ua en ru

Верховний суд РФ визнав законним будівництво нафтопроводу ССТО

Автор: RBC.UA
Верховний суд РФ сьогодні визнав законною ухвалу уряду Росії про будівництво нафтопроводу Східний Сибір - Тихий океан (ССТО). Тим самим була відхилена скарга екологів, які наполягали на незаконності будівництва нафтопроводу поблизу озера Байкал. Представник уряду РФ, у свою чергу, наполягав на тому, що ухвала, винесена 31 грудня 2004 р. про будівництво трубопроводу, була "рамковою", і проведення експертиз по ній було необов'язкове. Крім того, відповідач повідомив, що обговорення остаточного маршруту трубопроводу ще не завершене. Суд погодився з доводами представника уряду, Мінприроди і Ростехнагляду.

Верховний суд РФ сьогодні визнав законною ухвалу уряду Росії про будівництво нафтопроводу Східний Сибір - Тихий океан (ССТО). Тим самим була відхилена скарга екологів, які наполягали на незаконності будівництва нафтопроводу поблизу озера Байкал. Представник уряду РФ, у свою чергу, наполягав на тому, що ухвала, винесена 31 грудня 2004 р. про будівництво трубопроводу, була "рамковою", і проведення експертиз по ній було необов'язкове. Крім того, відповідач повідомив, що обговорення остаточного маршруту трубопроводу ще не завершене. Суд погодився з доводами представника уряду, Мінприроди і Ростехнагляду. Згідно обґрунтуванню інвестицій в проект першого пускового комплексу ССТО, яке пройшло державну екологічну експертизу в грудні 2004 р., маршрут нафтопроводу проходив приблизно в 100 км. від берегової лінії озера Байкал. Тим часом в техніко-економічному обґрунтуванні (ТЕО) проекту, затвердженому Федеральною службою по екологічному, технологічному і атомному нагляду (Ростехнагляд) в березні 2006 р., траса нафтопроводу пролягала в 800 м від озера, що викликало численні претензії з боку незалежних екологів і громадськості. Крім того, 12 квітня 2006 р. Держдума прийняла в третьому читанні Водний кодекс, в якому з водозахисної зони Байкалу виключалися дельти річок, що впадають в озеро, і територія по вершинам гір, схили яких примикають до нього. 26 квітня 2006 р. президент РФ Володимир Путін на нараді в Томську доручив президентові "Транснефті" Семену Вайнштоку максимально віддалити маршрут нафтопроводу ССТО від Байкалу. На думку глави Росії, маршрут нафтопроводу повинен проходити за межами водозабірної зони озера. В даний час відповідно до доручення президента підготовлена і схвалена в трьох зацікавлених регіонах декларація про наміри за проектом розширення ВСТО, проектувальники починають підготовку ТЕО скоректованої ділянки. Як недавно заявив С.Вайншток, новий маршрут пройде в 400 км. від берегової лінії озера. Планується з області Іркутська вийти відразу до Якутії, не зачіпаючи Байкал. Загальне подовження вітки ССТО, за даними фахівців "Транснефті", складе близько 370 км. Будівництво нафтопроводу ССТО загальною потужністю до 80 млн т нафти в рік пройде в два етапи. Згідно проекту, до другого півріччя 2008 р. повинні бути побудовані нафтопровід Тайшет (Область Іркутська) - Сковородіно (Амурська область) загальною потужністю 30 млн т нафти в рік і нафтоналивний термінал на Тихому океані, куди сировина повинна була поставлятися залізничним транспортом. В рамках другого етапу планується побудувати нафтопровід Сковородіно (Амурська область) - бухта Перевізна (Приморський край) загальною потужністю 50 млн т нафти в рік із забезпеченням розширення пропускної спроможності нафтопроводной системи до Сковородіно потужністю до 80 млн т нафти в рік. Будівництво першої черги від Тайшета почалося 28 квітня 2006 р. За оцінками АК "Транснефть", зробленими до рішення пересунути нафтопровід на північ від Байкалу, загальна вартість проекту складає близько 11,5 млрд дол., з яких близько 6,6 млрд дол., - ціни першого етапу будівництва.