На заміну старіючому парку для забезпечення вантажоперевезень до 2020 р. "Укрзалізниці" необхідно закупити 111 тис. вантажних вагонів на орієнтовну суму 65 млрд грн, а на закупівлю понад 2 тис. вантажних локомотивів необхідно близько 68 млрд грн. Про це повідомив в.о. начальника головного управління реформування та корпоративного розвитку Андрій Буковський, передає прес-служба "Укрзалізниці".
На заміну старіючому парку для забезпечення вантажоперевезень до 2020 р. "Укрзалізниці" необхідно закупити 111 тис. вантажних вагонів на орієнтовну суму 65 млрд грн, а на закупівлю понад 2 тис. вантажних локомотивів необхідно близько 68 млрд грн. Про це повідомив в.о. начальника головного управління реформування та корпоративного розвитку Андрій Буковський, передає прес-служба "Укрзалізниці".
Відзначається, що основними джерелами фінансування можуть стати залучені кошти і кошти інвесторів, які будуть зацікавлені у вкладенні свого капіталу тільки у разі поділу сегментів за видами діяльності (створення філій, дочірніх компаній, втіленні прозорих і зрозумілих форм фінансових схем, відмова від перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних) і зменшення втручання держави в процес регулювання галузі для створення рівних умов для потенційних інвесторів у конкурентних секторах.
Зазначимо, раніше "Укрзалізниця" повідомляла, що в Україні щорічна потреба в капітальних вкладеннях у залізничну галузь становить понад 18 млрд грн, у тому числі на оновлення та модернізацію рухомого складу.
Зараз, за даними "Укрзалізниці", фізичний знос основних фондів залізничної галузі становить понад 80%, у т.ч. вагонів інвентарного парку - 86%. Знос рухомого складу по електропоїздах досяг 80,3%, дизель-поїздах - 93,1%.
"Через брак рухомого складу практично вичерпані технічні можливості залізниць у збільшенні перевезень", - говорилося в повідомленні відомства.
Зазначимо, 22 березня 2012 р. набрав чинності закон № 4442 - VI про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. Акціонування і реформа дозволять зробити структуру залізничного транспорту більш прозорою, підвищити якість корпоративного управління і ефективність прийняття рішень. В результаті, зміна форми власності дозволить прискорити реалізацію власних інвестиційних програм УЗД і залучати фінансування на модернізацію інфраструктури. Компанія також зможе залучати зовнішніх інвесторів і створювати спільні підприємства. Зокрема УЗД зможе залучити фінансування, яке Європейський Союз направляє на структурні реформи в Україні.
Раніше Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) заявляв, що готовий до співпраці з "Укрзалізницею" і готовий подвоїти фінансування своїх проектів за умови реформування залізничного транспорту України.
В даний час в структуру "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних колій, 7 заводів з ремонту складу і виробництва шпал і близько 20 інших підприємств і центрів. "Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування.