Гумор для Руперта Мердока: "Слугу народу" адаптують для американських глядачів

Володимир Зеленський продасть ідею серіалу "Слуга народу" Руперту Мердоку

Студія "Квартал 95" продала формат свого комедійного серіалу "Слуга народу" американської компанії Fox Studios. Fox Studios представляє одну з найбільших у світі телекомпаній 21th Century Fox, засновану медіамагнатом Рупертом Мердоком. Такий іменитий покупець вперше проявив інтерес до українського формату. Крім того, це перший випадок продажу вітчизняного телевізійного формату на ринок США. І він може дати старт подальшої міжнародної експансії українських проектів.

Від США до Південної Кореї

Як розповів РБК-Україна співзасновник "Квартал 95" Володимир Зеленський, переговори про продаж формату "Слуги народу" вже завершилися, і зараз сторони обговорюють питання підписання контракту. За його умовами, компанія Imagine протягом року буде виробляти для Fox Studios американську версію серіалу "Слуга народу". Грати в ньому будуть американські актори, сюжетна лінія залишиться початкової - простий громадянин раптом стає президентом країни.

Суму угоди Зеленський не називає. За його словами, це не тисячі, а не мільйони доларів, а "десь посередині". У теж час, за словами Володимира Зеленського, вартість формату серіалу "Слуга народу" перевершує за ціною попередні продажу форматів "Кварталу 95". Нагадаємо, рекордсменом з географії продажів стало шоу "Розсміши коміка", формат якого був проданий в 14 країн світу.

Отримані від продажу формату гроші "Квартал 95" планує вкласти у виробництво повнометражного фільму для широкого прокату за мотивами "Слуги народу".

Продажем форматів "Кварталу 95" по всьому світу займається найбільший у світі дистриб'ютор прав Eccho Rights. Компанія бере за свої послуги 30-35% від суми угоди, у разі, якщо немає інших посередників. Керуючий партнер Eccho Rights Нікола Зюдерлунд підтвердив, що корпорація Мердока купує формат "Слуги народу". "Це історичний момент. Адже вперше український формат адаптований у США. Ми дуже пишаємося цим. Ви дуже креативний народ", - заявив він під час конференції Kiev Media Week 2016.

Зюдерлунд також нагадав про світовий успіх шоу "Розсміши коміка", в тому числі, у Фінляндії, Італії, Південної Кореї. Він припустив, що вихід "Слуги народу" на американський ринок може дати старт світової експансії українського ситкому. "Є такий корейська формат шоу "Краще пізніше ніж ніколи". Так от, після того, як його купив американський канал NBC, цей формат набуло ще 18 країн", - розповідає Зюдерлунд.

до Речі, корейці теж оцінили "Слугу народу". У серпні цього року український ситком був номінований на премію Seoul International Drama Awards в категорії комедійних фільмів. Хоча перемога в підсумку дісталася американському серіалу Baskets (серіал про людину, яка хоче стати професійним клоуном, - ред.), у Eccho Rights відзначили великий інтерес закордонних студій до українського продукту. "Враховуючи нинішню політичну ситуацію в світі, а також зростаючий вплив Youtube і соціальних медіа на суспільство, серіал викликав відгук у багатьох іноземних клієнтів", - йдеться в офіційному повідомленні Eccho Rights.

Битва ідей

Щороку в Україні з'являється близько півсотні своїх форматів. Але далеко не всі з них цікавлять міжнародних дистриб'юторів і можуть претендувати на світову славу. "У тих країнах, де великий ринок збуту, багато своїх форматів і дуже висока конкуренція. Тому Україні важко", - міркує Ганні Кирсипуу, директор з продажів у СНД та Балтії британської компанії FremantleMedia. За її словами, FremantleMedia отримує багато проектів з України, але поки не зважилася займатися їхньою дистрибуцією. "Ми розглядаємо ці проекти, але поки не побачили нічого, що могло б стати добре продаваним в світі форматом", - розповідає Кирсипуу.

Шеф-редактор галузевого британського видання C21 Media Ед Уоллер вважає, що успіх форматів студії "Квартал 95" може стати хорошим прикладом для інших українських виробників контенту. "Потрібно розуміти, що дистриб'ютори і покупці формату завжди дивляться на ідею, а не на країну", - пояснює він. Причому масштабні ідеї можуть з'являтися навіть там, де невеликий внутрішній ринок.

Як розповідає Уоллер, зараз, наприклад, Ізраїль і Південна Корея стали великими продавцями форматів. "Якщо вони змогли комерціалізувати свої ідеї, то чому Україна не зможе? Описуйте свою унікальну культуру та історію, просувайте на глобальний ринок те, чого там ще немає", - радить він.

В його рідній Великобританії продаж ТВ-форматів давно стала повноцінним бізнесом. Якщо в 2014 році обсяг ринку британських форматів становив 57 млн фунтів стерлінгів, то в 2016 році досягне 600 млн фунтів стерлінгів. Світові продажі форматів, за даними профільної асоціації FRAPA, в 2004 році становили 2,5 млрд доларів. У 2015 році, за даними американської асоціації PactUs, ця цифра збільшилася вдвічі до 5 млрд доларів.

Український ринок форматів настільки малий, що телевізійники навіть не хочуть називати цифри. Але, як вважає керівник компанії "Медіа Ресурси Менеджмент" і виконавчий директор Української кіноасоціації Вікторія Ярмощук, етап становлення цей ринок вже пройшов.

Вікторія Власенко
On Top