Бельгія має намір вимагати від ЄС розслідування операції з придбання Opel консорціумом канадської Magna і Ощадбанком РФ. Таку заяву зробив бельгійський віце-прем'єр Жоель Мільке, передає Бі-бі-сі.
За словами чиновника, в угоді з продажу Opel німецький уряд явно "переслідував свої інтереси", прагнучи зберегти всі заводи автовиробника, які працюють на території ФРН. При цьому бельгійський завод Opel в Антверпені, як видно, буде закрито, відзначив він.
Бельгійська делегація має намір підняти питання про продаж Opel під час зустрічі міністрів країн Євросоюзу наступного тижня.
У свою чергу Єврокомісія заявила, що уважно стежить за процесом продажу європейських активів GM і тим, яку роль в цьому відіграє уряд. Окремо в заяві комісії зазначено, що при наданні державної допомоги "неприпустимо встановлення додаткових умов щодо географічного розподілу інвестицій та заходів щодо реструктуризації". Крім того, наголошується, що при оцінці законності угоди, будуть прийняті до уваги її соціальні наслідки.
Нагадаємо, 10 вересня 2009 р. рада директорів General Motors схвалила продаж 55% акцій Opel консорціуму, куди входять канадська Magna та російський Сбербанк. При цьому самому GM будуть належати 35% німецької компанії, а ще 10% акцій відійдуть співробітникам Opel. Ряд ключових умов угоди буде обговорюватися протягом кількох наступних тижнів, після чого буде укладено підсумкове зобов'язання для виконання угоди.
Як повідомлялося, GM очікує, що угода, яку повинні будуть схвалити профспілки компанії, буде закрита протягом декількох місяців.
На раді директорів обговорювалися чотири варіанти: продаж контролю над Opel бельгійському фонду RHJ чи російсько-канадського консорціуму Magna-Ощадбанк, збереження Opel в складі GM і, нарешті, банкрутство Opel.
General Motors протягом кількох місяців не міг визначитися з вибором інвестора для свого європейського підрозділу Opel. У травні ц.р., напередодні свого банкрутства, GM підписав меморандум про взаєморозуміння з канадською Magna, яка виступає у партнерстві з Сбербанком.
Заявку Magna з самого початку підтримали федеральний уряд Німеччини та влади земель, де розташовуються заводи Opel. Проте потім GM став затягувати переговори і почав схилятись в бік альтернативної заявки, поданої бельгійським інвестиційним фондом RHJ.