Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ДП "Адміністрація морських портів України" на набуття контролю над держпідприємствами морського транспорту. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ДП "Адміністрація морських портів України" на набуття контролю над держпідприємствами морського транспорту. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
Читайте також: Обсяг вантажопотоку через українські порти до 2027 р. може бути збільшений на 50 млн т - до 210,6 млн т, - Вілкул
"Надано дозвіл державному підприємству "Адміністрація морських портів", яке буде створено на виконання закону України" Про морські порти України", на набуття контролю над частинами суб'єктів господарювання - державними підприємствами морського транспорту, шляхом виділення їх активів у вигляді цілісних майнових комплексів - стратегічних об'єктів портової інфраструктури, іншого майна, прав і обов'язків щодо них", - йдеться в повідомленні.
Нагадаємо, створення ДП "Адміністрація морських портів України" було схвалено Кабінетом міністрів у березні. Згідно з розпорядженням уряду №133-р від 4 березня 2013 р., державне підприємство "Адміністрація морських портів" буде підпорядковуватися Міністерству інфраструктури.
До Адміністрації увійдуть 18 морських торговельних портів шляхом виділення з них стратегічних об'єктів портової інфраструктури та іншого майна. Також Адміністрації морпортів будуть підпорядковані держпідприємство "Дельта-Лоцман" і судноплавна компанія "Керченська поромна переправа". Останню Фонд держмайна України запланував приватизувати у 2013 р.
Читайте також: Переговори про залучення 800 млн дол. під будівництво порту ведуться в Китаї та Сінгапурі, - Бахматюк
Зазначимо, що на сьогодні зношеність основних фондів 18 українських портів становить 80%. Про це в березні заявляв виконувач обов'язків голови ДП "Адміністрація морських портів" Юрій Васьков (на фото) під час круглого столу в Києві. "Але навіть якщо відремонтувати всі основні фонди, вони все одно не будуть відповідати ринковим конкурентним вимогам", - додав Васьков.
На думку в.о. глави Адміністрації морпортів, закон України "Про морські порти" буде сприяти розвитку галузі, якщо будуть створені умови для залучення масштабних інвестицій.
"Одна з головних новацій закону України "Про морські порти" - це зміна системи управління за кращими світовими зразками, тобто поділ адміністративних і господарських функцій у портах. Тому що без зміни системи управління галузі, без зміни управління кожного порту створити комфортні умови для інвестування неможливо", - наголошував Васьков.
Читайте також: Інвестпроекти в портах повинні розроблятися за участі провідних міжнародних експертів, - Вілкул
Начальник державного підприємства "Одеський морський торговельний порт" Юрій Васьков був призначений виконувачем обов'язків голови Адміністрації морських портів у середині березня, повідомили у прес-службі Мінінфраструктури.
Як відомо, Мінінфраструктури очікує 26 млрд грн інвестицій у морські порти України до 2038 р. Очікується, що в результаті реалізації стратегії загальна вантажопереробка в портах України до 2038 р. буде на рівні 210 млн тонн, а загальний обсяг інвестицій складе 26 млрд грн. Надходження до держбюджету очікуються на рівні 1540 млн грн щорічно від морського бізнесу та 4070 млн грн від кластерів.
У січні Президент України Віктор Янукович доручив Мінінфраструктури розробити нову стратегію розвитку портів України: "Я б хотів, щоб ви подивилися на ситуацію в наших портах. Вона не задовольняє наших партнерів, порти потрібно розвивати, потрібно шукати інвестиційні ресурси".
Читайте також: Україна відвантажила до Китаю судно-амфібію "Проект 958"
Коментуючи звіт міністра інфраструктури Володимира Козака в ході засідання Комітету економічних реформ, Президент поставив завдання використовувати світовий досвід у процесі реформування портів: "Нам потрібно використовувати світовий досвід, подивитися, де у світі є порти, як вони розвиваються. Потрібно шукати мотивацію для залучення інвестицій, збільшення вантажопотоків. Це головне. Якщо в нас будуть створені стимули для залучення відомих компаній світового рівня, які займаються цими напрямками, ми отримаємо позитивний результат".
Наприкінці листопада минулого року Кабмін дозволив передачу в концесію всіх морських портів України. Мініфраструктури у грудні почало підготовку документів для реалізації передачі в концесію морських портів України. У транспортному відомстві повідомляли, що щорічні надходження від передачі морських портів у концесію можуть скласти 600 млн грн.
В Україні за I квартал 2013 р. чистий прибуток торговельних портів склав 419,8 млн грн. За оперативними даними, в січні-березні 2013 р. державними морськими торговими портами перероблено 25,44 млн т вантажів, з них: транзитних - 7,1 млн т, експортних - 15,54 млн т та імпортних - 2,42 млн т.
Читайте також: Мінінфраструктури пропонує залучати будь-які судна, що знаходяться в порту, для порятунку людей