ua en ru

Митниця змінила класифікацію авіапалива

Автор: RBC.UA
Митниця змінила класифікацію авіапалива і вимагає імпортувати його як "бензин спеціальний", внаслідок чого акциз збільшиться більш ніж в 6,5 разу, до 198 євро/т. В авіакомпаніях заявляють, що це рішення здатне буквально паралізувати галузь - паливо в Україні набагато дорожче, ніж в Європі, а потужностей єдиного виробника - Кременчуцького НПЗ - недостатньо для насичення ринку.

Митниця змінила класифікацію авіапалива і вимагає імпортувати його як "бензин спеціальний", внаслідок чого акциз збільшиться більш ніж в 6,5 разу, до 198 євро/т. В авіакомпаніях заявляють, що це рішення здатне буквально паралізувати галузь - паливо в Україні набагато дорожче, ніж в Європі, а потужностей єдиного виробника - Кременчуцького НПЗ - недостатньо для насичення ринку. Про це пише "Комерсант-Україна".

Про те, що митниця змінила класифікацію авіапалива, що імпортується до України, в п'ятницю, 20 квітня, повідомив найбільший постачальник авіагасу "ТНК-ВР Коммерс". Компанія посилається на рішення Східної митниці Державної митної служби від 3 квітня, згідно з яким авіагас, що до цих пір класифікувався як "Паливо для реактивних двигунів ТС-1 і РТ (коди - 2710117000 і 2710192100)", тепер повинен оформлятися як "Легкий дистилят - бензин спеціальний: Паливо для реактивних двигунів ТС-1 (2710112500)". Це рішення збільшує ставку акцизу на імпортне паливо з 30 до 198 євро за тонну.

Начальник управління адміністрування митних платежів Держмитниці Віталій Зварич уточнив, що рішення було ухвалене після спеціального дослідження палива, проведеного в лабораторії Східної митниці. "Аналіз палива показав, що по своїх характеристиках воно ближче до спеціального бензину", - відзначив він. У ТНК-ВР стверджують, що лабораторія митниці при винесенні ухвали враховувала всього один показник - температуру кипіння палива, і приводять висновки Українського НДІ нафтопереробної промисловості МАСМА, згідно з якими цей авіагас відрізняється від "бензину спеціального" низкою фізико-хімічних показників.

У ТНК-ВР стверджують, що лабораторія митниці при винесенні рішення враховувала лише один показник - температуру кипіння палива, і призводять висновки Українського НДІ нафтопереробної промисловості МАСМА, згідно з якими цей авіагас відрізняється від "бензину спеціального" по ряду фізико-хімічних показників. Як відзначають в МАСМА, використовувати для заправки літаків "бензини спеціальні" заборонено правилами міжнародної організації IATA, в яку входить більшість міжнародних авіакомпаній.
Однак за законом Держмитниця має право приймати таке рішення, нагадує Зварич. "Те, що до сих пір ми відносили це паливо до іншого виду, було нашою недоробкою", - додав він.

Керівник напрямку "Авіа" в "ТНК-ВР Коммерс" Кирило Молоденков каже, що його компанія буде змушена повернути вантаж виробнику.
"Через невизначеність на митниці поставки палива нашої компанії також можуть бути припинені", - відзначили в п'ятницю в прес-службі компанії "Лукойл".

У свою чергу президент авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) Юрій Мірошников вважає, що таке рішення митниці може привести до дефіциту авіапалива на ринку.

Основними постачальниками авіапалива на ринок Україні є "ТНК-ВР-Авіа" (паливо "Рязанської нафтопереробної компанії" і "Славнефть-Ярославнефтеоргсінтез") і "Лукава Ойл" (паливо Волгоградського НПЗ). Єдиним виробником авіагасу в країні є Кременчуцький НПЗ (контролюється структурами групи "Приват"). "Ми працюємо і з цим НПЗ, але його обсягів виробництва не вистачало для того, щоб покрити попит навіть взимку, в низький для авіації сезон, а в літні місяці - тим більше", - відзначає президент МАУ, додавши, що в Україну авіапаливо коштує порядку на 200 дол дорожче, ніж в середньому в Європі.

У компанії "Інтер-сервіс" (заправляє літаки в аеропорту "Одеса") підрахували, що через підвищення акцизу авіапаливо подорожчає ще на 250-270 дол/т. За такою ціною більшість перевізників не готові купувати пальне.

Генеральний директор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук зазначає, що компенсувати підвищення акцизу зростанням тарифів на авіаквитки також буде складно, оскільки "вони і так вже на межі".

Як відзначає директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн, це вже не перший випадок в цьому році, коли митниця намагається збільшити плату за імпортні нафтопродукти. "Нафтотрейдери стверджують, що самі митники пояснюють це наказами зверху наповнити державний бюджет усіма способами", - відзначає він.

Нагадаємо, минулої осені компанія "ТНК-ВР" повідомила своїх контрагентів про те, що з жовтня авіаційний гас подорожчає в середньому на 15%. Однак, за даними "Консалтингової групи А-95", такі наміри були позбавлені будь-яких передумов. На думку експертів, проблеми на ринку авіапалива в першу чергу обумовлені його монополізацією нафтопереробними компаніямі. "У серпні України стала європейським рекордсменом за цінами на зріджений газ, у вересні настала черга здивувати Європу ціною авіагасу. Це відбувається на ринках, де немає конкуренції, і де домінують українські виробники, які при цьому не соромляться просити уряд захистити їх від суперництва із зарубіжними конкурентами на ринках бензину та дизпалива. Щоб список цінових антирекордів не збільшувався, уряду необхідно всіляко сприяти розвитку конкуренції і лібералізації за європейським принципом стратегічного ринку енергоносіїв ", - вважає Куюн.