Митний союз стурбований введенням Україною спецмит на імпорт автомобілів в 2013 р. Про це повідомив, виступаючи на Форумі лідерів бізнесу країн СНД, міністр торгівлі Євразійської економічної комісії Андрій Слепньов.
Митний союз (МС) стурбований введенням Україною спецмит на імпорт автомобілів в 2013 р. Про це повідомив, виступаючи на Форумі лідерів бізнесу країн СНД, міністр торгівлі Євразійської економічної комісії (ЄЕК) Андрій Слепньов (на фото).
За його словами, сьогодні країни СНД застосовують більш за третину від всього обсягу протекціоністських заходів відносно товарів країн-учасниць Митного союзу. Лідерами тут є Україна і Узбекистан. Тривогу, за словами міністра, викликає той факт, що кількість таких заходів збільшується.
"Не можу не відзначити останні заходи України по автомобілях і наміри по нафтопродуктах", - вказав він.
Читайте також: Україна вводить 3-річні спецмита на імпорт нових автомобілів (відео)
Слепньов додав, що питання про взаємну торгівлю МС з Україною ЄЕК має намір достатньо детально обговорювати в ході діалогу між сторонами.
Нагадаємо, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України вводить спеціальні мита на імпорт нових автомобілів.
Читайте також: Продажі автомобілів в Україні в 2012 р. вперше за три роки впали на 1,38% - до 217,5 тис. шт
Спеціальні заходи застосовуються на три роки шляхом впровадження спеціального мита відносно імпорту до України легкових автомобілів з двигуном внутрішнього згорання з іскровим запаленням (бензиновим) залежно від робочого об'єму циліндрів двигуна:
- більше 1000 куб. см, але не більше 1500 куб. см - у розмірі 6,46% (код УКТ ЗЕД 8703 22 10 00);
- більше 1500 куб. см, але не більше 2200 куб. см - у розмірі 12,95% (код УКТ ЗЕД 8703 23 19 10).
Читайте також: Введення спецмит на імпортні авто підтримає вітчизняний автопром, - експерт
Рішення комісії має набути чинності через місяць.
За інформацією прес-служби асоціації "Укравтопром", МКМТ при цьому відзначила, що імпорт до України легкових автомобілів, навіть в ході розслідування відносно виробництва національного товаровиробника і споживання, ріс незалежно від країни походження і експорту. "Укравтопром" відзначав, що це зростання відбувалося на таких умовах і в обсягах, що загрожувало спричиненням значного збитку національному товаровиробникові і що національні інтереси вимагають застосування до такого імпорту спеціальних заходів.
З 2010 р. на українському ринку темп зростання імпорту випереджає темп зростання автовиробництва в 1,5 разу, при цьому в період 2008-2010 рр. частка імпорту легкових автомобілів виросла з 52% до 68%, а в 2011 р. вона склала 72%. Крім того, в 2010 р. обсяг імпорту автомобілів до України виріс на 70% до 2009 р., в 2011 р. - на 84,3%.
Читайте також: Виробництво автомобілів в Україні за два місяці 2013 р. скоротилося на 67%
Нагадаємо, імпорт легкових авто до України в 2012 р. виріс на 13% - до 3,24 млрд дол. Пропозиція на первинному ринку легкових автомобілів торік на 83% була сформована за рахунок імпорту. За 2012 р. до України було ввезено майже 205 тис. легкових автомобілів з 66 країн на суму 3,24 млрд дол.