Кабінет міністрів України прийняв постанову "Про внесення змін до Переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію", згідно з яким міжнародний аеропорт "Бориспіль" може бути передано в концесію.
Кабінет міністрів України прийняв постанову "Про внесення змін до Переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію", згідно з яким міжнародний аеропорт "Бориспіль" може бути передано в концесію.
Аеропорт "Бориспіль" буде трансформований в міжнародний хаб: для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи, повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури
В першу чергу мова йде про розширення терміналу D, добудову трансферної зони і термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів. Така добудова, за попередніми оцінками, передбачає капітальні вкладення в розмірі 1 000 млн. грн. З урахуванням того, що підприємство зараз не має достатнього обсягу власних коштів і, з огляду на обсяги боргового навантаження, найбільш реальним варіантом є залучення професійного приватного інвестора.
На думку фахівців Міністерства інфраструктури, найбільш прийнятною моделлю залучення приватних інвестицій для розвитку аеропорту "Бориспіль" є концесія. Концесія дозволить забезпечити необхідний довгостроковий приватний капітал для фінансування розвитку аеропорту, залучити експлуатантів міжнародного рівня і, відповідно, забезпечити створення міжнародного хабу на базі міжнародного аеропорту "Бориспіль".
Читайте також: Аеропорт "Бориспіль" розмістив облігації серії I на 252,3 млн грн
При цьому Мінінфраструктури бачить доцільним передачу в концесію цілісного майнового комплексу (ЦМК) аеропорту, а не окремо визначеного майна - це дозволить не тільки комерційно експлуатувати новий термінал, а здійснювати комплексний розвиток усього аеропорту. Крім того, майбутній концесіонер отримати український сертифікат експлуатанта аеропорту.
Передбачається, що концесіонер направить в розвиток об'єкта інфраструктури в найближчі два роки не менше 2,3 млрд грн При цьому (оскільки договори концесії укладаються на строк не менше 10 років) очікується, що тільки за перші 10 років бюджет отримає не менше 1,5 млрд грн. концесійних платежів. Важливо і те, що виплати за зовнішніми існуючих запозиченнях у розмірі 4800 млн грн аеропорту будуть здійснюватися майбутнім концесіонером.
Читайте також: ФДМУ оголосить конкурс на право оренди приміщення терміналу D аеропорту "Бориспіль"
Після закінчення проекту всі побудовані в рамках концесії нові об'єкти інфраструктури залишаться у розпорядженні держави.
Концесіонер-експлуатант з досвідом управління міжнародного рівня буде обраний на конкурсній основі. Умови концесійного конкурсу у відповідності з постановою розробляти Міністерство інфраструктури України. У самому концесійному договорі, зокрема, буде передбачено зобов'язання концесіонера щодо внесення додаткових інвестицій і забезпечення погашення вже існуючих боргових зобов'язань ДП МА "Бориспіль". Серед інших обов'язкових умов - забезпечення безпеки польотів, підвищення рівня наземного обслуговування, належного надання послуг у сфері авіаційного транспорту. Крім того, в договорі будуть закріплені та соціальні аспекти: концесіонер буде підвищувати рівень продуктивності праці трудового колективу, зайнятості та збереження існуючих на момент укладення концесійного договору соціальних гарантій.
Нагадаємо, на початку вересня ц.р. у Верховній Раді України був зареєстрований депутатський проект закону № 11126, яким пропонується заборонити приватизацію або передачу в концесію міжнародного аеропорту "Бориспіль".
У лютому 2012 р. віце-прем'єр-міністр, міністр інфраструктури України Борис Колесніков повідомив, що переговори про передачу київського міжнародного аеропорту "Бориспіль" в концесію ведуться з чотирма міжнародними компаніями.
Державне підприємство "Міжнародний аеропорт" Бориспіль "розташоване в 29 км на південний схід від Києва та 6 км на південний захід від Борисполя. Аеропорт створений в травні 1959 р. і займає територію площею 943 га. Підприємство має дві злітно-посадочні смуги: одну - довжиною 4 тис. м і шириною 60 м, другу - довжиною 3,5 тис. м і шириною 63 м. На території аеропорту розташовані чотири пасажирські термінали, поштово-вантажний комплекс і близько 200 виробничих, адміністративних та допоміжних будівель і споруд.
Чистий прибуток міжнародного аеропорту "Бориспіль" в І півріччі 2012 р. виріс на 16,1% - до 270,49 млн грн. За 8 місяців ц.р. аеропорт обслужив 5 млн 787,4 тис. пасажирів, що на 9% більше, ніж за аналогічний період 2011 р. В минулому році аеропорт "Бориспіль" обслужив близько 8 млн пасажирів, чистий прибуток підприємства в 2010 р. склала 418,5 млн грн.