ua en ru

Чистий прибуток PepsiCo в 2012 р. зменшився на 4%

Автор: RBC.UA
Американський виробник безалкогольних напоїв PepsiCo закінчив рік не дуже вдало. Чистий прибуток компанії за підсумками минулого року скоротився на 4% до 6,18 млрд дол., або 3,92 дол. на акцію, у той час як виручка впала на 1,5% до 65,49 млрд дол.

Американський виробник безалкогольних напоїв PepsiCo закінчив рік не дуже вдало. Чистий прибуток компанії за підсумками минулого року скоротився на 4% до 6,18 млрд дол., або 3,92 дол. на акцію, у той час як виручка впала на 1,5% до 65,49 млрд дол.

При цьому в IV кварталі 2012 р. чистий прибуток PepsiCo виріс на 17% - до 1,67 млрд дол., або 1,05 дол. на акцію. За аналогічний період 2011 р. чистий прибуток досяг 1,42 млрд дол., або 0,89 дол. на акцію. Скоректований прибуток склав 1,09 дол. у розрахунку на акцію.

Виручка компанії скоротилася на 1% - з 20,16 млрд дол. до 19,95 млрд. Тим часом аналітики очікували скоректований прибуток у розмірі 1,05 дол. на акцію при виручці в 19,70 млрд дол.

Цього року PepsiCo очікує зростання прибутку без урахування разових факторів і коливань валютних курсів на 7% порівняно з 4,1 дол. на акцію в 2012 р.

Читайте також: Чистий прибуток Coca-Cola в 2012 р. виріс до 9,02 млрд дол

А поки Pepsi втрачає, Coca-Cola знаходить. Чистий прибуток найбільшого в світі виробника безалкогольних напоїв - американської компанії Coca-Cola Co. (відноситься до акціонерів материнської компанії) в 2012 р. виріс на 5% - до 9,02 млрд дол. порівняно з аналогічним показником річної давності у розмірі 8,58 млрд дол.

PepsiCo і Coca-Cola ведуть бої на світових ринках з дня заснування торгових марок, тобто вже понад століття. І ця боротьба йде зі змінним успіхом.

Coca-Cola як і раніше в лідерах на ринку продажів газованих напоїв. На початку 90-х рр. акції компанії пішли, здавалося, в недосяжний відрив. Однак PepsiCo змогла наздогнати і перегнати головного конкурента вже в наступному десятилітті: допомогли продажі продуктів харчування.

Що ж до продажу газованої води, найбільше її любителів у Сполучених Штатах. Слідом Китай з його півторамільярдним населенням і спекотна Мексика. Росія хоч і з очевидним відставанням, але увійшла в п'ятірку.

І майже всюди Coca-Cola помітно випереджає конкурентів за обсягами продажів. Частка ринку в Coca-Cola - 42%. PepsiCo - 31%.

Поступається PepsiCo й витратами на рекламу: Coca-Cola витрачає майже в 2 рази більше.

Читайте також: PepsiCo змінила президента через півроку після його призначення

У новому столітті битва гігантів перейшла також у віртуальний простір. І тут Coca-Cola теж помітно виросла, обігнавши PepsiCo в 2 рази за кількістю абонентів в Twitter і більше ніж у 5 разів на Facebook.

При цьому сторонньому спостерігачеві часто складно зрозуміти, як вони взагалі конкурують. Адже різниця смаків ледь помітна. Одного разу в Америці - у 80-і рр. минулого століття - провели так звані сліпі тести. Покупцям давали спробувати обидва газованих напої в стаканчиках без розпізнавальних знаків. І PepsiCo в тому поєдинку вийшла переможцем.

Компанія PepsiCo - один з найбільших світових виробників продуктів харчування і напоїв. У портфоліо компанії такі відомі бренди, як Pepsi, 7up, Mirinda, Tropicana, lay's та інші. Продукція PepsiCo продається більш ніж в 200 країнах.