Автомобільні концерни Daimler, Ford і Nissan будуть спільно створювати автомобілі, що працюють на паливних елементах, повідомляє Reuters. Очікується, що авто з новою технологією з'явиться на ринку в 2017 р.
Автомобільні концерни Daimler, Ford і Nissan будуть спільно створювати автомобілі, що працюють на паливних елементах, повідомляє Reuters. Очікується, що авто з новою технологією з'явиться на ринку в 2017 р.
"Ми вважаємо, що ще ніколи не були так близькі до досягнення прориву в області виробництва автомобілів на паливних елементах, як сьогодні, завдяки цьому партнерству", - заявив глава відділу досліджень і розробок Daimler Томас Вебер.
Експерти очікують, що таким чином автокомпанії вирішили дати сигнал розробникам і постачальникам у світі автоіндустрії, щоб стимулювати подальший розвиток цієї технологій по всьому світу.
Машини на паливних елементах переміщуються виключно завдяки електриці, як і авто, що працюють від акумуляторної батареї, як то Nissan Leaf. Однак такі машини можуть долати довші відстані, а заправляються всього за кілька хвилин, аналогічно машинам з двигунами внутрішнього згорання.
Читайте також: W Motors готує до випуску перший арабський суперкар вартістю 3,4 млн дол
В основі технології лежить процес перетворення стисненого водовмістного газу в електрику за допомогою кисню. При використанні такої технології залишається лише водяний пар.
Фахівці з охорони навколишнього середовища і деякі експерти з енергетики підтримують цей проект. З іншого боку, критики заявляють, що нова програма змусить Вашингтон і Детройт концентруватися на неясних довготривалих цілях, йдучи від більш важких завдань з підвищення паливної економічності існуючих машин. Експерти стверджують, що промисловий випуск автомобілів з паливними елементами може початися лише через 10 - 20 років.
В останні десять років було виготовлено понад 300 автомобілів, що працюють на паливних елементах.
Висока вартість паливних елементів є основною причиною, що стримує розвиток ринку. Компанія Mitsubishi Motors розробила електромобіль на паливних елементах. Джерелом енергії є водень, який зберігається в розташованих під підлогою багажника балонах високого тиску. Паливні елементи фірми Ballard виробляють електрику, необхідну для живлення тягового електродвигун потужністю 65 кВт. Електромотор розганяє автомобіль до 140 км/год, а запас ходу становить 150 км.
Автомобілебудівний концерн Daimler провів у червні 2002 р. випробування автомобіля п'ятого покоління Necar 5 на паливних елементах, який здійснив 3000-мильний пробіг по пересіченій місцевості, у високогірних умовах при 32 °С. Автомобіль приводить в рух силова установка Ballard на паливних елементах. Під час пробігу автомобіль заправлявся метанолом через кожні 300 миль, витрата якого склала 3,785 л на 40 миль при швидкості 90 миль/год.
Читайте також: Mercedes-Benz презентував "проміжний" CLA-клас
У 2002 р. компанія Ford розробила автомобіль Focus FCV, на якому встановлена батарея паливних елементів Mark 902. Запас ходу автомобіля на одній заправці становить 320 км. Потужність електродвигуна (85 кВт) дозволяє автомобілю розвивати швидкість до 128 км/год.
Собівартість автомобіля, обладнаного водневим двигуном, майже в 10 разів вища собівартості автомобіля з класичним двигуном внутрішнього згоряння. Але, за прогнозами, до 2015 р. ціна автомобілів з водневими паливними елементами зрівняється з параметрами бензинових машин.
Лідером по виробництву водневих автомобілів прагне стати Японія. Автокомпанія Toyota приступила до серійного випуску автомобілів з гібридними двигунами, які використовують бензин і водень.