"Київстар" і "МТС-Україна" знизять тарифи
Антимонопольний комітет України (АМКУ) досяг згоди з АТ "Київстар" та ПрАТ "МТС-Україна" про зниження тарифів на мобільний зв'язок. Як заявив сьогодні на прес-конференції перший заступник глави комітету Рафаель Кузьмін, компанії висловили готовність знизити тарифи як на внутрішні розмови в Україні, так і на послуги роумінгу.
"Компанії, усвідомлюючи масштабність фінансової відповідальності, вийшли на належний рівень лояльності та співпраці з комітетом. Завдяки цій взаємодії були виявлені реальні резерви подальшого зниження тарифів", - зазначив Кузьмін, повідомляє прес-служба АМКУ.
За словами Кузьміна економічний ефект від зниження тарифів операторами "Київстар" і "МТС-Україна" складе близько 1 млрд грн "Представники компаній погодилися протягом 10 днів знизити ціни на внутрішні розмови і протягом 30 днів - на розмови в роумінгу. Завдяки цьому українці заощадять близько 1 млрд грн", - сказав Кузьмін.
Читайте також: Проти "Київстару" і "МТС-Україна" порушено справу, - АМКУ
Розслідування комітету показало відсутність у компаній методології до формування тарифів на рівні, який би існував в умовах значної конкуренції на ринку. "Тому всі попередні публічні заяви компаній про те, що вони самостійно можуть встановлювати будь-які тарифи, - безпідставні", - відзначають в комітеті.
Нагадаємо, що АМКУ у вересні порушив справу щодо ПАТ "Київстар" та ПрАТ "МТС-Україна" у зв'язку з невиконанням рекомендацій щодо зниження внутрішніх тарифів на послуги мобільного зв'язку. Рекомендації компаніям були надані в червні 2012 р. Підставою для цього стало необгрунтоване підвищення операторами вартості окремих послуг мобільного зв'язку.
Читайте також: АМКУ: Рентабельність "Київстару" становить 98%, а "МТС" - більше 50%
Зростання цін в "Київстарі" і МТС порахували обгрунтованим і пояснили в першу чергу інфляцією. Однак, незважаючи на зростання витрат, фінпоказники операторів ростуть, звертав увагу аналітик ІК Concorde Capital Олександр Паращій. До того ж новими тарифами "Київстар" і МТС намагаються стимулювати абонентів якомога менше дзвонити на номери інших операторів і здійснювати більше внутрішньомережевих дзвінків, що може бути сприйняте АМКУ як антиконкурентні дії, вважає аналітик.
Раніше до масштабних одночасним підвищенням тарифів оператори вдавалися тільки під час кризи - в 2009 році. Тоді в компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їх капітальні та операційні витрати сильно виросли.