Середня вартість будівництва 1 км дороги 1 категорії в Україні становить близько 45 млн грн. За даними "Укравтодору" ця сума на 25% менше, ніж в Росії, в 2 рази менше, ніж у США, і в 1,5-2 рази менше, ніж в Європі.
Середня вартість будівництва 1 км. дороги 1 категорії в Україні становить близько 45 млн грн. Про це повідомляє прес-служба "Укравтодору".
За даними "Укравтодору" ця сума на 25% менше, ніж в Росії, в 2 рази менше, ніж у США, і в 1,5-2 рази менше, ніж в Європі.
З 2008 по 2012 р. на дороги загального користування в Україні направлено 58,4 млрд грн. В середньому це 11,7 млрд дол в рік. В Україні, за даними "Укравтодору" на 1 км. дороги витрачається в 10-20 разів менше, ніж у європейських країнах, і в 2,4 рази менше, ніж в Росії.
Також за даними "Укравтодору" на даний момент в Україні побудовано близько 5% сучасних нових доріг, а 90% доріг зношені до критичної межі і потребують капітального ремонту. Більшість доріг в Україні не ремонтувалося 30-40 років.
Читайте також: В Україні побудовано близько 5% нових доріг, а 90% доріг зношено до критичної межі, - "Укравтодор"
В Україні за нормативами щорічно необхідно ремонтувати капітальним або середнім ремонтом 35 тис. км доріг. За останні п'ять років відремонтовано близько 5 тис. км доріг. Так у 2009 р. було відкрито рух після будівництва та ремонту на 93 км доріг, у 2010 р. - на 973, у 2011 р. - на 2,007 тис. км, в 2012 р. - на 1,601 тис. км. "Це сучасні, якісні дороги, побудовані за європейськими технологіями. Вони будуть служити не менше 12-15 років. Але нових доріг до 5% ... 90% доріг зношені до критичної межі і потребують капітального ремонту. Більшість не ремонтувалося 30-40 років", - йдеться в повідомленні.
За словами фахівців "Укравтодору", за тридцять років в Україні в десять разів зросла інтенсивність руху, вдвічі збільшилися осьові навантаження до 11,5 т. "Іноді фактичні навантаження набагато більше нормативних і становлять 13-15 т на вісь", - йдеться в повідомленні.
Зазначимо, що вартість одного кілометра будівництва дороги першої категорії на чотири смуги руху в дві сторони в Польщі становить від 6 до 12 млн євро, в Німеччині - близько 9-10 млн євро.
Як раніше повідомив віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул в Україні в найближчі два роки має бути оновлено понад 9,5 тис. км автомобільних доріг. "Перед Мінінфраструктури стоїть завдання ефективного використання коштів, впровадження сучасних технологій будівництва дорожнього покриття, а також виробництво в Україні тих будівельних складових, які виробляються за кордоном", - сказав Вілкул.
Читайте також: Відремонтувати залишилось 160 км основних доріг, - "Укравтодор"
За даними "Укравтодору" минулої зими внаслідок несприятливих погодних умов було сильно пошкоджено дорожнє покриття. Станом на 10 лютого, коли розпочали ремонтні роботи, ямковий було уражено 2 тис. 631 км. основних доріг державного значення. Це в два рази більше, ніж зазвичай після морозів і снігопадів.
Раніше в Укравтодорі повідомляли, що мають намір завершити ямковий ремонт доріг до 1 травня 2013 р. Як повідомляли в "Укравтодорі" для ремонту закуплено необхідну кількість ремонтних та паливно-мастильних матеріалів для проведення ямкового ремонту. До роботи підготовлені асфальтобетонні заводи. Однак, в Інтернеті регулярно з'являються ролики на яких видно, що ремонт не завжди проводиться так як потрібно і згідно з нормами. У деяких випадках це навіть ремонтом назвати складно.
Питання якості доріг стає актуальним в Україні кожного разу, коли сходить сніг і пересуватися по магістралях стає неможливо через величезної кількості ям та вибоїн. В уряді проблему визнають, але як заявив нещодавно прем'єр-міністр Микола Азаров, навіть якщо перестати спрямовувати кошти на зарплати і пенсії, і направити їх на ремонт дорого, то в поточному році, проблему вирішити все одно не вдасться. Він зазначив, що навіть якщо знайдуться 30-40 млрд грн для вирішення цієї проблеми "наші шляховики не здатні миттєво ці гроші освоїти".
До того ж за словами прем'єра зараз несприятливі умови для повноцінного ремонту дорожнього покриття. На ремонт доріг в Україні, за словами Азарова потрібно мінімум 2 млрд грн.
Читайте також: У 2013 р. не вдасться вирішити проблему якості доріг навіть якщо направити на це "весь наш бюджет", - Азаров
Зазначимо, що тільки в Києві за даними голови КМДА Олександра Попова 22 тис. кв. м проблемних доріг, на ремонт яких потрібно 2 млрд дол Згідно з проектом програми реконструкції, капітального та середнього ремонтів об'єктів зовнішнього благоустрою міста Києва на період 2014-2018 рр.., на реконструкцію столичних доріг потрібно витратити в найближчі 5 років 13,2 млрд грн.
Нагадаємо, Ремонтом майже 170 тис. км українських доріг займається "Укравтодор". Уряд виділив понад 2 млрд грн на ремонт дорожнього покриття до Євро-2012, проте відремонтовані були тільки дороги першої категорії, що зв'язують міста-господарі Євро. В кінці січня 2013 генеральний прокурор Віктор Пшонка заявив, що через відсутність контролю керівників територіальних підрозділів "Укравтодору" за використанням державних коштів, в Україні завищення обсягів і вартості дорожніх робіт склало майже 177 млн грн.
Крім того, останнім часом почастішали повідомлення про розкрадання коштів, виділених на ремонт автомобільних доріг.