Від перевезення пасажирів у дальньому та приміському сполученнях за 5 місяців 2013 р. "Укрзалізниця" отримала збитки на загальну суму майже 3 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту України.
Від перевезення пасажирів у дальньому та приміському сполученнях за 5 місяців 2013 р. "Укрзалізниця" отримала збитки на загальну суму майже 3 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту України.
Читайте також: Пасажироперевезення в Україні в січні-травні 2013 р. зменшилися на 1,7% - до 2,7 млрд пасажирів
За перевезення пасажирів у дальньому сполученні від початку року збитки склали 1,378 млрд грн, у приміському сполученні - 1,388 млрд грн.
Згідно з повідомленням, за 5 місяців ц.р. залізницями перевезено пільгових категорій громадян на суму 249,3 млн грн, у вигляді компенсації отримано 69,4 млн грн, або 28%. Заборгованість за пільгові перевезення за 5 місяців становить 179,9 млн грн.
"Усі негативні фінансові результати "Укрзалізниця" покрила за рахунок власних доходів від перевезення вантажів. Водночас, за умов державної дотації вирівнювання, ці кошти могли б бути спрямовані на довгострокові капітальні вкладення", - йдеться в повідомленні.
Читайте також: "Укрзалізниця" хоче розмістити єврооблігації на 1,5-2 млрд дол
Як зазначили в "Укрзалізниці", дещо інакше ситуація виглядає в Росії, де ВАТ "РЖД" отримало 20 млрд руб. (близько 5 млрд грн) від держави у 2013 р. на компенсацію збитків від пасажирських перевезень. До цього російські залізничники додатково отримали у 2012 р. на субсидування пасажирських перевезень у дальньому сполученні 10 млрд руб. (2,5 млрд грн.).
Крім того, цьогоріч на рахунок Федеральної пасажирської компанії (ФПК) вже надійшло 13 млрд руб. (3,25 млрд грн). Також зазначається, що в підсумку індексація тарифів на перевезення у плацкартних і загальних вагонах склала 20%, а це дало ФПК ще додатково 5,1 млрд руб.
Збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень, які традиційно покриває перевізник самостійно за рахунок перехресного субсидування, в умовах відсутності державних дотацій і жорстко регульованих тарифів на перевезення до рівня нульової рентабельності, за останні п'ять з половиною років, з 2008 по 2013 рр., склали 34,681 млрд грн.
Читайте також: S&P підвищило рейтинг "Укрзалізниці"
"Ця сума рівнозначна закупівлі більше 140 нових сучасних швидкісних поїздів. За умови державної дотації за перевезення за соціальними цінами, ці кошти могли б бути спрямовані на довгострокові капітальні вкладення, насамперед - на пасажирські перевезення. Загалом за цю суму залізниці України могли б придбати 140 нових сучасних швидкісних електропоїздів для перевезення пасажирів, забезпечити попит на основні напрями, підняти рівень сервісу та комфорту перевезень до європейського рівня", - йдеться в повідомленні прес-служби.
В "Укрзалізниці" також зазначили, що, відповідно до Закону "Про залізничний транспорт", щорічно в Україні мають закуповуватися мінімум 200-300 вагонів для оновлення пасажирського рухомого складу.
Раніше УЗ оприлюднила збитки за пасажирські перевезення за період із 2008 по 2012 рр. За даними фінансової звітності, галузь за 4 роки втратила 31,735 млрд грн. До цієї суми збитків входять експлуатаційні витрати і недоотримані компенсації за перевезення пільгових категорій населення.
Читайте також: "Укрзалізниця" до кінця 2016 р. закупить у "Луганськтепловозу" 300 вантажних електровозів на 12 млрд грн
У Держадміністраціі залізничного транспорту уточнили, що проблема збитків посилюється постійною заборгованістю державного та місцевих бюджетів перед залізницями України за перевезення 26 пільгових категорій громадян. У приміському сполученні пільговики становлять майже 80% усіх перевезених пасажирів - за 5 місяців поточного року залізницями перевезено пільговиків на 249,3 млн грн, а отримано лише 28% компенсацій.
"Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Держадміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування. На даний час до структури УЗ входять 6 регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних шляхів, 7 заводів з ремонту складу і виробництва шпал, а також близько 20 інших підприємств і центрів.
Нагадаємо, доходи "Укрзалізниці" у 2012 р. зменшилися на 0,9 млрд грн (1,6%) - до 56,2 млрд грн. Від кінця січня ц.р. УЗ очолює Сергій Болоболін.