Програма реконструкції доріг у Києві строком на 5 років обійдеться у 13,2 млрд грн, - "Київавтодор" (фото)
КП "Київавтодор" розробило проект програми реконструкції, капітального та середнього ремонтів об'єктів зовнішнього благоустрою міста Києва на період 2014-2018 рр., згідно з якою на реконструкцію столичних доріг потрібно витратити в найближчі 5 років 13,2 млрд грн. Про це йдеться у відповідній програмі, текст якої є в розпорядженні РБК-Україна.
Читайте також: Об'їзна дорога навколо Києва буде коштувати "десятки мільярдів", - Янукович
Зміни до програми, безумовно, будуть, але фактично програма не зміниться на 90%, зазначив головний інженер КП "Київавтодор" Василь Мельниченко.
На реконструкцію доріг за п'ять років планують витратити 8,93 млрд грн. Зокрема, у 2014 р. - 1,831 млрд грн, у 2015 р. - 1,938 млрд грн., 2016 р. - 1,537 млрд грн, 2017 р. - 2,133 млрд грн і у 2018 р. - 1,496 млрд грн.
На капітальний ремонт доріг за п'ять років планується витратити 3,53 млрд грн. Зокрема, у 2014 р. - 481,59 млн грн, 2015 р. - 612,53 млн грн, 2016 р. - 879,33 млн грн, 2017 р. - 684,66 млн грн, 2018 р. - 876,62 млн грн.
Читайте також: "Укравтодор" розмістить облігації на 14 млрд грн під держгарантії
На поточний ремонт доріг за п'ять років передбачається витратити 817,76 млн грн. Зокрема, у 2014 р. - 203,31 млн грн, 2015 р. - 219,47 млн грн, 2016 р. - 113,97 млн грн, 2017 р. - 151,59 млн грн, 2018 р. - 129,39 млн грн.
Таким чином, на реконструкцію, капітальний і поточний ремонти передбачається витратити у 2014 р. - 2,515 млрд грн, 2015 р. - 2,770 млрд грн, 2016 р. - 2,530 млрд грн, 2017 р. - 2,969 млрд грн, 2018 р. - 2,502 млрд грн.
"Щоб привести до ладу вулично-дорожню мережу, ми на 5 років запропонували мінімум 13 млрд грн. Якщо вийти на міжнормативні терміни повністю, то це - 20 млрд грн. Це було підраховано, виходячи з того, що потрібно", - зазначав напередодні генеральний директор "Київавтодору" Георгій Глінський (на фото).
Зазначимо, що бюджет Києва щорічно недоотримує близько 60 млн грн від зборів за користування столичними дорогами. Таку думку в інтерв'ю РБК-Україна висловив заступник голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) Анатолій Голубченко.
Читайте також: Директор "Київавтодору" заявив про готовність піти у відставку (відео)
"До 2010 р. у нас доходи від транспортних податків і податків на утримання дорожньо-транспортних мереж на 100% залишалися в бюджеті міста. У 2010 р. 30% доходів із цього податку були перераховані області і 70% - Києву... У 2011 р. у нас замінили цей податок акцизним збором на паливно-мастильні матеріали, що утворює загальнодержавний фонд для утримання дорожньо-транспортних мереж. Оскільки змінилося адміністрування цього закону, і неможливо побачити, скільки коштів зібрало кожне місто, то всі ці кошти йдуть до загального кошика, а потім їх між містами розподіляє уряд або "Укравтодор", - пояснював Голубченко.
За його словами, доходи від таких податків становили приблизно 200 млн грн на рік. Всі вони використовувалися для ремонту і поточного утримання дорожньо-транспортних мереж. Після заміни транспортних податків акцизним збором на паливно-мастильні матеріали відразу скоротилася кількість коштів, які отримує Київ. "Наприклад, минулого року нам виділили лише 140 млн грн, тому ми недоотримали 60 млн грн. Цього року нам пообіцяли, що ми отримаємо також приблизно 140 млн грн", - зазначив заступник голови КМДА.
"Перехід від фонду, який був створений за рахунок податку на утримання доріг, до загальнодержавному фонду з акцизів призвів до того, що в минулому році ми отримали кошти на ремонт лише 6,6% доріг. Цього року передбачається дещо більше грошей, але й їх вистачить приблизно на 14% ремонту доріг від нормативу", - резюмував Голубченко.
Читайте також: У 2013 р. не вдасться вирішити проблему якості доріг, навіть якщо направити на це "весь наш бюджет", - Азаров
На поточний ремонт доріг у Києві необхідно щорічно 272 млн грн. Такі розрахунки з посиланням на КП "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів і споруд на них" опублікувала прес-служба КМДА. На території районів Києва знаходиться більше 26 млн кв. м доріг, тому, відповідно до нормативу, на поточний ремонт необхідно виділити 272 млн грн для проведення ремонту 1,355 млн кв. м покриттів на рік.
