Deutsche Bank і німецькі енергетичні компанії готові вкласти в модернізацію ГТС України 5-7 млрд дол. Про це сьогодні, 3 червня, журналістам повідомив заступник голови правління НАК "Нафтогаз України" Вадим Чупрун.
Deutsche Bank і німецькі енергетичні компанії готові вкласти в модернізацію ГТС України 5-7 млрд дол. Про це сьогодні, 3 червня, журналістам повідомив заступник голови правління НАК "Нафтогаз України" Вадим Чупрун на круглому столі "Шляхи ефективного використання газотранспортної системи України: реверс, транзит, створення східноєвропейського газового хабу", передає кореспондент РБК-Україна.
Читайте також: Дотримання правил "Газпромом", якщо він стане власником української ГТС, може бути проблематичним, - ЕС
"І Deutsche Bank, і енергетичні компанії, в тому числі й Ferrostaal, не проти взятися за весь обсяг роботи - модернізацію всієї ГТС України. Це великий обсяг робіт, в межах 5-7 млрд дол., але це в багато разів менше, ніж обхідні газпроводи, які будуються, збудовані або які хочуть побудувати", - заявив Чупрун.
За його словами, сьогодні Deutsche Bank і німецька компанія Ferrostaal вже вкладають кошти в реконструкцію ГТС.
"Ми зараз працюємо над тим, щоб продовжити роботу з модернізації ГТС за допомогою німецьких енергетичних компаній. Це Ferrostaal і Deutsche Bank, який нам фінансує пілотний проект модернізації ГТС "Союз", це модернізація і реконструкція, компресорний бар. Після цього - якщо тільки підтвердяться всі обіцянки і те, що у нас закладено в контракті, якщо тільки ця станція вийде на відповідні параметри, які ми поставили, - у нас попереду ще 11 компресорних станцій на газопроводі "Союз". Фронт робіт великий", - резюмував Чупрун.
Читайте також: Підписання меморандуму з МС не передбачає здачу української ГТС, - Гончарук
Нагадаємо, напередодні з посиланням на анонімні джерела повідомлялося, що компанія Baker Tilly провела оцінку української ГТС: її вартість поки офіційно не оголошена, але існує кілька варіантів оцінки - в межах 26-29 млрд дол.
Раніше прем'єр-міністр Микола Азаров заявляв, що модернізація української ГТС обійдеться в 4,5 млрд євро.
Українська ГТС у разі приватизації не має працювати проти інтересів України. Про це РБК-Україна заявив посол ЄС в Україні Ян Томбінські. Пізніше євродипломат зазначив, що управління української ГТС може відбуватися тільки в рамках Європейської енергохартії.
ГТС "Укртрансгазу" складається з магістральних газопроводів протяжністю 37,6 тис. км в однонитковому обчисленні і 71 компресорної станції загальною потужністю 5405 МВт. Пропускна спроможність на кордоні Росії з Україною становить 288 млрд куб. м, на кордоні України з Польщею, Румунією, Білоруссю, Молдовою - 178,5 млрд куб. м, у тому числі із країнами ЄС - 142,5 млрд куб. м. Природний газ надходить до України 22 магістральними газопроводами ("Союз", "Прогрес", Уренгой-Помари-Ужгород та ін.), а виходить за межі України - по 15.
Читайте також: Україна може отримати гроші на реконструкцію ГТС за умови дотримання стандартів ЄС, - Енергетичне співтовариство