ua en ru

"Київстар" підвищує тарифи в 50 тарифних планах

Автор: RBC.UA
Найбільший оператор мобільного зв'язку - компанія "Київстар" - наступного місяця підвищує тарифи в 50 тарифних планах.

Найбільший оператор мобільного зв'язку - компанія "Київстар" - наступного місяця підвищує тарифи в 50 тарифних планах, повідомляє "Комерсант-Україна".

Абоненти компанії почали отримувати повідомлення про зміну умов тарифних планів. У "Київстарі" підтвердили цю інформацію, але відмовилися повідомляти, якої саме частки абонентської бази торкнеться підвищення цін. "Ми не хочемо розкривати цю інформацію після торішнього конфлікту з Антимонопольним комітетом", - заявила директор з корпоративних зв'язків компанії Жанна Пархоменко.

Підвищення тарифів відбудеться 1 лютого - на 15-30% зросте абонплата в 16 тарифних планах для контрактних абонентів, з 5 лютого - в 29 тарифних планах для prepaid-абонентів. Підвищення торкнеться, зокрема, таких популярних тарифних пропозицій, як "25 мільйонів", "Єдина країна", "Djuice Безлім". У ряді тарифних планів збільшиться плата за надання безкоштовних SMS-повідомлень з 10 до 15 грн (обсяг наданого пакета виросте з 100 до 150 повідомлень). Для абонентів тарифних планів без щоденної абонплати, таких як "Єдина ціна" та "З нами краще", на 15-25% підвищиться вартість внутрішньомережевих і міжмережевих дзвінків. Крім того, компанія вводить мінімальний обсяг коштів на рахунку, який повинен залишатися після користування будь послугою - 0,01 грн.

Читайте також: "Київстар" і "МТС-Україна" знизять тарифи

Одна з основних причин підвищення тарифів "Київстару" - спроба стимулювати абонентів переходити на нові пакетні пропозиції, вважає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. Разом з підвищенням абонплати у старих тарифних планах компанія з 5 лютого в два рази знижує вартість переходу на нові. Компанія почала активно просувати пакетні пропозиції в цьому році - станом на кінець вересня, за даними оператора, ними користувалось вже близько 70%.

Жанна Пархоменко стверджує, що ціни підвищуються лише в старих тарифних планах, а інші абоненти, навпаки, відчують зниження цін. "З 5 лютого ми на 50% знижуємо вартість відправки SMS-і MMS-повідомлень для 80% абонбази. Близько 3 млн абонентів, що не користуються пакетними пропозиціями, будуть переведені на тарифний план "Економний" та зможуть платити тільки за використані послуги", - зазначає Пархоменко. За її словами, підвищуючи ціни, компанія сподівається також скорегувати втрати від виконання рекомендацій АМКУ по зниженню тарифів.

Втім, активне просування нових пакетних пропозицій призвело до погіршення фінпоказників компанії. За січень-вересень 2012 р. її EBITDA впала на 4,7%, до 632 млн дол, а середній щомісячний дохід з одного абонента (ARPU) - на 2%, до 42,3 грн, при зростанні абонентської бази на 2%, до 25,2 млн. "У 2013 році керівництво "Київстару" отримало вказівки від акціонерів забезпечити зростання фінпоказників, нехай навіть на шкоду абонбазі", - назвав джерело в керівництві одного з мобільних операторів причину підвищення цін.

У МТС офіційно не коментують зміну тарифів конкурента. Проте джерело в керівництві компанії здивоване таким кроком. "Це здається вкрай непродуманим, оскільки відбулося всього через місяць після досягнення компромісу з АМКУ. Це може викликати нові перевірки операторів", - заявив співрозмовник газети.

Читайте також: Мінування центрального офісу "Київстару" в Києві виявилося неправдивим

Перший заступник голови АМКУ Рафаель Кузьмін вчора запевнив, що йому невідомо про підвищення цін "Київстаром". "Наші домовленості вони виконали, - заявив чиновник. - Ми не зобов'язували компанію інформувати нас про зміну тарифів, але я в п'ятницю з ними це обговорю". В кінці грудня сторони домовилися про зниження окремих тарифів на 10-25%, за словами Кузьміна, економія абонентів повинна була скласти 1 млрд грн (4% від сукупної виручки "Київстару" і МТС за 2011 р.).

Справу стосовно ПрАТ "Київстар" та ПрАТ "МТС-Україна" АМКУ порушив у вересні 2012 р. у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку. Рекомендації компаніям були надані в червні 2012 р. Підставою для цього стало необгрунтоване підвищення операторами вартості окремих послуг мобільного зв'язку.

Зростання цін в "Київстарі" і МТС порахували обгрунтованим і пояснили в першу чергу інфляцією. Раніше до масштабних одночасним підвищенням тарифів оператори вдавалися тільки під час кризи - в 2009 році. Тоді в компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їх капітальні та операційні витрати сильно виросли.