Розслаблене ставлення до техніки безпеки і неадекватно оснащені комплекти інструментів на нафтовій платформі Deepwater Horizon компанії Transocean зіграли свою роль у подіях річної давнини, стверджують в береговій охороні США.
Розслаблене ставлення до техніки безпеки і неадекватно оснащені комплекти інструментів на нафтовій платформі Deepwater Horizon компанії Transocean зіграли свою роль у подіях річної давнини, стверджують в береговій охороні США, передає ВВС.
У доповіді, підготовленій береговою охороною США, говориться, що обладнання, яке було на Deepwater Horizon, не завжди підтримувалося в бездоганному стані; не працювали належним чином системи оповіщення і автоматичного відключення у разі аварійної ситуації.
"Платформа Deepwater Horizon і її власник, Transocean, мали серйозні недоробки в управлінні системами безпеки та неналежне ставлення до безпеки. Сукупність цих факторів дозволяє задати серйозні питання про те, чи не стало ставлення Transocean до безпеки одним з факторів, що призвели до катастрофи", - стверджують автори документа, оприлюдненого береговою охороною США.
У свою чергу, представник керівництва Transocean Брайан Кеннеді спростував ці припущення. Він зазначив, що берегова охорона інспектувала Deepwater Horizon за сім місяців до вибуху і не знайшла на платформі ніяких порушень стандартів безпеки. "Ми абсолютно не згодні - і документальні свідоцтва, наявні у берегової охорони, це теж спростовують - з ключовими висновками цієї доповіді", - йдеться в заяві Б.Кеннеді.
Берегова охорона США тим часом відзначає і розслаблене відношення до питань безпеки з боку влади Республіки Маршаллові Острови, острівної держави у Тихому океані, на якый зареєстрована платформа Deepwater Horizon. Представники відповідних органів, вказують автори доповіді, фактично відмовилися від проведення інспекцій, переклавши їх на плечі третіх сторін.
Є докази, говориться в доповіді, що вибух стався, коли електричне обладнання запалило хмару горючого газу, який піднімався зі свердловини. Електричне обладнання не зуміло запобігти запалення, стверджують автори - і наводять дані інспекції 2010 р., в ході якої було виявлено, що деяке обладнання на платформі перебуває в "поганому стані" і "серйозно проіржавіло". "Через ці недоліки немає гарантії того, що електричне обладнання було безпечно і не могло викликати вибуху", - пишуть експерти американської берегової охорони.
У числі інших фактів, які приводять вони у своїй доповіді:
Детектори газу на нафтовій платформі не були встановлені ні на припинення потоку нафти з свердловини в надзвичайній ситуації, ні на перекриття потоку повітря в моторне відділення платформи;
Звукова сигналізація на деяких газових детекторах була відключена: робочим набридло відволікатися на помилкові тривоги;
Система пожежогасіння платформи залежала від електрики: ним забезпечувались водні насоси. Відповідно, коли через вибух електрика відключилася, система пожежогасіння повністю вийшла з ладу;
Екіпаж платформи звик до навчальних тривог і ставився до них дуже спокійно; бурильникам часом дозволяли продовжувати роботу, не звертаючи уваги на навчальні тривоги.
При цьому екіпаж не був підготовлений до можливого вибуху на свердловині, який зажадає евакуації платформи, і не знав, як реагувати.
У минулу середу, в першу річницю з дня трагедії, BP подала проти Transocean позов про відшкодування збитків розміром в 40 млрд дол. Британський нафтовий гігант витрачає десятки мільярдів на операцію по очищенню вод Мексиканської затоки і виплату компенсацій американцям, які постраждали від розливу нафти. У судовому засіданні Нового Орлеана юристи BP заявили, що системи безпеки на платформі Deepwater Horizon не спрацювали.
Нагадаємо, вибух на буровій платформі Deepwater Horizon, яку орендувала компанія British Petroleum, стався 20 квітня 2010 р. Жертвами інциденту стали 11 робочих. Пізніше, 22 квітня, бурова установка затонула, внаслідок чого зі свердловини почала витікати нафта в Мексиканську затоку. Всього за цей час у води Мексиканської затоки витекло майже 5 млн баррелів нафти, співробітникам ВР і аварійним службам вдалося зібрати близько 800 тис. баррелів.
Сукупний збиток від аварії компанія оцінила в 17 мільярдів доларів. У зв'язку з ЧП на станції BP надзвичайна ситуація оголошувалася в декількох американських штатах. Б.Обама назвав аварію на Deepwater Horizon найбільшою екологічною катастрофою в історії країни. Усунути витік нафти з аварійної свердловини BP змогли лише в серпні, завдяки успішній операції Static Kill, метою якої було повністю загерметизувати пошкоджену свердловину.
Тоді, основним винуватцем того, що сталося була названа британська нафтова компанія BP, що орендувала платформу у швейцарської компанії Transocean для буріння глибоководної свердловини.