ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ) має намір розірвати угоду з ПАТ "Дніпровагонрембуд" через неякісний ремонт системи кондиціонування в одному з вагонів, у якому опинилася віце-прем'єр-міністр України з питань євроінтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе і повідомила про проблему в своєму Facebook. "Щодо посади віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванни Климпуш-Цинцадзе про подорож у вагоні №12 поїзда №297 Херсон – Київ 6-7 серпня "Укрзалізниця" вже провела оперативне розслідування наданих фактів", - сказано в заяві УЗ. За даними прес-служби компанії, "у вагоні №12 поїзда №297 кондиціонер не працював через незадовільну роботу ПАТ "Дніпровагонрембуд", з яким "Укрзалізниця" за результатами тендеру уклала угоду на виконання сервісних послуг з ремонту і підготовки до експлуатації систем кондиціонування повітря". Крім того, УЗ заявила про намір звільнити начальника, заступника начальника та головного інженера пасажирського вагонного депо Київ-Пасажирський, які відповідали за технічний стан вагонів цього поїзда. За даними ЗМІ, цей випадок міг стати причиною, по якій УЗ відмовилася прийняти три вагони, відремонтовані "Дніпровагонрембудом", а також приводом для інформаційної атаки на дніпропетровське підприємство. Тим не менш, директор "Дніпровагонрембуд" Леонід Таслицький не бачить зв'язку між заявами віце-прем'єр-міністра і діями УЗ. За його словами, досі підприємство не отримало жодного офіційного документа, який би підтверджував, що договір з ним буде розірвано, і вини заводу в тому, що кондиціонер вийшов з ладу під час експлуатації, немає.
- УЗ заявила про те, що має намір розірвати з вами договірні відносини, незважаючи на те, що виграли тендер. Це якось пов'язано з тим, що віце-прем'єр-міністр Климпуш-Цинцадзе проїхалася у вагоні з непрацюючим кондиціонером, який ви відремонтували за місяць до цього випадку?
- Ні, я думаю, що ні. Денний поїзд Херсон-Київ складається з 18 вагонів, з яких 4 підвищеної комфортності, решта-плацкартні. У вагоні №12 стояв кондиціонер, який був відремонтований на нашому заводі, йому близько 30 років, він випущений у Німеччині. Зі ЗМІ ми дізналися, що кондиціонер вийшов з ладу. Зрозуміло, що ситуація в вагоні була важка, враховуючи спеку.
Після цього повинно було початися виконання стандартного регламенту, який передбачає виклик підрядника. Але цього не було зроблено, нас ніхто не викликав.
Те, що у ЗМІ з'явилися публікації про те, що УЗ розриває з нами договірні відносини, це, як я вважаю, чорний піар. Від УЗ ми не отримали жодного офіційного документа. І це все наш завод сильно зачіпає, тому що у нас 120-літня історія і гарна репутація. Ми завжди пишалися якістю своєї роботи.
Дізнавшись про те, що трапилося, ми послали своїх представників до Києва, де цей вагон знаходиться зараз. Виявилося, що у вагоні виявлені технічні пошкодження під час експлуатації вже після ремонту, який ми провели.
- Як це сталося?
- Можливо, камінь перебив трубку подачі охолоджуючої рідини. Коли таке відбувається, це не питання якості ремонту. Зрозуміло, витікання рідини призводить до відключення системи кондиціонування.
- Тобто вашої вини тут немає?
- Ні. І ми самі не шукаємо винних. Але ми говоримо, що УЗ повинна визнати свою помилку і вибачитись перед заводом за поширення недостовірної інформації. Необгрунтовані звинувачення на адресу заводу завдають нам репутаційної шкоди не тільки в Україні, але і в країнах, куди ми постачаємо свою продукцію.
9 серпня УЗ офіційно визнала, що дефекти викликані саме ушкодженнями в ході експлуатації, представники УЗ підписали відповідний акт. Але ми не можемо зрозуміти, навіщо заявляти публічно про те, що з нами буде розірваний договір. Це був нещасний випадок, але вже точно не вина заводу.
- УЗ також заявила, що звільнить і своїх співробітників, які відповідають за пасажирські перевезення.
- Я не знаю, звільнили їх чи ні, але вони не мають до цього ніякого відношення. А кого їм звільняти, це їх прерогатива. Наш бізнес – ремонт вагонів, в тому числі і кондиціонерів. За останні три роки ми відремонтували 109 кондиціонерів, і ні однієї рекламації не було.
- Завтра у вас на заводі буде комісія УЗ. Що вона буде перевіряти?
- Щомісяця ми здаємо УЗ близько 5 відремонтованих вагонів, в цей раз буде 9. Перші три вагони ми і будемо здавати завтра, вони повністю відновлені зі старих вагонів: з працюючими кондиціонерами, вакуумними туалетами і так далі. Але і ціна його вдвічі менша, ніж ціна нового.
- За даними ЗМІ, комісія УЗ ці три вагони вже нібито не прийняла. Це так?
- Спочатку комісія не прийняла вагони з причин, які були нами відразу ж усунені. На наступний день вони були прийняті і відправлені за місцем приписки – в Маріуполь. З незрозумілих причин вони повернулися до нас. Але це не наше питання, а УЗ. Але вона вирішила призначити другу приймальну комісію, незважаючи на те, що у нас є документи, які підтверджують, що вони вже були прийняті, і зауважень по них немає.
- Так з чим це пов'язано, якщо не з заявою віце-прем'єр-міністра?
- Не знаю, але точно не з технічними питаннями. Це все в компетенції УЗ, саме з нею ми працюємо, а не з віце-прем'єром.
- Хто, крім вашого заводу, зараз виконує таку ж роботу?
- Харківський вагонобудівний завод, який за підсумками тендерів випустить 10 вагонів, а ми – 52.
- Тобто лише два підприємства?
- Так.
- Ваш основний замовник - УЗ?
- В Україні – так, але ми також поставляємо вагони і за кордон – Білорусь, Азербайджан, Молдова.
- Якщо УЗ офіційно визнає, що вашої вини немає, але офіційно за поширення інформації перед вами не вибачиться, які проблеми у вас виникнуть?
- У нас немає проблем, окрім моральних.