"Укрзалізниця" планує незабаром провести розміщення єврооблігацій на суму 1,5-2 млрд дол. Про це сьогодні під час міжнародної конференції "Україна і партнери" сказав міністр інфраструктури України Володимир Козак, передає кореспондент РБК-Україна.
"Укрзалізниця" планує незабаром провести розміщення єврооблігацій на суму 1,5-2 млрд дол. Про це сьогодні під час міжнародної конференції "Україна і партнери" сказав міністр інфраструктури України Володимир Козак (на фото), передає кореспондент РБК-Україна.
"Буквально три тижні тому "Укрзалізниця" розмістила в Лондоні на 500 млн дол. євробондів... І хочу сказати вам по секрету, що ми вже починаємо другий етап і думаємо збільшити цю суму в 3-4 рази і у нас вже є пропозиції більше 10 банків, які хочуть взятися за цю справу. Тому я даю тонкий натяк, що треба поспішати", - сказав Козак.
Читайте також: "Укрзалізниця" випустить євробонди для модернізації залізничного полотна та будівництва залізниць
У травні "Укрзалізниця" провела розміщення дебютних доларових єврооблігацій на суму 500 млн дол. Ставка п'ятирічних паперів склала 9,5%, періодичність виплати купона - два рази на рік (21 листопада і 21 травня). Папери котируються на Ірландській фондовій біржі і повинні бути погашені 21 травня 2018 р. Розміщення було здійснено через британську PSV Shortline Plc, а організаторами випуску облігацій виступили Barclays Capital, Morgan Stanley і Sberbank CIB.
"Укрзалізниця" планувала розмістити бонди на суму 0,75-1 млрд дол. з прибутковістю близько 9%. Для порівняння: у березні ДТЕК розмістив євробонди на 600 млн дол. під 7,875% річних, "Ощадбанк" - на 500 млн дол. під 8,875% річних, Ukrlandfarming залучила 275 млн дол. і дорозмістила ще 150 млн дол. під 10,875% річних.
Але як пояснюють експерти, "Укрзалізниця" тоді вийшла на ринок в не найвдаліший вдалий момент - розміщувати треба було місяць тому, а в травні на ринку був надлишок пропозицій від українських компаній.
Читайте також: "Укрзалізниця" почала випуск єврооблігацій
Ще в минулому році "Укрзалізниця" планувала випустити єврооблігації для залучення коштів на модернізацію інфраструктури та оновлення рухомого складу. На тендері в березні 2012 р. п'ять українських залізниць (Одеська, Південно-Західна, Львівська, Придніпровська і Південна) вибрали банк Morgan Stanley андеррайтером випуску паперів на суму 775 млн дол. Планувалося випустити облігації строком на п'ять років зі ставкою 12% річних. Проте випуск так і не відбувся - умови на зовнішніх ринках були несприятливими для розміщення.
Крім того, для вдалого випуску варто було дочекатися випуску суверенних єврооблігацій. У листопаді минулого року уряд несподівано вийшов на зовнішній ринок і розмістив десятирічні євробонди на 1,25 млрд дол. всього під 7,8% річних завдяки попиту на ризикові активи. Організаторами розміщення виступили JPMorgan, Morgan Stanley, VTB Capital і Сбербанк Росії/"Трійка Діалог".
Нагадаємо, що наприкінці минулого року S&P переглянула прогноз по рейтингах "Укрзалізниці" з "Позитивного" на "Стабільний". Одночасно служба підтвердила довгостроковий кредитний рейтинг компанії "В-". Перегляд прогнозу по рейтингах "Укрзалізниці" послідував за зниженням довгострокового суверенного рейтингу України з "В+" до "В".
Читайте також: Набув чинності закон про акціонування залізничного транспорту
В умовах розміщення паперів "Укрзалізниці" серед ризиків зазначається можлива приватизація компанії. У березні 2012 р. набув чинності закон про акціонування залізничного транспорту. В даний час в структуру "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних шляхів, 7 заводів по ремонту складу і виробництва шпал і близько 20 інших підприємств і центрів. "Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування.