ЄБРР не буде брати участь у приватизації "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) і хоче продати свій пакет акцій компанії. Про це заявив директор українського представництва ЄБРР Андре Куусвек.
ЄБРР не буде брати участь у приватизації "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) і хоче продати свій пакет акцій компанії. Про це заявив директор українського представництва "Європейського банку реконструкції та розвитку" (ЄБРР) Андре Куусвек.
"Нам брати участь у приватизації я сенсу не бачу. Якщо з'явиться інвестор, з ким ми могли б працювати, і який в свою чергу теж зацікавлений, то можемо подумати. Свої акції ми б із задоволенням продали, або в процесі приватизації, до або після неї", - заявив А.Куусвек. За його словами, політика ЄБРР полягає в тому, що фінустанова завжди володіє тільки міноритарними пакетами акцій, і бере участь в капіталі компанії 5-6 років, а в капіталі МАУ ЄБРР має частку близько 10% вже 10 років.
Крім того, А.Куусвек заявив, що не думає, що керівництво МАУ проводить заходи для зменшення вартості підприємства."Керівництву компанії я довіряю, я є членом наглядової ради вже два роки. Якби ми не довіряли, ми б зробили кроки, щоб було нове керівництво", - зауважив він.
При цьому він зазначив, що основною проблемою МАУ є постійна нестача капіталу, що пов'язано з розбіжностями серед акціонерів компанії, зокрема, між державою і "Австрійськими авіалініями".
Нагадаємо, Фонд держмайна України (ФДМУ) раніше заявив, що до кінця поточного року планує повністю вийти з капіталу МАУ. На продаж буде виставлено 61,58% акцій МАУ. Зокрема, до кінця року держава продасть 335 тис. простих іменних акцій авіакомпанії загальною номінальною вартістю 63,4 млн грн (близько 8 млн дол.) Перед продажем влади повинна провести незалежну оцінку активу для продажу акцій за ціною вище номіналу.
Згідно зі законодавством, пріоритетне право на викуп держпакету мають нинішні акціонери компанії - Austrian Airlines через свою "дочку" UIA Beteiligungsgesellschaft, Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) і Capital Investment Projects. Якщо акціонери не виявлять цікавості до пропозиції, акції будуть виставлені на відкритий аукціон. За даними ФДМУ, на початку літа 22,5% акцій МАУ належали Austrian Airlines, 9,9% - ЄБРР, 6% - Capital Investment Project, інше.
Раніше голова українського Фонду держмайна Олександр Рябченко заявляв, що "з урахуванням швидкої лібералізації ситуація на авіаційному ринку країни така, що держава повинна або формувати провідного національного гравця, або виходити з бізнесу". Він повідомив, що ФДМУ виступає за продаж акцій "Міжнародних авіаліній України". За словами О.Рябченка, якщо зараз акції МАУ виставити на продаж, то це "буде дорожче, ніж через півтора роки".
МАУ виконує близько трьохсот регулярних рейсів на тиждень переважно до європейських країн, її флот налічує 19 середньомагістральних Boeing-737 різних модифікацій. У першому півріччі компанія перевезла 781 тис. пасажирів - на 23% вище від показника за аналогічний період роком раніше. Конкурентом МАУ на українському ринку є альянс "АероСвіт" і "Донбасаеро", до якого в жовтні додався третій за обсягами авіаперевізник країни "Дніпроавіа".