Прем'єр-міністр України Микола Азаров не бачить перешкод для участі "Газпрому" в модернізації ГТС України. Про це він заявив в інтерв'ю телеканалу RT., повідомляє РБК.
Прем'єр-міністр України Микола Азаров не бачить перешкод для участі "Газпрому" в модернізації ГТС України. Про це він заявив в інтерв'ю телеканалу RT., повідомляє РБК.
"Якщо" Газпром "разом з ЄС хочуть взяти участь в модернізації, ми тільки будемо раді", - сказав глава уряду. "Звичайно, якщо" Газпром" хоче - нехай бере участь", - підкреслив він.
Азаров додав, що модернізація газотранспортної системи коштує "не таких великих грошей". "За оцінками наших фахівців, вона коливається в межах від 1,5-2 млрд євро", - сказав Азаров.
Він також зазначив, що транзит газу через ГТС України може бути значно вигідніше прокачування газу через "Північний потік" або "Південний потік".
Разом з тим, прем'єр-міністр України підкреслив, що в питанні об'єднання "Газпрому" і "Нафтогазу України" необхідно знайти нові механізми. "Об'єднання, припустимо, в один гігантський концерн, в якому частка" Нафтогазу "буде, наприклад, 3,5% поки не є для нас вигідним об'єднанням", - заявив Микола Азаров.
Нагадаємо, що 1 червня ц.р. в ході зустрічі міністра економічного розвитку і торгівлі України Андрія Клюєва та члена Європейської Комісії з питань енергетики Гюнтера Оттінгера, учасники обговорили процес підготовки до практичної реалізації проектів з модернізації української газотранспортної системи.
Оттінгер підтвердив, що модернізація українських трубопроводів залишається пріоритетом для ЄС, враховуючи, зокрема, те, що модернізація існуючої ГТС є економічно вигідніше, ніж будівництво нової інфраструктури.
В свою чергу, міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко прогнозує, що Україна розраховує отримати перші кредитні кошти для модернізації ГТС в кінці 2011 р. При цьому він уточнив, що мова йде про газопровід "Уренгой-Помари-Ужгород". За прогнозами міністра, техніко-економічне обґрунтування з модернізації ГТС буде розроблено в середині 2011 р.
У грудні 2010 р. "Укртрансгаз" повідомив, що Україна почала модернізувати ГТС власними силами. У 2011 р. в оновлення планується вкласти 3,1 млрд грн. З них 1,22 млрд грн піде на модернізацію магістральних газопроводів і станцій, ще 1,5 млрд грн - на реконструкцію компресорних станцій і 200 млн грн - на модернізацію підземних газосховищ (ПСГ). Інвестиції будуть спрямовані на переоснащення газопроводів "Союз", Уренгой-Помари-Ужгород, Єлець-Кременчук-Кривий Ріг, Ананьєв-Тирасполь-Ізмаїл. На компресорних станціях "Яготин", "Бердичів" і "Комарно" газотурбінні агрегати будуть замінені електричними.
23 березня 2009 в Брюсселі Україна підписала спільну декларацію з ЄС з питань модернізації української ГТС. Тоді мова йшла про виділення Євросоюзом кредиту в розмірі близько 2,5 млрд дол. на модернізацію. Однак при цьому Єврокомісія зажадала, щоб Україна реформувала організаційну структуру НАК "Нафтогаз Україна" і її дочірніх компаній, привівши її у відповідність з нормами європейського законодавства. Зокрема, вимоги ЄК включали відділення "Укртрансгазу" від НАК "Нафтогаз Україна".
Газотранспортна система України включає 37,5 тис. км газопроводів, 71 компресорну станцію і 13 підземних сховищ газу із загальним активним обсягом газу 32 млрд куб. м. Пропускна спроможність системи на вході - 288 млрд куб. м газу на рік, на виході - 175 млрд куб. м, у тому числі в країни Євросоюзу - 141 млрд куб. м.