Україна може переглянути спецмита на автомобілі за умови відповідної вимоги з боку Євросоюзу. Про це на брифінгу повідомив заступник міністра закордонних справ України Віктор Майко, передає кореспондент РБК-Україна.
Україна може переглянути спецмита на автомобілі за умови відповідної вимоги з боку Євросоюзу. Про це на брифінгу повідомив заступник міністра закордонних справ України Віктор Майко, передає кореспондент РБК-Україна.
"В залежності від переговорів, які будуть проводитися на цю тему, ми візьмемо на себе зобов'язання змінити або відмовитися від захисних заходів через певний час, місяці або роки. Якщо введення захисних заходів призводить до потенційних втрат наших партнерів, то вони можуть висунути вимоги обговорити ці питання", - сказав Майко.
Він зазначив, що з боку Євросоюзу вже надійшла пропозиція обговорити питання по спецмитах, при цьому вона не позиціонується як проблема на шляху до підписання угоди про зону вільної торгівлі.
"Я не думаю, що це питання буде проблемою при підписанні угоди про ЗВТ з ЄС", - заявив Майко.
Читайте також: В Україні вводяться спецмита на імпорт нових автомобілів
Раніше в ЗМІ з'явилася інформація, що Європейський Союз може ввести санкції проти України у відповідь на введення спеціальних мит на імпорт автомобілів.
Зокрема, 11 липня 2013 р. відбудеться чергове засідання комітету СОТ з торгівлі, де буде розглянуто питання українських захисних заходів. Тоді нібито ЄС може заявити про можливості відповідних кроків щодо українського експорту.
За даними автоімпортерів, спецмита торкнулися 86% імпорту автомобілів.
Раніше Туреччина повідомила Всесвітній торговій організації (СОТ), що зробить відповідні дії проти тарифу на імпорт автомобілів в Україні, Японія і Євросоюз дали зрозуміти, що можуть послідувати турецькому наприклад. Зокрема, Туреччина вводить 23% мита на український волоські горіхи, що, за її оцінками, дозволить залучити 6,1 млн дол. Це еквівалентно збиткам, нанесеним Туреччині спецмитом на експорт автомобілів в Україну.
Читайте також: Введення Україною спецмит на імпорт авто не вплине на перспективи підписання УА з ЄС
Нагадаємо, 13 квітня 2013 р. в Україні всутпило чинності рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, згідно з яким вводяться трирічні спецмита на імпорт нових авто. Спеціальні заходи застосовуються на три роки шляхом запровадження спеціального мита щодо імпорту в Україну легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновим) в залежності від робочого об'єму циліндрів двигуна:
- понад 1000 куб. см, але не більш як 1500 куб. см - в розмірі 6,46% (код УКТ ЗЕД 8703 22 10 00);
- понад 1500 куб. см, але не більш як 2200 куб. см - в розмірі 12,95% (код УКТ ЗЕД 8703 23 19 10).
В цілому, українські автовиробники позитивно сприйняли введення нових спецмит. Це, на їхню думку, дозволить завантажити заводи і створити нові робочі місця, що позитивно позначиться на економіці регіонів і держави.
Читайте також: ЄС може ввести санкції проти України у відповідь на введення спецмит на імпорт авто до 11 липня
З 2010 року на українському ринку темп зростання імпорту випереджає темп зростання автовиробництва в 1,5 рази, при цьому в період 2008-2010 років частка імпорту легкових автомобілів зросла з 52% до 68%, а в 2011 р. вона склала 72%. Крім того, в 2010 р. обсяг імпорту автомобілів в Україну виріс на 70% до 2009 року, в 2011 р. - на 84,3%.
Нагадаємо, імпорт легкових авто в Україну в 2012 р. виріс на 13% - до 3,24 млрд дол. Пропозиція на первинному ринку легкових автомобілів в минулому році на 83% сформована за рахунок імпорту. За 2012 р. в Україну було ввезено майже 205 тис. легкових автомобілів з 66 країн на суму 3,24 млрд дол.