Верховна Рада України прийняла в першому читанні і в цілому як закон законопроект №10379 "Про внесення змін до підрозділи 5 розділу X "Перехідні положення" Податкового кодексу України про коригування ставок акцизного податку". "За" проголосували 247 народних депутатів з мінімально необхідних 226.
Верховна Рада України прийняла в першому читанні і в цілому як закон законопроект №10379 "Про внесення змін до підрозділи 5 розділу X "Перехідні положення" Податкового кодексу України про коригування ставок акцизного податку". "За" проголосували 247 народних депутатів з мінімально необхідних 226.
Згідно з документом, діюча ставка акцизного збору буде виступати коректором світової ціни нафти для споживачів України до кінця поточного року. Нагадаємо, на сьогоднішній день акциз на бензин становить 198 євро/т, на дизпаливо з вмістом сірки не більше 0,005% - 46 євро/т; з вмістом сірки більше 0,005%, але не більше 0,035% - 68 євро/т; з вмістом сірки більше 0,035%, але не вище 0,2% - 75 євро/т; з вмістом сірки понад 0,2% - 98 євро/т.
До цієї ставки акцизу кожну декаду буде додаватися або відніматися залежно від середньої вартості нафти Brent (DTD), на біржі ICE (Лондон) за попередню декаду, коригуюча сума, яка не може бути більше 50% базової ставки. При середній ціні на нафту 105-125 дол./бар. коригувальна сума розраховуватися не буде, тобто буде діяти поточна ставка акцизного збору.
При середній ціні нафти менше 105 дол./бар. акциз буде рости - до діючих ставок буде додаватися коригуюча сума, що розраховується як різниця між 105 дол. і біржовою ціною (з урахуванням курсу "долар США-євро" за відповідну декаду і кількості барелів на тонні - 7,62 бар./т).
При середній ціні нафти вище 125 дол./бар. акциз буде знижений - з нього буде відніматися коригуюча сума, що розраховується як різниця між 125 дол. і біржовою ціною (з урахуванням курсу "долар США-євро" за відповідну декаду і кількості барелів на тонні - 7,62 бар./т).
В той же час ставки акцизного податку на бензин авіаційний, паливо для реактивних двигунів і зріджений газ коригуванню не підлягають.
Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі, повинен розміщувати щодекади не пізніше 13:00 першим робочим днем поточної декади на власному офіційному сайті в спеціальному розділі інформацію про результати обчислення коректуючої суми та середньої ціни одного бареля нафти, що склалася на біржі ICE за попередню декаду. Також ця інформація подається Міністерству фінансів України, центральному органу державної податкової служби і центральному органу виконавчої влади в галузі митної справи.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів для стабілізації цін на ринку нафтопродуктів 5 квітня ц.р. схвалив проект закону про плаваючу ставку акцизу на бензин.
В той же час, на думку генерального директора "Консалтингової групи А-95" Сергія Куюна, цей законопроект не був опрацьований і не передбачає значного зниження цін на паливо. "Навіть не заглиблюючись у аналіз документа видно, що він нормально не опрацьований - вже можна сказати, що документ неробочий, він розрахований на те, що ціни на нафту сильно рости не будуть. Його мета зрозуміла - не допустити втрат бюджету за допомогою зниження акцизу при високій ціні на нафту, а потім компенсувати їх у разі, коли ціна на нафту впаде. А якщо вона не впаде, як компенсувати втрати бюджету?" - відзначив Куюн.
Нещодавно міністр енергетики і вугільної промисловості Юрій Бойко заявив, що держава завжди буде контролювати ринок нафтопродуктів тому, що він має особливу чутливість.
Торік 7 квітня для стабілізації ситуації на ринку нафтопродуктів Верховна Рада підтримала ініційований Міненерговугілля законопроект про зниження на три місяці (до 1 серпня) ставок акцизного збору на 50 євро/т бензину і на 30 євро/т для дизельного палива, до 132евро/т і 60 євро/т відповідно. Закон набув чинності 20 квітня 2011 р. Пізніше дію зниження ставок акцизу було продовжено до 1 вересня 2011 р. Тоді Президент України Віктор Янукович зазначив, що Україна втратила 500 млн грн у результаті зниження акцизів на паливо.