Команда американських дослідників створила сенсорний екран, здатний розпізнавати декількох користувачів по дотику.
Команда американських дослідників створила сенсорний екран, здатний розпізнавати декількох користувачів по дотику.
Група розробників з Університету Карнегі-Меллона під керівництвом доктора наук Кріса Харрісона створила сенсорний екран, який здатний генерувати і приймати електричні сигнали. Технологія, яку розробники назвали методом ємнісних відбитків пальців, дозволить електронним пристроям відрізняти одну людину від іншої тільки на основі дотику до тачскріну.
Технологія розпізнавання, на основі якої працює пристрій, не потребує будь-яких паролів або скануванні сітківки ока. Для того щоб відрізнити одну людину від іншої, екрану досить одного дотику.
Читайте також: Україна опустилася в рейтингу розвитку інформаційних технологій на 67-е місце, - ООН
Система відправляє кілька слабких сигналів електричного струму, які проходять через пальці користувача, коли він вперше доторкається до пристрою. Різні частоти по-різному сприймаються кожною людиною, тому нова система може створити електричний профайл на кожного "клієнта". Під час повторного дотику завдяки ємкісному методу дактилоскопії система ідентифікує користувачів, відкриваючи їм доступ до індивідуальної інформації.
Інноваційний сенсорний екран базується на системі Disney's Touche, яка використовується для "оживлення" предметів побуту. Однією зі сфер, в яких буде застосовуватися технологія розпізнавання, стане індустрія комп'ютерних ігор, яка з легкістю буде реєструвати декілька гравців одночасно.
Читайте також: ФБР запускає нову систему пошуку злочинців вартістю 1 млрд дол
Комерційний директор компанії "EkeyRus біометричні системи" Костянтин Новіков говорить, що для такої платформи необхідно спеціальний додаток, що користувач встановить на своєму гаджеті за умови наявності екрана, здатного сприймати сигнал, що проходить через палець людини. "Я вважаю, що складність полягала саме в створенні екрану, який здатний отримувати сигнал і аналізувати його. Але, звичайно, обробка такого сигналу теж важлива як невід'ємна частина системи в цілому. Тобто необхідно навчити систему створювати "цифровий шаблон" для порівняння його в подальшому з іншими шаблонами. Сама система може сильно помилятися навіть на рівні двох-трьох користувачів, тому вона підходить тільки для індустрії розваг", - додав Новиков.
Читайте також: Двадцять дві фірми створюють альянс для просування технології навігації в приміщеннях (відео)
У той же час, за словами директора по розробці ПЗ компанії КРОК Олексія Добровольського, дана технологія не призначена для ідентифікації особи, так як результат залежить від того, який одяг або взуття на людину в даний момент, від його фізичного стану, вологості повітря та інших параметрів. "Технологію можна використовувати для того, щоб розрізняти двох осіб в даний конкретний момент. Наприклад, під час комп'ютерної гри або при обговоренні презентації. Але використовувати її в ситуаціях, коли ідентифікація є ключовим моментом розмежування доступу до інформації або приміщень, на мій погляд, неможливо", - зазначив Добровольський.
Читайте також: iPhone 5 розчарував половину споживачів, - дослідження (фото)
У свою чергу, експерт з інформаційної безпеки компанії РДТЕХ Ігор Ткачов більш оптимістичний. "З точки зору розвитку сучасної інженерії програмного забезпечення складнощів у створенні програм, що використовують технологію ідентифікації користувача за його "електричним" відбитком, не повинно бути. Складність виникне при розробці алгоритмів, які будуть приймати рішення про відповідність "електричного" відбитку конкретному користувачеві. На мій погляд, даний метод ідентифікації пройде апробацію і поки буде затребуваний в індустрії комп'ютерних ігор - для швидкої і безпроблемної ідентифікації користувача в грі. У разі поліпшення якості методу, можливо його використання і в більш серйозних областях", - зазначив він.