У разі запуску Південного потоку і повного запуску Північного потоку українська ГТС буде прокачувати тільки 40 млрд куб. м в рік. Про це на брифінгу в Верховній Раді України (ВР) заявив голова фракції Партії регіонів у ВР Олександр Єфремов, передає кореспондент РБК-Україна.
У разі запуску Південного потоку і повного запуску Північного потоку українська ГТС буде прокачувати тільки 40 млрд куб. м в рік. Про це на брифінгу в Верховній Раді України (ВР) заявив голова фракції Партії регіонів у ВР Олександр Єфремов, передає кореспондент РБК-Україна.
"Якщо ми будемо продовжувати цю політику, то через якийсь проміжок часу нашою ГТС будуть займатися не газовики, а брухтярі. Є конкретні цифри. До сьогоднішнього дня ГТС може прокачувати 120 млрд куб. м газу в рік, і це робиться, але за умови введення Північного, а потім і Південного потоку, в кращому випадку, те, що буде проходити через нашу систему - 40 млрд куб. м на рік", - сказав Єфремов.
За словами Єфремова, такі обсяги насилу дозволять утримувати ГТС на рівні рентабельності, тому Україна продовжує активні переговори про створення газотранспортного консорціуму. "Вже немає часу відкладати це питання. Фахівцями розробляється питання створення тристороннього консорціуму Європа - Україна - Росія. І це важливо, щоб зберегти систему в робочому стані", - додав він.
Також Єфремов висловив надію, що до кінця року Україна підпише нову газову угоду з Росією, і "вона точно не буде передбачати підвищення ціни газу".
Зазначимо, в листопаді компанія Mott MacDonald оцінила, що разом з ремонтом магістральних газопроводів, компресорних станцій і встановленням нових газовимірювальних агрегатів, а також сучасної системи управління ГТС реконструкція і модернізація обійдеться Україні мінімум в 4,8 млрд дол. за семирічний період. При цьому пріоритезація проектів заснована на порівняно недорогих ремонтах, що дозволить утримувати газотранспортну систему України в нормальному робочому стані до повної модернізації. Для цього Mott MacDonald рекомендує протягом найближчих восьми-десяти років інвестувати (освоїти) мінімум 2,8 млрд дол. в минипроекты. Ці кошти необхідні для підтримки системи в робочому режимі.
Після введення в експлуатацію першої черги "Північного потоку" "Газпром" повідомив, що в 2011 р. прогнозує експорт газу в Європу на рівні 151-152 млрд куб. м. В 2012 р.
"Газпром" очікує поставок на рівні 164 млрд куб. м. Як повідомили тоді представники російської компанії ВАТ "Газпром" уклав контракти на транспортування газу по газопроводу "Північний потік" в обсязі 22 млрд куб. м. Повідомлялося, що з першої нитки газопроводу буде перекачуватися обсяги газу, перекинуті з інших напрямків, і незначна частина з новими контрактами на 22 млрд куб. м.
Раніше в "Газпромі" повідомили, що після запуску газопроводу "Північний потік" українська газотранспортна система може бути заповнена лише в разі зростання попиту на газ у Європі. Проте експерти не прогнозують зростання попиту на тлі боргової кризи в єврозоні.
"Північний потік" - принципово новий маршрут експорту російського газу в Європу. Газопровід пройде через акваторію Балтійського моря від бухти Портова (район м.Виборга в Ленінградській області) до узбережжя Німеччини (район Грайфсвальда). Довжина газопроводу складе близько 1,2 тис. км. Перша черга потоку була запущена 8 листопада 2011 р., друга черга, в рамках якої вже прокладено близько 600 км труб, буде введена в дію в кінці 2012 р. "Газпрому" належить 51% в проекті, німецьким Wintershall і E.ON - з 15,5%, французькій GDF Suez і голландській Gasunie - 9%.
Проект будівництва газопроводу "Південний потік" через акваторію Чорного моря в країни Південної і Центральної Європи реалізується ВАТ "Газпром" спільно з італійським концерном ENI і французьким Electricite de France (EdF). Для реалізації сухопутної частини проекту Росія підписала міжурядові угоди з Австрією, Болгарією, Сербією, Угорщиною, Грецією, Румунією, Словенією і Хорватією. Вартість "Південного потоку" орієнтовно складе 15,5 млрд євро. Слід зазначити, що проект "Південний потік" є російською альтернативою проекту Nabucco, реалізацію якого активно лобіюють європейські країни.