Влада США, чия економіка продовжує переживати не кращі часи, вирішили знову звернутися до старого, перевіреного ще в часи Великої депресії способу виходу з кризи. Глава транспортного комітету Палати представників США, республіканець Джон Міка має намір сьогодні представити своїм колегам план з розвитку інфраструктури країни, в рамках якого на дороги, мости та інші об'єкти планується витратити 260 млрд дол.
Влада США, чия економіка продовжує переживати не кращі часи, вирішили знову звернутися до старого, перевіреного ще в часи Великої депресії способу виходу з кризи. Глава транспортного комітету Палати представників США, республіканець Джон Міка має намір сьогодні представити своїм колегам план з розвитку інфраструктури країни, в рамках якого на дороги, мости та інші об'єкти планується витратити 260 млрд дол.
Проект розрахований на найближчі п'ять років. На думку його авторів, це має підтримати стагнуючу будівельну галузь і створити тисячі нових робочих місць, передає Reuters. До того ж експерти відзначають, що США в останні роки витрачають недостатньо коштів на підтримку та оновлення транспортної інфраструктури, особливо на ремонт мостів.
У тому, що великі вкладення в дороги, дороги і мости необхідні, визнають і республіканці і демократи. Однак пропозиції тонуть в політичних дебатах, загострених напередодні виборів, та питанні "де взяти кошти". Так, Президент США Барак Обама запропонував направити на розвиток інфраструктури близько половини коштів, які США заощадять від припинення ведення військових дій в Іраку і Афганістані. Однак ця пропозиція була зустрінута в штики республіканцями і не пройшла Конгрес. Зокрема, роздратування опонентів викликало бажання Президента будувати швидкісні залізничні магістралі, що республіканці назвали недозволеною розкішшю і марною тратою грошей у важких кризових умовах.
Очікується, що більш скромна пропозиція Міки без проблем буде схвалена у Палаті представників, контрольованій його колегами з Республіканської партії, але зустріне певні труднощі в Сенаті, де більшість поки за демократами.
При цьому жодна з партій не готова напередодні виборів підвищувати акцизи на бензин, що становлять левову частку місцевого дорожнього фонду (з якого фінансуються дороги та інша інфраструктура). Тим часом сам цей фонд тане в обсягах: в умовах кризи частина автомобілістів США пересіла на економічніші з точки зору палива моделі, інші стали просто менше їздити.
Згідно з оцінками Асоціації вартісних інженерів (ASCE), дорожня мережа США потребує 220 млрд дол. щорічних інвестицій тільки для підтримки інфраструктури в нинішньому вигляді.
Нагадаємо, американська економіка за підсумками 2011 р. показала досить скромне зростання - 1,7%, що значно нижче, ніж в 2010 р. (3,0%). Все це говорить про уповільнення інвестицій бізнесу в товарно-матеріальні запаси, зниження витрат федерального уряду, а також гальмуванні американського експорту.
Аналітики сходяться на думці, що для повернення ринку праці США до докризових показників економіка країни повинна рости хоча б на 3% у рік.
У прогнозі останньої версії доповіді World Economic Outlook Міжнародного валютного фонду, ВВП США в 2012 р. виросте на 1,8%, а в 2013 р. прискориться лише до 2,2%.
В той же час деякі експерти бачать швидке одужання стагнаційної економіки США. Приміром, нобелівський лауреат, економіст Пол Кругман вважає, що американська економіка вже демонструє перші ознаки одужання. Він відзначає, що багато в чому поганий вплив на економіку США в останні роки надавав занепад на ринку нерухомості. Проте має місце і зворотний зв'язок: поліпшення в економіці призводить до збільшення продажів в нерухомості, що, у свою чергу, впливає на обсяги будівництва і продовжує зміцнювати економіку.