Делегація південнокорейської державної корпорації Korea Gas Corporation (KOGAS) на чолі з віце-президентом третій день знаходиться в Києві, повідомило РБК-Україна джерело в Кабінеті міністрів.
Делегація південнокорейської державної корпорації Korea Gas Corporation (KOGAS) на чолі з віце-президентом третій день знаходиться в Києві, повідомило РБК-Україна джерело в Кабінеті міністрів.
"Вчора 6 годин тривали переговори між KOGAS і Держінвестпроектом за участю представників Міненерговугілля і "Укртрансгазу". Корейська делегація також відвідала порт Южний, де, як відомо, планується будівництво LNG-терміналу для прийому скрапленого природного газу", -зазначило джерело.
Голова Держінвестпроекту Владислав Каськів відмовився коментувати зміст і результати зустрічі з представниками KOGAS. Міністр енергетики і вугільної промисловості раніше заявляв, що ведуться переговори з корейською компанією, проте він не назвав її імені.
KOGAS була інкорпорована корейським урядом у 1983 р. Відтоді компанія стала найбільшим імпортером скрапленого газу у світі. KOGAS оперує трьома LNG-терміналами і газотранспортною системою довжиною більше 3 тис. км, повідомляє офіційний веб-сайт компанії.
Читайте також: Міненерговугілля протягом місяця озвучить вирішення щодо завершення будівництва LNG-терміналу, - Ставицький
Україна активно шукає підрядчика, інвесторів і партнерів для реалізації проекту будівництва LNG-терміналу. Планувалося, що участь в проекті візьме іспанська Gas Natural Fenosa, і з нею 26 листопада нібито була підписана рамкова угода про наміри створити консорціум з управління LNG-терміналом. Проте згодом відбувся скандал. Увечері 26 листопада Gas Natural Fenosa розповсюдила повідомлення, в якому заявила, що не підписувала ніякого контракту про інвестиції в LNG-термінал в Україні, не має представників в Україні, які б вели цю роботу, і категорично заперечує всі повідомлення в ЗМІ із цього приводу. Згідно з повідомленням Держагентства з інвестицій, непорозуміння між іспанською і українською сторонами було врегульоване, проте іспанська компанія все ж таки відмовилася від участі в проекті.
Ставицький кілька разів заявляв про те, що робота зі знаходженню партнерів ведеться, складається план будівництва, проте детальнішої інформації він поки що не озвучив, хоча обіцяв це зробити до кінця січня.
Читайте також: Кабмін оголосив Каськіву догану за LNG-термінал
Нагадаємо, 26 листопада 2012 р. на кошти уряду в Одеській обл. було почато будівництво LNG-терміналу потужністю 10 млрд куб. м газу в рік вартістю 969 млн євро. Термінал приймає 10 млрд куб. м скрапленого газу в рік, що складає більш ніж третину об'ємів блакитного палива, яке імпортується з Росії. Проект реалізовуватиме у декілька етапів. На першому етапі буде побудована плавуча установка для зберігання і регазифікації потужністю до 5 млрд куб. м природного газу в рік, на другому - наземний термінал з двома резервуарами. На третьому - третій резервуар і додаткове устаткування, необхідне для доведення потужності терміналу до 10 млрд куб. м. Спочатку термінал розрахований на прийом азербайджанського газу. Скраплений газ на український LNG-термінал може поставлятися з Туреччини. Крім того, повідомлялося, що Україна розгляне можливість закупівлі скрапленого газу в США.
Будівництво LNG-терміналу покликане диверсифікувати джерела газу для України. Залежність від російського газу настільки велика і невигідна, що уряд вимушений реалізовувати альтернативні проекти - такі як видобуток сланцевого газу і закупівля газу у інших країн, зокрема у Німеччини і Туркменістану. Ціна на російський газ для України в І кварталі 2013 р. складає близько 432 дол./тис. куб. м. При цьому в держбюджеті-2013 ціна закладена на рівні 421 дол. за 1 тис. куб. м.
Читайте також: У України є три пропозиції щодо будівництва LNG-терміналу, - Ставицький
Так, недавно було оголошено про черговий проект з цієї низки. Прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що Україна і Туреччина розглядають можливість будівництва LNG-терміналу на турецькому узбережжі Середземного моря.