ua en ru

На місці аварії літака екс-президента Польщі Качинського знайдено сліди тротилу (фото)

Автор: RBC.UA
На місці аварії літака екс-президента Польщі Леха Качинського, що розбився 10 квітня 2010 р. при заході на посадку на аеродром "Північний" під Смоленськом, польські експерти виявили сліди вибухівки, повідомляє газета Rzeczpospolita з посиланням на генерального прокурора Польщі Анджея Серемета. Повідомляється, що на 30 пасажирських сидіннях були виявлені сліди тротилу і нітрогліцерину. Крім того, вибухівка була виявлена ​​в місці з'єднання крил літака із фюзеляжем, а також на землі серед уламків.

На місці аварії літака екс-президента Польщі Леха Качинського, що розбився 10 квітня 2010 р. при заході на посадку на аеродром "Північний" під Смоленськом, польські експерти виявили сліди вибухівки, повідомляє газета Rzeczpospolita з посиланням на генерального прокурора Польщі Анджея Серемета.

Читайте також: Польський прокурор у справі про катастрофу під Смоленськом намагався застрелитися

Повідомляється, що на 30 пасажирських сидіннях були виявлені сліди тротилу і нітрогліцерину. Крім того, вибухівка була виявлена ​​в місці з'єднання крил літака із фюзеляжем, а також на землі серед уламків.

Надлишок слідів вибухівки показало сучасне обладнання, яким скористалися при експертизі польські фахівці. Повторна експертиза була проведена місяць тому, оскільки польську сторону не влаштували висновки російського експерта-вибухотехніки.

Читайте також: Туск відправив у відставку 13 воєначальників після оприлюднення висновків про авіакатастрофу під Смоленськом

Офіційного пояснення того, як вибухівка виявилася на уламках літака, польські власті не дають. За однією з версій, тротил на місці катастрофи опинився з боєприпасів, що залишилися з часів Другої світової війни, коли в околицях Смоленська проходили запеклі бої.

Як заявив представник польської генпрокуратури Матеуш Мартинюк, офіційна позиція Польщі у зв'язку з виявленими фактами буде висловлена ​​за кілька днів.

Читайте також: Польща висунула перші звинувачення у справі про катастрофу президентського літака

Згідно з раніше опублікованими офіційними звітами слідства, жодних доказів участі третіх сторін у катастрофі виявлено не було.

Прес-секретар уряду Польщі Павел Грась заявив, що кабінет міністрів буде приймати рішення в залежності від висновків прокуратури.

Читайте також: Міністр оборони Польщі пішов у відставку після звіту у справі Качинського

Крім того, за інформацією Gazeta Wyborcza, робота урядової комісії з вивчення причин катастрофи може бути відновлена, якщо виявляться нові суттєві факти.

Зазначимо, що 28 жовтня ц.р. свідок у справі про катастрофу літака Ту-154М під Смоленськом, на облавку якого перебував чинний на той час Президент Польщі Лех Качинський, був знайдений повішеним у своєму будинку під Варшавою. На даний час слідство вивчає обставини трагедії.

Читайте також: МАК: аеропорт Смоленська на момент катастрофи Ту-154М з польською делегацією був діючим, а не тимчасово відкритим

Нагадаємо, в результаті авіакатастрофи 10 квітня 2010 р., що сталася в умовах сильного туману, загинули всі 96 осіб, які перебували на облавку, включаючи Президента Польщі, його дружину, вісім членів екіпажу та багатьох високопосадовців польської влади.

Як повідомлялося в липні ц.р., прокуратура Польщі закрила справу про порушення правил організації польотів перших осіб держави у квітні 2010 р.

Міжнародний авіаційний комітет (МАК) 12 січня 2011 р. оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи. Технічна комісія однозначно поклала відповідальність за трагедію на пілотів, які вирішили не йти на запасний аеродром всупереч несприятливим метеоумовам, а непрямою причиною падіння літака була названа недостатньо кваліфікована підготовка борту і екіпажу. Крім того, експерти МАК дійшли висновку, що пілоти президентського Ту-154М діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, у крові якого після смерті був виявлений алкоголь.

Читайте також: Польська прокуратура виключила теракт з версій катастрофи під Смоленськом

Разом з тим, польська сторона неодноразово висловлювала незгоду з результатами розслідування МАК. Так, за матеріалами польського розгляду, керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови. Вони також звинувачували Москву у спробах приховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування.

В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії йдеться, що причиною катастрофи Ту-154М Качинського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості у складних метеорологічних умовах і запізнювання відходу на друге коло.