ua en ru

Чорна смуга для Sony триває: Чисті збитки за І квартал виросли в 1,6 раза

Автор: RBC.UA
Чисті збитки (доступні для розподілу серед акціонерів) одного з найбільших у світі виробників споживчої електроніки - японської Sony Corp. за I квартал 2012-2013 фінансового року, що завершився 30 червня 2012 р., зросли в 1,6 рази і склали 24,6 млрд ієн (314 млн дол.).

Чисті збитки (доступні для розподілу серед акціонерів) одного з найбільших у світі виробників споживчої електроніки - японської Sony Corp. за I квартал 2012-2013 фінансового року, що завершився 30 червня 2012 р., зросли в 1,6 рази і склали 24,6 млрд ієн (314 млн дол.), тоді як за аналогічний квартал роком раніше компанія отримала чисті збитки у розмірі 15,5 млрд ієн. Такі дані наводяться в звіті Sony.

Виторг японської корпорації від продажів і операцій за звітний період склала 1,515 трлн ієн (19,38 млрд дол.), що на 1,4% вище показника річної давності на рівні 1,494 трлн ієн. Операційний прибуток Sony становить 6,3 млрд ієн (80 млн дол.) проти операційного прибутку завбільшки 27,5 млрд ієн роком раніше (зниження більш ніж в 4 рази). Аналітики, опитані Reuters, прогнозували значення показника операційного прибутку на рівні 17,6 млрд ієн (225 млн дол.)

Sony була світовим лідером у різних сегментах ринку споживчої електроніки лише пару років тому. Проте в листопаді 2011 р. японська компанія оголосила про зниження прогнозованих продажів телевізорів, фотоапаратів і DVD-плеєрів. Відтоді фінансове становище Sony тільки погіршується. Нагадаємо, чисті збитки Sony Corp. за 2011-2012 фінансовий рік, що завершився 31 березня 2012 р., зросли в 1,7 рази і склали 456,7 млрд ієн (5,72 млрд дол.), тоді як роком раніше компанія отримала чисті збитки у розмірі 259,6 млрд ієн.

Настільки невтішні результати зумовлені втратами підрозділу з виробництва рідкокристалічних панелей (LSD-моніторів) на тлі зниження попиту на них, а також зміцненням ієни, що робить експорт менш прибутковим. Sony Corp. прийняла нову стратегію, що передбачає покупку таких панелей замість їхнього виробництва і вирішила вийти зі спільного підприємства з Sharp Corp. з виробництва рідкокристалічних (LCD) панелей Sharp Display Products Corp. LSD-технології поступово відходять на другий план, поступаючись місцем вдосконаленим дисплеям на основі органічних світлодіодів (технологія активної матриці на органічних світлодіодах AMOLED), які все частіше використовуються в смартфонах. Експерти прогнозують поступове скорочення ринку LSD-дисплеїв обсягом 100 млрд дол. (на 3-4% щороку), бо споживачі розвинених країн вже встигли замінити старі монітори на електронно-променевих трубках на нові рідкокристалічні моделі. Щоб не відставати, Sony і Panasonic підписали в червні угоду щодо спільної розробки телевізорів на базі OLED-технологій нового покоління.

Sony знизила прогноз з операційного прибутку на поточний фінансовий рік до 130 млрд ієн (1,6 млрд дол.) проти прогнозу аналітиків на рівні 139 млрд ієн (1,77 млрд дол.).

При цьому на початку липня ц.р. стало відомо, що Sony готується до покупки приватної американської компанії Gaikai, що займається онлайн-дистрибуцією комп'ютерних ігор. Технології Gaikai будуть використовуватися Sony для поширення розроблюваних ними комп'ютерних ігор.

Компанія Sony була заснована в 1946 р. і є одним з провідних виробників електроніки в світі. Sony випускає аудіо-і відеопрогравачі, mp3-плеєри, DVD-програвачі, телевізори, монітори і електронні компоненти. Серед продуктів компанії такі бренди, як VAIO, Bravia і Walkman. За період з 2005 р. капіталізація компанії скоротилася майже на 60%.