ua en ru

ВР ухвалила пропозиції Президента до закону щодо спрощення дозвільних процедур в будівництві

Автор: RBC.UA
Верховна Рада України ухвалила в цілому урядовий проект закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" з пропозиціями Президента України від 03.02.2011 р.

Верховна Рада України (ВР) ухвалила в цілому урядовий проект закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" з пропозиціями Президента України від 03.02.2011 р.

Відповідні зміни до законопроекту (№ 7418 від 02.12.2010 р.), ініційованого Кабінетом міністрів України, підтримали 269 народних депутатів.

Зокрема, статтю 21 (Громадські слухання щодо урахування громадських інтересів) викладено у редакції, згідно з якою громадському слуханню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.

При вирішенні відповідно до закону "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" питань відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадські слухання не проводяться.

Згідно із законом, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи (в разі делегування їм таких повноважень) зобов'язані забезпечити: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками;оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Законом також встановлюється, що оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.

Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.
Згідно із законом, пропозиції громадськості мають бути обгрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, державних будівельних норм, стандартів і правил та надаватись у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань.

Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

Окрім того, пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати: повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, для якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею; представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію;народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Відповідно до закону, для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадських слухань, утворюється погоджувальна комісія, до складу якої входять: посадові особи відповідного органу місцевого самоврядування; представники органу земельних ресурсів, природоохоронного і санітарно-епідеміологічного органу, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів; представники професійних об'єднань та спілок, архітектори, науковці; уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менше 50 відсотків і не більше 70% загальної чисельності комісії.

Головою погоджувальної комісії є посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування.

Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її створення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення цих пропозицій (зауважень).

Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менше двох третин її членів (з них не менше половини представників громадськості).
Рішення погоджувальної комісії приймається більшістю присутніх членів та оформлюється відповідним протоколом.

У разі неспроможності погоджувальної комісії врегулювати спірні питання між сторонами остаточне рішення приймає відповідний орган місцевого самоврядування. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті відповідним органом місцевого самоврядування рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.

Законом також встановлюється, що оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах цих органів.

Особи, які оприлюднюють проекти генеральних планів населених пунктів, зонування територій, детальних планів територій, є відповідальними за їх автентичність.

Також, відповідно до закону, фінансування заходів щодо врахування громадських інтересів здійснюється за рахунок органів місцевого самоврядування, а порядок проведення громадських слухань визначає Кабінет міністрів України.

Нагадаємо, Президент України Віктор Янукович застосував право вето до закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" і повернув його до Верховної Ради (ВР) України зі своїми пропозиціями.

Причинами для прийняття такого рішення стало наступне: по-перше, законом звужуються права громадян щодо можливості прийняття участі в обговоренні при плануванні і забудові території, по-друге, створюються можливості для втручання у виняткову компетенцію органів місцевого самоврядування, в тому числі - щодо обмеження компетенції сільських, селищних, міських рад щодо затвердження містобудівної документації, яка закріплена в законі України "Про місцеве самоврядування в Україні", по-третє, закон не передбачає достатньої відповідальності за негативні наслідки, викликані допущеними порушеннями будівельних норм, стандартів і правил у процесі проектування, експертизи проектів і будівництва об'єктів містобудування.

13 січня ц.р. ВР України ухвалила вищезазначений урядовий законопроект.