ВР розробить свій варіант законопроекту про Кабмін

Верховна Рада розроблятиме власний законопроект про Кабінет міністрів. Про це повідомив сьогодні голова ВР Олександр Мороз під час зустрічі з керівниками обласних, київської і севастопольської адміністрацій. Верховна Рада розроблятиме власний законопроект про Кабінет міністрів. Про це повідомив сьогодні голова ВР Олександр Мороз під час зустрічі з керівниками обласних, київської і севастопольської адміністрацій. За словами спікера, два законопроекти, зареєстровані на сьогоднішній день у ВР, - від Секретаріату Президента і від уряду, - містять істотні протиріччя. Так, законопроект від Кабміну передбачає збільшення повноважень уряду за рахунок повноважень окремих міністрів, в той же час, законопроект Секретаріату Президента пропонує, навпаки, підсилити повноваження окремих міністрів. О.Мороз вважає, що розроблений депутатами минулої каденції ВР законопроект про Кабінет міністрів був найкращим. Тому, в парламенті буде створено спеціальна робочу групу, яка візьме розроблений депутатами законопроект за основу, і доповнюватиме його положеннями із законопроектів Секретаріату і Кабміну. "Я переконаний, ми приймемо цей законопроект, і сподіваюся - на нинішній сесії, для того, щоб зняти проблеми функціонування Кабміну", - сказав він. Відзначимо, що заява О.Мороза виглядає досить логічно, оскільки обидва законопроекти мають значні недоліки. Розробники проектів, замість того, щоб виписати максимально зрозумілу процедуру розподілу повноважень після змін до Конституції і врегулювати відношення між різними гілками влади, спробували внести зміни до Конституції, щоб укріпити свій вплив у державі. Так, в Кабміні прагнули зафіксувати домінуюче положення уряду і прем'єр-міністра, а в окремих випадках і незаконно прихопити повноваження глави держави. В той же час в Секретаріаті Президента, використовуючи ті ж методи, прагнули за будь яку ціну зберегти вплив глави держави на виконавчу владу. Втім, багато суперечностей можна було б виправити, якби дві провладні команди зуміли б домовитися, проте про це говорити поки що не доводиться. Як уряд, так і Секретаріат Президента не готові поки йти на компроміс. Тому логічно, що варіант Віктора Ющенка приречений на провал в парламенті, а варіант Віктора Януковича - у свою чергу - ризикує на президентське вето. За основу законопроекту про Кабмін, розробленого урядом, ліг зареєстрований у парламенті ще в лютому ц.р. варіант закону, авторами якого були О.Мороз і Степан Гавриш, і який раніше вже пройшов попередню обробку чотирьох профільних комітетів і так званої "конституційної" спецкомісії ВР. Проте до голосування цей проект так і не дожив. Згідно документу, Кабінет міністрів підконтрольний і підзвітний Верховній Раді і відповідальний перед Президентом України в межах, передбачених Конституцією. Проект закону передбачає, що деякі укази президента скріпляються підписами прем'єр-міністра і міністра, відповідального за його виконання. Пропонується ввести солідарну відповідальність Кабміну за результати діяльності уряду як колегіального органу, а також політичну відповідальність міністрів за стан справ у їх сферах. Також передбачено, що у разі обрання міністра народним депутатом він продовжує посідати міністерську посаду до початку роботи новосформованого уряду. В той же час за основу президентської версії були узяті розробки, свого часу підготовлені ще депутатом Ігорем Коліушком. В той же час цей проект, на відміну від опонентів, був істотно перероблений. На відміну від урядового, він регулює діяльність не тільки найвищого органу виконавчої влади, але і центральних органів. Документом передбачається внесення змін до системи управління як у самому Кабінеті міністрів, так і в міністерствах і державних комітетах. На думку Президента, в Україні повинна бути побудована чітка вертикаль виконавчої влади, де є уряд, глава уряду і міністерства. Міністерства повинні виконувати виключно політичну роль. Під ними є відповідні державні комітети, які реалізують адміністративну функцію, вони підзвітні і підконтрольні міністерствам. Також Президент пропонує в своєму законопроекті ввести посаду державних секретарів, щоб уникнути частих кадрових змін в апаратах міністерств. При цьому, згідно документу, подавати представлення на призначення державних секретарів повинен уряд. Серед тих, хто розглядатиме це представлення, буде відповідна Рада державної служби, в яку увійдуть на паритетних основах представники Верховної Ради, Президента і Кабінету міністрів. Кабмін, як відомо, виступав проти введення інституту держсекретарів. Документ також визначає чітку процедуру скріплення указів глави держави прем'єр-міністром і відповідальними міністрами. Механізм контрасигнації збалансований публікацією такого указу. У свою чергу указ не може бути опублікований, якщо немає відповідного підпису прем'єр-міністра і міністра. В урядовому документі така процедура була не врегульована. Нагадаємо, що робота над законопроектом "Про Кабінет Міністрів України" триває вже близько десяти років. Протягом цього часу закон сім разів схвалювався Верховною Радою, але кожного разу Президент застосовував до нього право вето. Цікаво, що 2 листопада 2006 р. О.Мороз запропонував створити комісію з доопрацювання законопроектів про внесення змін до Конституції, зокрема про Кабмін, Президента України, міністерства і інші центральні органи виконавчої влади, а також про проведення всеукраїнських і місцевих референдумів. Комісія повинна працювати протягом одного року, а вперше зобов'язана відзвітувати у ВР не пізніше ніж через 6 місяців з моменту свого створення. Проте ВР відклала вирішення цього питання, попередньо до 13 листопада ц.р. Експерти не виключають, що перенесення питання про створення комісії з конституційної реформи пов'язане з різним баченням Президентом і представниками антикризової коаліції пакету законів про внесення змін до Основного закону. Варто відзначити, що 6 листопада народний депутат від "Нашої України" Петро Порошенко заявив про те, що "Наша Україна" розгляне під час другої частини третього з'їзду рекомендацію програмного комітету партії про кроки щодо відміни політреформи в Україні. "Ми вважаємо, що сьогодні політреформа у нинішньому вигляді надзвичайно шкідлива для України, вона породжує конституційний безлад. І, як наслідок, це несе серйозні проблеми для українського народу", - заявив він. О.Мороз у свою чергу вже підкреслив, що ця заява тільки підтвердила позицію СПУ щодо загрози політреформі. Сьогодні спікер в черговий раз виступив за продовження політреформи. За його словами, якщо вона не буде продовжена, Україна не наблизиться до європейської моделі управління.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся