ua en ru

В Україні почалося серійне виробництво Ан-148

Автор: RBC.UA
На Київському авіабудівному заводі "Авіант" почато серійне виробництво регіонального пасажирського літака Ан-148. Про це повідомив сьогодні журналістам генеральний директор підприємства Олег Шевченко. За його словами, це звичайна практика, коли літак запускається в серійне виробництво до закінчення сертифікаційних випробувань.

На Київському авіабудівному заводі "Авіант" почато серійне виробництво регіонального пасажирського літака Ан-148. Про це повідомив сьогодні журналістам генеральний директор підприємства Олег Шевченко. За його словами, це звичайна практика, коли літак запускається в серійне виробництво до закінчення сертифікаційних випробувань. О.Шевченко відзначив, що в даний час завод має на 2007р. замовлення на 4 літаки: 2 - для українських авіакомпаній і 2 - для Казахстану. У 2008р. буде зібрано, як мінімум, ще 7-8 літаків, контракти на будівництво яких вже підписані. За словами О.Шевченко, з урахуванням існуючих виробничих потужностей завод "Авіант" може випускати 24 літаки на рік. Орієнтовна вартість одного літака складає майже 20 млн. дол. За словами О.Шевченко, це приблизно на третину дешевше, ніж європейські та американські аналоги. Максимальна дальність польоту Ан-148 складає 5 тис. км., крейсерська швидкість - 850 км/ч. Літак призначений для регіональних перевезень на відстань 1500-2000 км. і повинен замінити застарілі аналоги Як-40 і Ту-134, які в даний час використовуються на регіональних авіаперевезеннях в країни СНД, а також Азії і Африки. Як заявила сьогодні президент Міжнародного авіаційного комітету (МАК) Тетяна Анодіна, сертифікаційні випробування Ан-148 завершаться наприкінці лютого. Вона уточнила, що з 600 необхідних випробувальних польотів залишилося провести 2 льотних випробування. За словами президента МАК, для цих цілей було виготовлено 3 літаки, з яких два - льотні. Т.Анодіна також повідомила, що виробництво літака вестиметься в кооперації Київського авіазаводу "Авіант", Воронежського авіазаводу, а також "Мотор-Січ" (м. Запоріжжя). "Мотор-сич" виготовив спеціальну модифікацію двигуна для Ан-148. У Міністерстві транспорту і зв'язку сьогодні уточнили, що Україна отримає сертифікат льотної придатності для літака Ан-148 28 лютого 2007р. Як повідомили в прес-службі відомства, літак розрахований для перевезення 75 пасажирів на відстань до 3,6 тис. км. Ан-148 оснащений куленепробивними дверима, системою зв'язку екіпажу і бортпровідників, системою відео нагляду, місцем для зберігання зброї і боєприпасів, замаскованими підходами, протиугонами, спецзасобами для розміщення вибухових пристроїв, у разі знаходження їх на борту літака. Технічне обслуговування літаків АН-148 базується на міжнародних стандартах ICAO (MSG-3) У жовтні 2004р. зібраний і переданий на випробування перший літак, будівництво якого велося близько двох років. Вже є замовлення на 41 машину Ан-148. Крім того, існують протоколи про наміри на закупку 100 таких машин. Вартість програми Ан-148 для АНТК оцінюється в 225 млн. дол., без урахування витрат партнерів проекту, розробника і виробника двигуна. Рівень держпідтримки створення Ан-148 складає 2%, відзначив в Мінтрансзв`язку. Слід зазначити, що український уряд вважає своїм пріоритетом в нинішньому році будівництво нових літаків. "Для цієї мети на 2007р. ми плануємо вкласти фінансових ресурсів у розмірі 2,5-3 млрд грн ", - повідомив віце-прем'єр Андрій.Клюев наприкінці 2006р. Крім того, за словами віце-прем'єра, в бюджеті на 2007р. під цю програму закладено до 250 млн. грн для погашення відсотків по кредитам. Кредитний ресурс для галузі в 2008р. не буде менший, ніж в 200 р. Це дозволить, на думку віце-прем'єра, "зрушити з мертвої точки літакобудування".