В ремонт українських автодоріг необхідно вкласти 500 млрд грн протягом 10 років - по 50 млрд грн щорічно. Про це в ході сьогоднішнього засідання уряду заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров, передає кореспондент РБК-Україна.
В ремонт українських автодоріг необхідно вкласти 500 млрд грн протягом 10 років - по 50 млрд грн щорічно. Про це в ході сьогоднішнього засідання уряду заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров (на фото), передає кореспондент РБК-Україна.
"Для масштабної модернізації автодоріг необхідно як мінімум 500 млрд грн. Це більше річного бюджету України, тому нам необхідно створити нову модель фінансування, яка дозволить вкладати в будівництво і ремонт автомагістралей як мінімум по 50 млрд грн щорічно протягом 10 років", - сказав Азаров.
Читайте також: Будівництво 1 км дороги в Україні коштує близько 45 млн грн
За словами прем'єра, в України є досвід залучення кредитів міжнародних фінансових організацій - Світового Банку, ЄБРР, Європейського інвестиційного банку, "але цього недостатньо, а крім того, кредити треба повертати". "Таким чином, прийшов час залучити ресурс державно-приватного партнерства, або концесію", - зазначив Азаров.
Він також доручив віце-прем'єр-міністру Юрію Бойку, міністру промислової політики Михайлу Короленку та міністру інфраструктури Володимиру Козаку почати розробку термінових заходів, а також довгострокової програми випуску на вітчизняних підприємствах якісного бітуму, високотехнологічних зміцнюючих матеріалів, дренажних і мостових конструкцій, інших матеріалів, а також дорожньої техніки.
Раніше Азаров заявляв, що побудувати 1 км дороги в Україні коштує 45 млн грн. В 2012 р. уряд виділив на це 16 млрд грн.
Читайте також: В Україні побудовано близько 5% нових доріг, а 90% доріг зношені до критичної межі
За даними "Укравтодору", з 2008 по 2012 р. на дороги загального користування в Україні направлено 58,4 млрд грн. В середньому це 11,7 млрд грн на рік. В Україні, за даними "Укравтодору" на 1 км. дороги витрачається в 10-20 разів менше, ніж у європейських країнах, і в 2,4 рази менше, ніж у Росії.
Виходячи з цих даних, уряду потрібно збільшити фінансування на ремонт автодоріг в Україні в 5 разів, щоб наблизиться до цифри, озвученої сьогодні Азаровим.
В Україні за нормативами щорічно необхідно відремонтувати капітальним або середнім ремонтом 35 тис. км доріг. За останні п'ять років відремонтовано близько 5 тис. км доріг.
Питання якості доріг стає актуальним в Україні кожен раз, коли сходить сніг і пересуватися по магістралях стає неможливо через величезну кількість ям і вибоїн. В уряді проблему визнають, але як заявив нещодавно прем'єр-міністр Микола Азаров, навіть якщо перестати направляти кошти на зарплати і пенсії, і направити їх на ремонт доріг, то в поточному році, проблему вирішити все одно не вдасться. Він зазначив, що навіть якщо знайдуться 30-40 млрд грн для вирішення цієї проблеми "наші шляховики не здатні миттєво освоїти ці гроші".
Читайте також: Програма реконструкції доріг в Києві строком на 5 років обійдеться в 13,2 млрд грн
Нагадаємо, ремонтом майже 170 тис. км українських доріг займається "Укравтодор". Уряд виділив понад 2 млрд грн на ремонт дорожнього покриття до Євро-2012, однак відремонтовані були тільки дороги першої категорії, зв'язуючі міста-господарі Євро.
Наприкінці січня 2013 р. генеральний прокурор Віктор Пшонка заявив, що через відсутність контролю керівників територіальних підрозділів "Укравтодору" за використанням державних коштів, в Україні завищення обсягів і вартості дорожніх робіт склало майже 177 млн грн. Крім того, останнім часом почастішали повідомлення про розкрадання коштів, виділених на ремонт автомобільних доріг.