Як відомо, у Києві в аварійно небезпечному стані перебуває 98 тис. кв. м дорожнього покриття. "Зазнали руйнування близько 300 тис. кв. м асфальтобетонного покриття. Із них 98 тис. кв. м є аварійно небезпечними. Це означає, що, за нашими нормативами, повинні ліквідувати ці великі ями, що виникають протягом 5-7 днів, виходячи з погодних умов, які є", - зазначав на брифінгу 18 лютого Глінський.
Згідно з повідомленням, фінансування на поточний ремонт автодоріг виділялося фактично в середньому ~40% від потреби, що давало можливість щорічно ліквідувати весняну ямковість і готувати вулиці до експлуатації в зимовий період.
Додамо, що загалом у 2012 р. було здійснено поточний ремонт на площі 89,6 вартістю 15,7 млн грн, що становить 6,6% від нормативу. "Це найнижчий показник за останні 15 років існування корпорації "Київавтодор", - повідомляли в КМДА.
Читайте також: Директор "Київавтодору" Глінський вважає, що фури є одним з основних факторів руйнування доріг
У 2012 р. "Київавтодор", зокрема, відремонтував основні в'їзди до Києва і маршрути руху гостей та учасників фінальної частини Євро-2012, ліквідувавши весняну ямковість. "Всі об'єкти, які виконані до Євро, знаходяться в задовільному технічному стані, і думка, що всі дороги, відремонтовані до Євро, "розлетілися", є помилковою і не відповідає дійсності", - наголосили в КМДА.
Нагадаємо, раніше в лютому глава КМДА Олександр Попов заявив про намір визначити як "надзвичайну" ситуацію з ремонтом зруйнованих погодними умовами доріг. Зокрема, Попов повідомив, що до 1 травня в Києві мають відремонтувати 22 тис. кв. м доріг. У цілому, для поновлення всіх доріг столиці, за даними голови КМДА, необхідно 18 млрд грн.
Як повідомлялося сьогодні, "Укравтодор" ліквідував 45% ям на основних дорогах країни протягом десяти днів з моменту початку дорожніх робіт 12 лютого. Про це йдеться в доповіді керівництва Державного агентства автомобільних доріг, яка була направлена прем'єр-міністру України Миколі Азарову.
Читайте також: Попов готовий розглянути питання звільнення директора "Київавтодору" Глінського
За даними "Укравтодору", на 2631 км основних доріг загального користування державного значення ямковістю внаслідок зимових перепадів погоди було уражено 178 тис. 160 кв. м. Це вдвічі більше, ніж зазвичай після зими.
Станом на 20 лютого відновлено покриття на 1812 км дорожнього полотна. "Укравтодор" вже усунув ямковість на 80 тис. 323 кв. м.
Найбільш ураженими були дороги Житомир - Чернівці, Ульянівка - Миколаїв, Київ - Чернігів - Нові Яриловичі, Київ - Одеса, Стрий - Тернопіль - Кіровоград - Знам'янка, Дніпропетровськ - Миколаїв.
На сьогодні ще необхідно провести ремонт на площі 97 тис. 837 кв. м доріг, або 55% виявлених ям. На деяких автошляхах обсяги невідремонтованих поразок залишаються поки значними. Зокрема, на дороги Київ - Суми - Юнаківка залишилося ліквідувати 84% ям, Житомир - Чернівці - на 81%, Одеса - Рені - на 80% площ.
Читайте також: Глінський розпорядився провести ревізію закупівель солі для посипання доріг у Києві
Додамо, що Державтоінспекція від початку 2013 р. видала майже 2 тис. приписів на ліквідацію недоліків доріг. ДАІ також пред'явила вимоги з установки попереджувальних дорожніх знаків "Нерівна дорога" і "Вибоїна" разом із заборонними дорожніми знаками "Обмеження максимальної швидкості 40 км/год" для своєчасного інформування учасників дорожнього руху про незадовільний стан доріг проїжджої частини.
"Складні погодні умови, які спостерігалися в Україні практично протягом всього осінньо-зимового періоду, призвели до значного погіршення стану автодоріг країни. Насамперед, це стосується вулиць обласних центрів та автомобільних доріг державного значення", - йшлося в повідомленні прес-служби ДАІ МВС.
Читайте також: КМДА доручила "Київавтодору" у 2013 р. провести капремонт на ділянці проспекту Науки
Раніше генеральний прокуратур Віктор Пшонка заявляв, що в Україні завищення обсягів і вартості дорожніх робіт склало майже 177 млн грн. Претензії ГПУ стосувалися Вінницької, Донецької, Дніпропетровської, Івано-Франківської і Київської областей. Як зазначив Пшонка, за результатами перевірок у зазначених регіонах встановлено конкретні факти здійснення держзакупівель без відповідних процедур на суму понад 45 млн грн.
"Як наслідок, до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про вчинення посадовими особами територіальних підрозділів "Укравтодору" трьох злочинів, і заявлено позов про стягнення коштів у сумі понад 1 млн грн", - підсумував генпрокурор. За його словами, за два останні роки Державна фінансова інспекція провела ревізії ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", встановивши порушення, що призвели до збитків на суму 225 млн грн.