ua en ru

Володимир Ушаков: “Загальний кошторис аеровокзального комплексу МА “Донецьк” складе 2,8 млрд грн”

Автор: RBC.UA
Генеральний директор державного підприємства «Дирекція з капітального будівництва та реконструкції Міжнародного аеропорту «Донецьк» Володимир Ушаков розповів РБК-Україна про особливості будівництва одного з найдорожчих об'єктів, які будуть задіяні під час Євро-2012, про причини подорожчання будівництва, а також про максимальну пропускну спроможності аеропорту після реконструкції і терміни його остаточної здачі в експлуатацію.

РБК-Україна: На якому етапі зараз робота з будівництва аеропорту?
Володимир Ушаков: Будівництво аеропорту знаходиться на завершальному етапі. У нас цілий комплекс робіт - і злітно-посадочна смуга, і сам безпосередньо термінал, і перони до нового терміналу, і аеродромно-диспетчерська вишка (АДВ).
Злітно-посадочну смугу ми відкрили в липні. Сьогодні вона експлуатується по другій категорії. Поки ж на смузі робимо магістрально-рульові доріжки, закінчимо до травня наступного року. Тобто, до Євро-2012 вона буде повністю готова.
Але поставлено завдання, і ми його виконаємо, отримати в грудні для злітно-посадкової смуги категорію 3А. Тобто, практично в цьому році ми виконаємо всі нормативи і на смугу можна буде приймати всі типи існуючих літаків - Boeing-747, А380 і, як ми вже приймали, «Мрію».
Другий об'єкт, який ми готуємо до здачі, - АДВ. Це абсолютно новий об'єкт з найсучаснішими характеристиками. Будівельні роботи закінчені, ведеться налагодження устаткування - її виробляє експлуатуюча організація «Украерорух». Плануємо в листопаді все керівництво польотів на нашу аеродрому перевести на нову АДВ.
РБК-Україна: У скільки обійдуться ці роботи?
Володимир Ушаков: Злітно-посадочна смуга будується з 2007 р. і коштує 1,8 млрд грн. Ціна буде змінюватися, але сьогодні ми працюємо в цьому ліміті. Але є роботи, які не були передбачені. Їх ми пізніше винесемо на процедуру перезатвердження. Але це невелика сума.
РБК-Україна: А в чому унікальність цієї вишки?
Володимир Ушаков: Спочатку тут була своя АДВ, побудована, напевно, ще в 70-і роки. Вона була заввишки 10 м, з обмеженим оглядом. Природно, потрібно було абсолютно інше увагу за льотним полем. У нас огляд льотного поля буде проводитися з висоти 46 м, тобто, візуально - 4 км смуги. Плюс у нас другий перон далеко, там будуть встановлені відеокамери. А огляд льотного поля з вишки практично весь проводиться візуально. Тобто, в гарну погоду все видно навіть з кабіни диспетчера.
РБК-Україна: Що з терміналом?
Володимир Ушаков: Це дуже сучасна будівля - як з архітектурної, так і технологічної точки зору. Термінал проектувався під вимоги, які висувала до нас комісія УЄФА, щоб ми, як приймаюча сторона могли обслуговувати за нормальною схемою уболівальників, що прибувають на футбольний чемпіонат. А ми очікуємо прибуття в піковий день близько 30 тис. уболівальників.
Було найнято консалтингова компанія, яка робила нам всі розрахунки і давала рекомендації. За цих рекомендацій ми і спроектували нашу будівлю. Сьогодні максимальна пропускна можливість - 3200 пасажирів на годину.
Будівля складається з трьох основних рівнів. Ті, що відлітають - на одному рівні, ті, що прилетіли - на іншому. Тобто, коли ви йдете на реєстрацію, то не потрапляєте в потік, що йде з рейса, як це відбувається в багатьох старих аеропортах. Повністю зміниться привокзальна площа, вже виконана транспортна естакада.
Ми заїжджаємо прямо з міста на цю естакаду - і попадаємо в зону вильоту. В цей же час прилетіли розташовуються в нижньому рівні - і до вилітають ніякого відношення не мають. Між рівнями - повідомлення тільки ескалаторне та ліфтове, 52 одиниці. Зрозуміло, є і сходи, але вони допоміжні.
Посадки в літаки ведуться через телескопічні трапи, в години пік - за допомогою автобусів. Така схема прийнята в усьому світі.
РБК-Україна: Проект змінювався після 2007 р.?
Володимир Ушаков: У 2009 р. розроблений проект реконструкції аеровокзального комплексу. Спочатку був термінал, розрахований на 1 тис. пасажирів, а потім, коли ми виграли тендер на право проведення Євро-2012 і отримали рекомендації УЄФА, відкоригували проект, який сьогодні розрахований на 3200 пасажирів на годину. Площа цього терміналу збільшилася в 2 рази - з 27 тис. кв. м до більш ніж 58 тис. кв. м.
Крім того, на привокзальній площі, крім естакади, буде триповерховий паркінг на 600 паркомісць і дві стоянки на 800 автомобілів.
РБК-Україна: Скільки зараз працює людей одночасно на об'єкті?
Володимир Ушаков: На терміналі і привокзальному комплексі працюють під 1200 осіб. 150 осіб закінчили роботу на АДВ. І близько 200-300 осіб працюють на смузі і перонах. Техніки - більше 300 одиниць.
Генпідрядник - українська фінансово-промислова група «Альтком». Дуже серйозне солідне підприємство, яке всі завдання виконає - і в травні тут буде все дуже красиво і привітно. Можна буде спокійно приїжджати і радіти, що ви в Донецьку.
РБК-України: Робочі всі з України?
Володимир Ушаков: Так. Але є кілька іноземних компаній. Німці займаються монтажем обладнання АДВ, тому що вони кращі в цьому ділі. Американці - телескопічними трапами. Установку світло-сигнального устаткування на смузі веде бельгійський підрядник.
РБК-Україна: Фінальний кошторис привокзальній і терміналу?
Володимир Ушаков: 2,8 млрд грн. Це повний аеровокзальний комплекс, який включає в себе велику кількість об'єктів, які необхідно було або реконструювати на території старого аеропорту, або ж побудувати, щоб досягти того рівня обслуговування пасажирів, який ми будемо мати.
РБК-Україна: Через те, що в 2007-2008 рр будівництво практично не велася, наскільки подорожчав проект?
Володимир Ушаков: Подорожчання проекту сталося виключно через збільшення обсягів робіт. Як вже було зазначено раніше площа терміналу збільшилася в два рази, пропускна здатність в три рази, з'явилися такі об'єкти як трирівневий паркінг, автобусна станція, а також повна реконструкція привокзальної площі.
РБК-Україна: Які були найголовніші проблеми?
Володимир Ушаков: Те, що ми приступили до робіт по термінальному комплексу в квітні 2010 р., а завдання - І етап здати в грудні 2011 р. За всіма проектними розрахунками, така робота, займає 26 місяців, а ми вкладемося в 21.
РБК-Україна: За рахунок чого?
Володимир Ушаков: Тільки за рахунок людей, правильної постановки завдань, своєчасного повного фінансування і розуміння, що ми повинні всій Європі, всьому світу показати, що ми це можемо, зробити.

Спілкувався Олексій Біловол