Через майже два роки з моменту своєї реєстрації авіакомпанія Atlasjet Ukraine все-таки має намір почати виконувати регулярні польоти. Експерти скептично оцінюють вибрані маршрути.
Через майже два роки з моменту своєї реєстрації авіакомпанія Atlasjet Ukraine все-таки має намір почати виконувати регулярні польоти. Експерти скептично оцінюють вибрані маршрути.
Майже дочекалися
На 31 серпня запланований старт регулярних польотів авіакомпанії Atlasjet Ukraine. За даними партнера юридичної фірми "Анте" Андрія Гука (захищає інтереси Atlasjet Ukraine), перевізник почне польоти за чотирма маршрутами.
Один з них буде внутрішнім (Київ-Львів) та три - міжнародними (з Львова, Харкова та Запоріжжя в Стамбул). Через місяць до цього розкладом будуть підключені ще три напрямки - внутрішній Київ-Одеса і два міжнародних - з Києва в Ербіль (Ірак) і Внуково (Москва, Росія).
Андрій Гук уточнив, що рейс Київ-Одеса може стартувати раніше 1 жовтня. "Компанія шукає можливість виконувати раніше", - сказав РБК-Україна юрист.
Також з 1 грудня стартують польоти ще за трьома міжнародними маршрутами з Києва - в Бішкек (Киргизстан), Санкт-Петербург (Росія) і Тбілісі (Грузія).
За даними Андрія Гука, польоти стартують з використанням двох літаків. До кінця року очікується прибуття в Україну третього повітряного судна.
Квитки у продажу будуть доступні з 21 липня.
Невирішені проблеми
"Авіакомпанія МАУ чекає, коли Atlasjet Ukraine, нарешті, почне польоти. Вихід на ринок кожного нового перевізника - це нові рейси, це розширення вибору для пасажирів за маршрутами, за розкладом, цінами, якістю тощо. Тому ми вважаємо, що чим раніше Atlasjet Ukraine "злетить", тим краще для всіх", - сказала РБК-Україна корпоративний прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
Вона відмовилася коментувати маршрути, зазначивши, що МАУ ніколи не коментує польоти авіакомпаній до їх початку, як і судові розгляди - до їх закінчення.
Експерт авіаринку Сергій Хижняк сказав, що, як мінімум, вже добре, що авіакомпанія все-таки отримала призначення і починає виконувати довгоочікувані регулярні польоти.
"Тепер необхідно встигнути отримати дозволу на польоти у всіх країнах, куди перевізник має намір літати", - зазначив Сергій Хижняк.
Наприклад, Wizz Air Ukraine кілька років домагалася від російської влади дозволу на польоти у напрямку Київ-Москва. А Росія домагалася від Wizz Air Ukraine доказів, що у перевізника українські власники, розповів Сергій Хижняк.
"З Atlasjet Ukraine може повторитися ситуація один в один, оскільки вони є "донькою" іноземної авіакомпанії", - висловив побоювання експерт.
Крім того, авіакомпанії необхідно виконати велику роботу з узгодження слотів в аеропортах і почати продаж квитків, уточнив Сергій Хижняк.
Втім, гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук вважає, що з отриманням слотів не буде якихось проблем.
Амбітні плани
Член наглядової ради Української логістичної асоціації Артур Вінюков-Прощенко сказав, що напрямок на Стамбул є перспективними, але не в нинішній економічній ситуації в країні.
"Зі стамбульських напрямків рентабельним зараз міг би бути хіба що рейс Одеса-Стамбул - за рахунок взаємних туристичних потоків, однак, ці права на нього новий перевізник поки що не отримав", - зазначив Артур Вінюков-Прощенко.
Він не чекає великого завантаження і за напрямком на Ірак. "МАУ в свій час вже літала туди, але призупинила польоти через складну ситуацію з безпекою в цьому регіоні, - сказав член наглядової ради Української логістичної асоціації. - Крім того, останнім часом на Близькому Сході активізувалися дії армії "Ісламської держави".
Сумнівається експерт і в перспективності напрямку в Бішкек, оскільки Киргизстан - небагата держава.
"Більш перспективний, через зростання туристичних потоків, грузинський напрямок, - сказав Артур Вінюков-Прощенко. - Але для цього авіакомпанія повинна запропонувати конкурентоспроможні тарифи і зручний час для польотів".
Напрямки в Росію в свій час були затребувані. В останні півтора року попит впав, але потреба у цих рейсах залишається, вважає експерт. "Правда, для того, щоб завантажувати літаки авіакомпанії, як і у випадку з Грузією, необхідно буде запропонувати конкурентоспроможні тарифи", - уточнив він.
"Розклад досить амбіційний", - сказав Сергій Хижняк. Але він теж вважає, що буде непросто завантажити два щоденних рейси на Москву: "Та ж МАУ теж літає тільки два рази в день. І то їй вдається завантажувати свої літаки за рахунок транзитних пасажирів. Atlasjet Ukraine, яку поки що ніхто не знає на російському ринку, будуть возити в основному "прямих" пасажирів, оскільки великої карти розльоту з Києва у перевізника поки що немає".
У цілому, Артур Вінюков-Прощенко не відчуває великого оптимізму через старт польотів нового перевізника. Atlasjet Ukraine навряд чи зможе запропонувати ціни значно нижче, ніж у МАУ, вважає експерт.
"Це пов'язано з великими витратами - середній вік парку літаків не такий вже і маленький, відповідно, літаки вимагають і більшого техобслуговування, і витрата палива більше, ніж у нових літаків", - пояснив Артур Вінюков-Прощенко.
Крім того, додав він, Atlasjet Ukraine навряд чи зможе одразу ж забезпечити високе завантаження літаків. Відповідно, доведеться довго накочувати напрямки. "Перевізник може спробувати демпінгувати, але тут питання: наскільки довго у них вистачить ресурсів для цього?", - пояснив експерт.
У Atlasjet Ukraine розуміють скепсис експертів щодо обраної карти маршрутів. "Авіакомпанія починає польоти в складних умовах. Через складнощі з отриманням призначень первинні бізнес-плани змінювалися вже кілька разів. Наприклад, туристичні польоти в Кутаїсі та Батумі вже немає сенсу починати в цьому сезоні", - сказав Андрій Гук.
Він пояснив, що розклад складений для переведення літаків в Україну та налагодження операційної діяльності.
"Далі паралельно буде поступово створюватися детальний і продуманий план польотів в наступних сезонах, за яким і слід оцінювати роботу авіакомпанії", - резюмував Андрій Гук.