Apple вперше в історії виходить на борговий ринок. Заручившись підтримкою Deutsche Bank і Goldman Sachs, компанія з Купертіно почала рекламну кампанію майбутнього розміщення облігацій, яке може стати одним з найбільш очікуваних цього року, повідомляє телеканал "Росія 24".
Apple вперше в історії виходить на борговий ринок. Заручившись підтримкою Deutsche Bank і Goldman Sachs, компанія з Купертіно почала рекламну кампанію майбутнього розміщення облігацій, яке може стати одним з найбільш очікуваних цього року, повідомляє телеканал "Росія 24".
В даний момент, Apple є єдиною великою IT-компанією, яка живе без боргів. Однак від переваг такої стратегії довелося відмовитися, після того як керівництво компанії вирішило витратити 100 млрд дол. на збільшення дивідендів і програму зворотного викупу акцій.
Рішення про продаж облігацій припало до вподоби експертному співтовариству, яке передбачає вкрай вдалий для емітента борговий аукціон. Ставки, швидше за все, будуть дуже низькими, а попит на перші "яблучні" облігації перевищить пропозицію в кілька разів. Поки невідомо, які саме боргові папери Apple запропонує ринку. Компанія може зробити ставку не тільки на долар, але і на євро, фунт стерлінгів або віддати перевагу змішаній емісії.
Читайте також: Чистий прибуток Apple в першому півріччі 2012-2013 ФР скоротився до 22,62 млрд дол
Після того як була анонсована масштабна програма buy-back в поєднанні зі збільшенням дивідендів, деякі аналітики припускали, що на ці потреби витрачають величезні запаси кешу, накопичені за роки двозначного зростання продажів. Але зі 145 млрд дол., накопичених Apple, як зазначає агентство Reuters, лише 45 млрд дол. тримаються в США і доступні для швидкого використання. Так що розміщення боргу все-таки вимушена міра.
Якщо ж подивитися на рішення про продаж облігацій з точки зору песиміста, то варто в першу чергу нагадати про те, що компанія ще з кінця минулого року пішла в біржове піке. На тлі зростаючої конкуренції і відсутність по-справжньому революційних гаджетів інвестори дивляться на перспективи "яблучного" бізнесу з часткою скепсису.
В підтвердження тому - останній звіт: чистий прибуток - 9,5 млрд дол. - виявився гіршим за прогнози. При цьому 37,4 млн проданих за II квартал iPhone відображають 7%-й ріст порівняно з попереднім роком і 22%-е зниження відносно попереднього кварталу. Що стосується iPad, тут ми спостерігаємо зниження на 18% щодо попереднього кварталу.
Читайте також: Поставки смартфонів у I кварталі виросли відразу 30%
На тлі всіх цих проблем Apple не вдалося домогтися для своїх облігацій рейтингу "AAA". S&P виставило їм оцінку "AA+", Moody's - "Aa1". Правда, аналітики не виключають, що Apple все одно вдасться продати борг під менший відсоток, ніж у більшості конкурентів з рейтингом "AAA", наприклад Microsoft.