Соціальна мережа Facebook почала тестувати послугу платних повідомлень у Росії: якщо ти пишеш листа людині, якої немає в тебе у друзях, і не хочеш, щоб він потрапив до папки "Інші", плати за це. Вартість цієї послуги становить від 29 до 437 руб (від 7,5 до 111 грн).
Соціальна мережа Facebook почала тестувати послугу платних повідомлень у Росії: якщо ти пишеш листа людині, якої немає в тебе у друзях, і не хочеш, щоб він потрапив до папки "Інші", плати за це. Вартість цієї послуги становить від 29 до 437 руб (від 7,5 до 111 грн).
За найнижчою таксою можна написати, наприклад, співачці Валерії, а на лист інвестору телеканалу "Дощ" Олександру Винокурову доведеться розщедритися за повною програмою. Зате глава "Сбєрбанку Росії" Герман Греф доступний абсолютно безкоштовно.
Читайте також: Засновник Facebook Цукерберг створив політичну партію (відео)
Якщо відправник листа не є "френдом" користувача, то його повідомлення потрапляють до папки "Інші", яку вкрай рідко переглядають. Щоб листи йшли до основної папки, Facebook ввела систему платних повідомлень, встановивши мінімальну вартість на рівні 1 дол. У Росії найнижча ціна послуги відповідає цій планці - 29 руб. На думку фахівців Facebook, введення плати може стати ефективним способом у боротьбі з небажаними повідомленнями. Крім того, ця опція зможе полегшити доставку листів, які є актуальними і корисними.
Як з'ясувалося, найдорожче написати листа зіркам шоу-бізнесу - 437 руб. За такою ціною можна поспілкуватися зі співачками Саті Казановою та Вікторією Дайнеко. Зате пряме повідомлення для Валерії буде коштувати лише 29 руб. Інші представники телеіндустрії та шоу-бізнесу, наприклад ведучі Тіна Канделакі та Ольга Бузова, а також російські футболісти (Ігор Акінфєєв, Дмитро Сичов, Олександр Кокорін) йдуть за тією ж ціною.
Зате главі Сбєрбанку Герману Грефу і бізнес-омбудсмену Борису Титову можна відправити повідомлення абсолютно безкоштовно. Без плати можна достукатися до глави торгової мережі "М.Відео" Олександра Тинкована, власника Національної резервної корпорації Олександра Лебедєва та адвоката Олександра Добровінського.
Читайте також: Facebook планує розвивати новинну стрічку та Instagram
Доступний всім і засновник російської соціальної мережі "ВКонтакте" Павло Дуров. Колишнього главу Х5 Retail Group, а нині топ-менеджера Wal-Mart International Льва Хасіса Facebook оцінила у 33 руб (8,4 грн).
"Система платних повідомлень для користувачів, які не є вашими друзями, створена Facebook для того, щоб обмежити розсилку спаму, - розповіли в російському офісі соціальної мережі. - У той же час ми беремо до уваги той факт, що нашим користувачам іноді необхідно отримувати повідомлення від абсолютно незнайомих людей".
На даний момент опція платних повідомлень працює в тестовому режимі, заявили у прес-службі Facebook. "Для кожного регіону і країни поки не вироблені критерії формування цін і вибору акаунтів. Розрахунок вартості відбувається за дуже складною математичною моделлю", - зазначили в компанії. Пояснити, за якими показниками це робиться, фактично неможливо, визнали у прес-службі. "Якщо послуга приживеться, тоді з'явиться чітка інформація, за якими критеріями, кому і як встановлюється ціна", - пообіцяли у Facebook.
Читайте також: Facebook презентувала смартфон HTC First (фото)
Якщо взяти за приклад медіаринок, то критерії, за якими формується ціна повідомлень, справді складно зрозуміти. Наприклад, безкоштовно відправити повідомлення можна письменнику і телеведучому Сергію Мінаєву, скандально відомому журналісту Сергію Доренку, медіаменеджеру Леоніду Бершидському, керівникам телеканалів СТС і ТНТ В'ячеславу Муругову та Роману Петренку. А от за лист інвестору телеканалу "Дощ" і журналу "Велике місто" Олександру Винокурову "не френд" заплатить 437 руб.
"У деяких країнах ми тестуємо кілька цінових можливостей, щоб вивести оптимальну ціну, яка вказує на важливість повідомлення, - кажуть у Facebook. - Тест також включає в себе спробу встановити більш високу ціну за можливість відправити пряме повідомлення громадським фігурам".
Варто зазначити, що, залежно від курсу долара, вартість послуги теж змінюється. Ще в понеділок, 15 квітня, відправити цінний лист "не другу" можна було за ціною від 28 до 431 руб.
Читайте також: Facebook представить власну версію Google Android
Тим часом відомі особистості, яких "монетизував" Facebook, поставилися до цього насторожено. Наприклад, продюсер Валерії Йосип Пригожин проти того, щоб мережа заробляла на імені співачки і не ділилася з нею: "Питання в наступному: наскільки Facebook готова ділитися цією сумою з артистами?" Так, Пригожин вважає, що подібні дії обов'язково потрібно погоджувати, "тим більше що є авторське право". При цьому він додав, що у Facebook йому не подобається "обмеження за кількістю "френдів".
Про цю проблему говорить і Борис Титов: "У Facebook є ліміт за кількістю друзів - це 5 тис. осіб, і більше він не дає додати. А до мене звертається величезна кількість людей з цим проханням, і я не проти їх додавання. Якщо Facebook дозволить це робити за мінімальною ціною, то я готовий це підтримати. Хоча зрозуміло, що гроші не підуть до кишені користувачам".
Facebook є найбільшою у світі соціальною мережею - її щомісячна аудиторія перевищує 1,06 млрд користувачів. Штаб-квартира компанії розташована в Менло-Парку (Каліфорнія). Чистий прибуток Facebook Inc. у 2012 р. впав майже в 19 разів порівняно з попереднім роком і склав 53 млн дол. Прибуток на одну акцію склав 0,01 дол. За 2011 р. чистий прибуток Facebook Inc. досяг 1 млрд дол., а прибуток на 1 акцію - 0,46 дол.
Читайте також: У Facebook з'явився вірус (фото)
Facebook вкладає капітал у нові продукти з метою залучити користувачів і утримати їх на сайті. На початку січня компанія оголосила про оновлення своєї пошукової служби, яка дозволяє користувачам знаходити інформацію про людей, місця, фотографії та інтереси. Компанія також модернізувала свої мобільні додатки для нових версій телефонів, керованих операційками Android Google та iOS. Крім того, соцмережа планує запровадити платні акаунти.