На травневі свята тисячі українців скористаються послугами "Борисполя". Неодноразово якість сервісу в аеропорту піддавалась критиці. Зокрема, пасажири скаржилися на труднощі з транспортною доступністю аеропорту зі столицею, а також мізерністю вибору харчування в "Борисполі". Про те, як посилилися заходи безпеки в аеропорту, зміни роботи таксі і причинах невеликого вибору харчування в зоні внутрішніх рейсів в інтерв'ю РБК-Україна розповів в.о. генерального директора аеропорту "Бориспіль" Євгеній Дихне.
На травневі свята тисячі українців скористаються послугами "Борисполя". Неодноразово якість сервісу в аеропорту піддавалась критиці. Зокрема, пасажири скаржилися на труднощі з транспортною доступністю аеропорту зі столицею, а також мізерністю вибору харчування в "Борисполі".
Про те, як посилилися заходи безпеки в аеропорту, зміни роботи таксі і причинах невеликого вибору харчування в зоні внутрішніх рейсів в інтерв'ю РБК-Україна розповів в.о. генерального директора аеропорту "Бориспіль" Євгеній Дихне.
РБК-Україна: Чи посилили в "Борисполі" заходи безпеки після недавніх вибухів в аеропорту Брюсселя?
Євгеній Дихне: Питання безпеки в аеропортах повинні забезпечуватися на високому рівні на постійній основі, незалежно від подій, що відбуваються у світі. Наш пасажир повинен бути завжди впевнений у тому, що і під час очікування рейсу, і в польоті з ним і його близькими нічого не станеться. До подій в Брюсселі рівень безпеки в "Борисполі" був досить високий. На даний момент система безпеки ще більш посилена. Зараз на вхідних групах, крім загального контролю пасажира та його багажу, введені, наприклад, додаткові заходи – поверхневий особистісний огляд кожного пасажира. Така перевірка посилює контроль на наявність вибухових речовин.
Крім того, нещодавно була організована зустріч співробітників "Борисполя" з представниками служби авіабезпеки одного з ізраїльських аеропортів, які поділилися особливостями виявлення потенційних загроз для пасажирів.
РБК-Україна: Що робить "Бориспіль" для поліпшення транспортної доступності зі столицею?
Євгеній Дихне: Усі легальні перевізники, які планують перевозити пасажирів з аеропорту і мати доступ до першої лінії терміналу D, можуть укласти з аеропортом відповідний договір і відкрито надавати цю послугу. На даний момент у нас укладено 33 договори. Будь-який суб'єкт підприємницької діяльності (це і великі компанії, і фізособи-підприємці), надавши необхідний пакет документів і пройшовши курс авіабезпеки, може обслуговувати пасажирів, користуючись першою лінією біля терміналу.
Далі – справа за пасажиром: він самостійно вибирає для своєї поїздки або легального перевізника, який працює через диспетчера в аеропорту і відповідає за безпеку і сервіс, або робить свідомий вибір у бік сумнівного сервісу, який пропонують нелегальні перевізники.
Важливо також і те, що якщо під час поїздки в таксі, наприклад, ви залишили сумку, телефон або планшет, аеропорт завжди допоможе повернути речі. Якщо, звичайно, це таксі, яке уклало договір з аеропортом.
РБК-Україна: Який тариф на перевезення пасажирів у таксі, які співпрацюють з аеропортом?
Євген Дихне: Я вважають, що діючий на сьогодні тариф у 10 гривень/кілометр є ринковим. Пасажир платить рівно за стільки кілометрів, скільки показав таксометр.
РБК-Україна: Тобто істотно дорожче, ніж у нелегальних перевізників, рази в два?
Євген Дихне: Ні, різниця між ціною проїзду з аеропорту до столиці між легальним і нелегальним перевізником складає у кращому випадку близько 30-50 гривень. У гіршому - ціна по приїзду в точку призначення за умови нелегальних перевезень може зрости в кілька разів відносно спочатку названої суми. Пасажир, який скористався легальним таксі, розраховується в точній відповідності з показаннями лічильника.
РБК-Україна: Раніше пасажири неодноразово скаржилися на поганий вибор харчування і дьюті-фрі в аеропорту "Бориспіль". Чи покращилася ситуація у цьому питанні?
Євген Дихне: На асортимент дьюті-фрі у нас нарікань не було. Я вважаю, що ця сфера в нас чудово представлена. Я порівнюю "Бориспіль" з іншими європейськими аеропортами і можу точно сказати, що цей сегмент у нас представлений дуже гідно. При тій же ціновій політиці.
Що стосується точок харчування, то в цьому питанні було дійсно багато невдоволень. На щастя, нам вдалося це питання вирішити, істотно розширивши пропозицію по пунктах харчування як в режимній, так і в нережимній зоні.
РБК-Україна: Але Ви ж не будете заперечувати проблеми з харчуванням у зону внутрішніх рейсів?
Євген Дихне: Сьогодні ми забезпечуємо пасажирів внутрішніх рейсів можливістю перекусити в зоні очікування до проходження контролю на авіаційну безпеку.
Ми оцінювали попит на такі послуги в зону внутрішніх рейсів. Пасажири сюди приїжджають, як правило, в самий останній момент перед закінченням реєстрації на рейс. Тому в сервісі забезпечення харчування в режимній зоні потребує незначна кількість людей.
Крім того, фактично зона внутрішніх рейсів працює півтори години вранці і півтори години ввечері, що, швидше за все, нецікаво бізнесу. У нас навіть здані приміщення Фондом держмайна в оренду в цій зоні, але орендарі по сьогоднішній день не поспішають виконувати свої договірні зобов'язання.
РБК-Україна: Що це за орендар?
Євген Дихне: Це компанія "Аероресторанс".
РБК-Україна: По яких нових туристичних напрямках відкриваються рейси з "Борисполя" у літньому сезоні?
Євген Дихне: З початку літньої навігації вже здійснюються нові рейси авіакомпанією МАУ – у Венецію, Mahan Air – в Тегеран, з 29 квітня – Windrose в Аліканте, з 1 травня Ellinair – у Іракліон. Планується, що з 16 червня Air Serbia почне виконувати рейси в Белград.
Розмовляв Дмитро Уляницький