японії та США масштабні програми держстимулювання стали причиною сплеску популярності "гібридів". Проте Європа вважала за краще не розбазарювати бюджетні кошти на їх популяризацію, і в результаті більш екологічно чисті версії машин не надто вже затребувані в регіоні. Втім, фахівці упевнені, що в рамках плану ЄС зі скорочення викидів CО2 в атмосферу переходити на "гібриди" європейським споживачам рано чи пізно доведеться.
У цьому плані не втрачає оптимізму японський Nissan, що представив концепт-електрокар Leaf, що працює на літій-іонной батареї з нульовим викидом шкідливих речовин. Постачання електроавтомобіля почнуться наприкінці цього року, і на нього вже є попит в рідній для Nissan Японії.
Менеджмент світових автоконцернів, що зібрався на автосалоні в Швейцарії, демонструє обережний оптимізм відносно перспектив ринку. Після сильних ляпасів, отриманих світовим автопромом від кризи в 2008-2009 рр., керівники найбільших компаній роблять обережні прогнози, сходячись на тому, що нинішній рік повинен стати відправною точкою у відновленні попиту і зростанні продажів.
Деяке відновлення світової економіки дозволяє автогігантам будувати оптимістичні плани майбутнє, проте ці плани затьмарюють побоювання відносно стійкості зростання ринку без державної підтримки. Європейський ринок завдяки заходам урядів скоротився за підсумками минулого року всього на 1,6%. Програма стимулювання попиту діятиме до кінця поточного року у Франції, а ось Італія не має наміру продовжувати заходи держпідтримки.
Особливу стурбованість у учасників ринку викликає Німеччина, яка осінню 2009 р. звернула щедру програму стимулювання попиту на автомобілі, і цей попит практично відразу задихнувся. "У Німеччині ніхто нічого не продає", - цитує Reuters віце-президента Toyota Motor Europe Дідьє Леруа.
Аналогічно висловлюється і глава французького автоконцерну PSA Peugeot Citroen Філіп Варін. За його оцінками, німецький ринок "просяде" цього року на 25-30%. "Німеччина безумовно зараз вельми слабка ділянка", - говорить він.
Глава альянсу Renault-Nissan Карлос Гін в ході автосалону висловив думку, що авторинок Європи скоротиться за підсумками поточного року на 10%. Схожу оцінку дає і його колега з Peugeot Citroen Ф.Варін, що прогнозує стиснення на 9%. "Важку весну" чекають в італійському Fiat, а в Renault прогнозують досягнення "дна" французьким ринком в травні ц.р.